{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.761 visninger | Oprettet:

kompression?? {{forumTopicSubject}}

Dav scooter hoveder. har denne helt lovlige pgo comet, den har gået 24000km og den kører helt utroligt godt, men den er dog pisse træls og starte, det kan nemt tage 45 sekunder og få gang i den el start, og da min el start ikke duede tog det en evighed, nar jogger i den, virker det ikke som der særlig meget kompression. så tænke om jeg ikke bare kunne bestille 40.5 stempel til den, eller om jeg skal bestille nyt cylinder kit?? God jul til jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kompression??
  • #1   16. dec 2017 hvis den har kørt 24000 så jo giv den et nyt cylinder kit rem og ruller tændrør og luftfilter ellement hvis den trænger

  • #3   17. dec 2017 Du kommer til at ærge dig ved at købe et ø40.5mm stempel det får du ihvertfald umuligt svært ved at få det i som claus skriver så få den testet først.

  • #4   17. dec 2017 spild af bøvl penge og en masse fejlmålinger 24000 km så trænger den til en motorrenovering / det indiker også trådstarterens forklaring på når den skal startes den er svær at starte og når den starter går den ok / og han kan mærke at der er 0 kompression på kik starteren så der er intet andet galt en en motorrenovering

  • #5   17. dec 2017 Øhm nej. Eftersom den kører pisse godt kan det ligeså vel være en dårlig choker eller en beskidt karburator. Det kan endda være at problemet er løst ved at rense tændrøret og en masse bøvl og fejlsøgninger? Du skruer tændrøret ud sætter kompressionstesteren i og træder et par gange på kickstarteren og derefter låser du på manometeret og skruer den ud og sætter tændrøret i igen... Det var da noget nemmere end at udskifte hele cylinderkittet med risiko for at det ikke har løst problemet... Og du kan ikke mærke o der er kompression ved at træde på kickstarteren på en 50cc det er noget folk har bildt sig selv ind

  • #6   17. dec 2017 Find guiden herinde til at teste din choker.
    Rens herefter din karburator med strå fra en finhåret opvaskebørste.
    Især hullet nede i bunden af bundkaret, som netop udgør chokerdysen.
    Og skift dit tændrør.

    Hvis dit stempel har kørt 24.000km og din cylinder også har kørt så langt, så er det nok på tide med en ny cylinder/stempel.

    Hvis det ikke er til at opdrive, så skal du have et 40,5mm stempel og have din cylinder honet til denne overstørrelse.
    At bore en 24.000km original cylinder op til 40,5mm kan sagtens forsvares overfor politiet, hvis den originale cylinder er umulig at opdrive.


  • #7   17. dec 2017 nu har jeg skruet i motorer hele livet og kan sagtens mærke på en kikstarter om der er det kompression der skal være

  • #9   17. dec 2017 om der er mekanisk modstand eller kompression kan både høres og mærkes
    og jo det kan jeg
    det kan du bide dig selv i næsen på jeg kan smiley


  • #10   17. dec 2017 #9
    Det kan man kun hvis man kender scooteren godt nok, da den virkede.
    Du kan nemlig ikke mærke forskel på om stempelringene er slidt helt ned eller brændt fast inde i stemplet, hvis motoren burde ligge omkring 10:1 i kompression.

    Der har jeg stået et par gange, både med egne og med andres scootere.
    Med mine egne, der var det før jeg lærte om dysens betydning.


  • #11   17. dec 2017 Der er ikke noget galt med chokeren eller karburatoren, rensede både karburator og tjekkede membranen. det vil være spild af tid og tage en kompression test. nu har jeg rodet med scootere og crossere længe nok til at vide hvornår noget har mangel på kompression

  • #12   17. dec 2017 Tag cylinderen af.
    Hvis du overhoved kan gøre det, uden at boltene til udstødningen knækker og uden at skulle fjerne cylinderen med en vinkelsliber.

    Det nemmeste er at tage udstødningen af og se på stemplet igennem udstødningsporten.

    Det trick må du kende til.

    Der kan du se om dit stempel laver blowby


  • #13   17. dec 2017 Mathias hvis du har så meget forstand på det så ved du vel også at du ikke kan montere et ø40.5mm stempel i et ø40.00mm cylinder?

  • #14   17. dec 2017 blowby er jo ikke nødvendigvis på alle sider af stemplet

  • #15   17. dec 2017 cylinderen har kørt 24000km så tænker ikke der skal så ekstremt meget til for at få den i

  • #16   17. dec 2017 Nu har jeg selv en t rex som giver 7 bar kold. Der kan jeg stå og hakke på kickstarten der føles næppe som om der er modstand. Den gider dårligt sarte når det er koldt. Men starter perfekt i sommerhalvåret.. Ville sq være ærgerligt at skifte cylinderen når der nu er rigeligt kompression på

  • #18   17. dec 2017 Claus han vil smide et stempel i som er en halv milimeter større i fordi han mener det er så slidt Det er sådan jeg forstår det... Mathias duber heldig hvis du kan få den til at køre med et stempel der er 0.05mm større altså 5 hundrede dele af en millimeter uden at den sætter sig

  • #19   17. dec 2017 Ud over det så er et cylinder der har kørt 24.000km ikke længere rundt. Hvis du er helt sikker på at cylinderkit aldrig har været skiftet så fordtårjeg ikke hvorfor du spørger på det her forum det er jo spild af tid ligesom at kompressions teste?

  • #20   17. dec 2017 fordi det er altid godt og være 100% sikker, men jeg er dog 110% sikker på at den har en stor mangel på kompression. pointen med opslaget var egenligt bare høre hvad folk synes ville være bedst, nyt stempel eller cylinder kit :))

  • #21   17. dec 2017 Hvis det har kørt 24.000km så er det næppe længere rundt. Så kan du ligeså godt skifte det hele. Du får formentligt også en problem med at få det af i et stykke

  • #22   17. dec 2017 og det var så lige det jeg foreslog i starten af tråden smiley

  • #23   17. dec 2017 Men hvor langt har det reelt gået?

  • #24   17. dec 2017 Du er heldig at det er en lodret motor, så den ikke har fået så meget vand.
    Derfor er der en chance for at pinboltene ikke er rustet fast på cylinderen.

    Ny cylinder.
    Alt andet er totalt fjollet, hvis du altså kan finde den til en ok pris.
    Ellers så er det altså et 41mm stempel, en boring og en honing, som du er ude i, så cylinderen ikke længere er elipseformet.
    Så vil den køre som ny.
    Hvis du altså kan redde gevindet til udstødningsboltene.


Kommentér på:
kompression??

Annonce