{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

gearolie {{forumTopicSubject}}

Yo SG
nogen af jer der kan svare mig på om den her gearolie vil fucke min neos 4t'er op?

https://speedline.dk/scooter/yamaha-neos-4t-2008-20011/gearolie-1/gearolie-galp-transvex-tdl-80w-90-125ml-s-ge-p3260421026

i hæftet jeg har fra forhandeleren står derden skal bruge SAE 10W-30 type SE motorolie, men hvad fanden ved jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearolie
  • #1   13. apr 2018 på motoren skal der motor olie på og på gearing skal der gear olie i så hvilket skal du have olie på fordi 10 40 er motor olie og den du linker til er gear olie måske har aldrig brugt den har altid bare købt det ved Thansen

  • #2   13. apr 2018 jeg citerer såmænd bare hvad hæftet skriver og de skriver motoroil under gearolien, nok fordi hæftet er engelsk.
    sidder bare og vil bestille nogle dele og så ville jeg vide om nogen havde prøvet den olie på en neos 4t'er for så kunne jeg da få skiftet den imens jeg er igang med det store eftersyn.


  • #3   14. apr 2018 Den 80w90 du har fundet skal du kun bruge 100ml af eller sådan noget.
    Der sidder et lille skruelåg gemt ved baghjulet et sted hor der er nogen smågear der skal ligge i olie når man kører.
    Det skal skiftes sjældent.
    Olien på motoren skal være det 10w30.
    Du kan se i manualen hvor meget du skal bruge af hver hvis du vil skifte, og hvor tit det skal gøres.
    Motorolie skifter man normalt hver 3000-5000 km. Ved ikke lige hvordan det er med neos.
    Men står i manualen.
    Du skal være glad for du ikke lige har købt en meget sjælden gearknallert som der KUN findes manual til på italiensk smiley
    Og så er billederne i manualen af en anden version, som så er sammensat lidt anderledes. Det hjælper ikke ligefrem på besværet smiley


Kommentér på:
gearolie

Annonce