{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Nyt stempel - dør når gassen bliver sluppet {{forumTopicSubject}}

Hey SG, har lige monteret et nyt stempel på min gilera stalker (std med gg) efter at den havde ædt en stempelring, og den kører egentlig skide godt og har et sindsygt godt optræk (af 49cc at være...) men jeg kan kun køre med fuld gas, hvis jeg fx. skal bremse op ved et lyskryds så dør den selvom jeg gasser ligeså stille ned? Den kan være svær at starte og kræver op til 10 spark, men hvis den har stået slukket i et par minutter så starter den på første hug. Nogen der ved hvad det kan være? Tænker det lyder meget som autochoker den kan være galt med, men autochoker trækker sig da først tilbage efter ca. 5 min så vidt jeg ved?
Mvh. Adam som skal i skole imorgen og som ikke har lyst til at ligne en idiot smiley smiley


Kommentarer på:  Nyt stempel - dør når gassen bliver sluppet
  • #1   8. nov 2017 (ukvalificeret svar her) Det lyder som om den kører for varm og især siden det med at den tog en stempelring. Har du et for varmt tændrør på eller dyset for lavt?
    eller måske er membranen utæt, spytter den benzin ud i luftfilter?


  • #2   8. nov 2017 Tændrør er et 9'er, jeg må lige tjekke hvor jeg står angående dyse... Har ikke rigtig mulighed for at se om den spytter benzin i luftfilter, der er nemlig olie i luftfilteret til at filtrere smiley
    Er dog pænt sikker på at den tog en stempelring fordi sidste gang jeg skiftede stempel knækkede en af de nye stempelringe ved montering, og der valgte jeg så at bruge en gammel stempelring (hvilket er totalt idiotisk i know haha)


  • #3   8. nov 2017 magnus: Er membranen utæt hvis der er benzin i luftfilteret? Jeg havde luftfilteret af min søns PGO idag for at tjekke om der var en tragt i og jeg synes der var en smule benzin i luftfilteret, meget lidt men der var noget? Den havde lige kørt 10 min før jeg tog det af.

  • #4   8. nov 2017 Adam: Du kunne starte med at checke membranen og luftfilteret, ellers så er det bare ud og købe nogle nye stempelringe smiley

    Lige nu kører min rieju på slidte stempelringe da jeg ikke lige har haft tid til at sætte min nye cylinder på og den skal løbes i gang når den er varm.
    så jeg synes du burde skifte de ringe inden det bliver være.


  • #5   8. nov 2017 Danny: jeg ved ikke alt for meget om knallerter, men jeg prøver på at give bud af min viden.

    er du sikker på det er benzin og ikke bare regnvand?
    og er gasresponsen blevet dårlig? fordi så kunne det tyde på dårlig membran.

    Brugerne KP, Tommy og Ralle er nok nogle af de klogere her inde, så dem kunne du prøve at spørge smiley


  • #6   8. nov 2017 helt ok smiley jeg tror at det var benzin men det var kun lige lidt fugtigt i kanten af karburatoren/indsugningen og den kører og starter perfekt.

  • #7   9. nov 2017 Der er da også kommet helt nye stempelringe i hvis du lige læser det hele igen

  • #8   9. nov 2017 Skrev du ikke at du satte nogle gamle på?

  • #9   9. nov 2017 Det var jo på det tidligere sæt han havde på, nu har personen købt nyt med nye stempel ringe

  • #10   9. nov 2017 Præcis Kim smiley

  • #11   9. nov 2017 Hehe jeg kom da i skole, men den gik ud 4-5 gange pga. lyskryds og idiotiske cyklister som kørte ved siden af hinanden hehe

  • #12   9. nov 2017 Ikke nogen kloge hoveder med kvalificeret svar? smiley smiley

  • #13   9. nov 2017 Jeg har fundet og rettet fejlen - det var gasnålen som var forkert monteret smiley

Kommentér på:
Nyt stempel - dør når gassen bliver sluppet

Annonce