3.761 visninger
|
Oprettet:
kompression?? {{forumTopicSubject}}
Dav scooter hoveder. har denne helt lovlige pgo comet, den har gået 24000km og den kører helt utroligt godt, men den er dog pisse træls og starte, det kan nemt tage 45 sekunder og få gang i den el start, og da min el start ikke duede tog det en evighed, nar jogger i den, virker det ikke som der særlig meget kompression. så tænke om jeg ikke bare kunne bestille 40.5 stempel til den, eller om jeg skal bestille nyt cylinder kit?? God jul til jer
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Rens herefter din karburator med strå fra en finhåret opvaskebørste.
Især hullet nede i bunden af bundkaret, som netop udgør chokerdysen.
Og skift dit tændrør.
Hvis dit stempel har kørt 24.000km og din cylinder også har kørt så langt, så er det nok på tide med en ny cylinder/stempel.
Hvis det ikke er til at opdrive, så skal du have et 40,5mm stempel og have din cylinder honet til denne overstørrelse.
At bore en 24.000km original cylinder op til 40,5mm kan sagtens forsvares overfor politiet, hvis den originale cylinder er umulig at opdrive.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
og jo det kan jeg
det kan du bide dig selv i næsen på jeg kan
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det kan man kun hvis man kender scooteren godt nok, da den virkede.
Du kan nemlig ikke mærke forskel på om stempelringene er slidt helt ned eller brændt fast inde i stemplet, hvis motoren burde ligge omkring 10:1 i kompression.
Der har jeg stået et par gange, både med egne og med andres scootere.
Med mine egne, der var det før jeg lærte om dysens betydning.
jul 2013
Følger: 23 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 36 Svar: 39
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Hvis du overhoved kan gøre det, uden at boltene til udstødningen knækker og uden at skulle fjerne cylinderen med en vinkelsliber.
Det nemmeste er at tage udstødningen af og se på stemplet igennem udstødningsporten.
Det trick må du kende til.
Der kan du se om dit stempel laver blowby
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jul 2013
Følger: 23 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 36 Svar: 39
jul 2013
Følger: 23 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 36 Svar: 39
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jul 2013
Følger: 23 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 36 Svar: 39
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Derfor er der en chance for at pinboltene ikke er rustet fast på cylinderen.
Ny cylinder.
Alt andet er totalt fjollet, hvis du altså kan finde den til en ok pris.
Ellers så er det altså et 41mm stempel, en boring og en honing, som du er ude i, så cylinderen ikke længere er elipseformet.
Så vil den køre som ny.
Hvis du altså kan redde gevindet til udstødningsboltene.
kompression??