{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.868 visninger | Oprettet:

Kurt J
Kurt J
Tilmeldt:
8. sep 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Hvilken 30 scooter til mand på 198 cm? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg skal ud og have mig en 30 scooter. Jeg skal køre 2 * 13 km dagligt til og fra job hele året rundt, så den skal kunne tåle det danske vejr og være driftsikker.
Jeg har bil kørekort, og har for over 15 år siden haft en 45 pgo Big max, som jeg var glad for. Den var også ret driftsikker. Jeg ved ikke om pgo stadigvæk er Danmarks mest solgte og meget driftsikker? Men syntes godtnok, at kunne huske at der var en del plads på en sådan. Men det syntes jeg bestemt ikke der er, da jeg prøvede at sidde på en sidst. Andre pgo 30 scooter der kan anbefales til en mand på 198 cm?
Jeg vil have mig en 30 scooter, da jeg simpelthen ikke vil sidde livet på spil, for at køre på en meget befærdet landevej, hvor folk kører med hovedet under armen, når der er cykelsti hele vejen, så derfor en 30 scooter.
Jeg er 198 cm høj, så langtfra alle scootere jeg sidder behagelig på.
Mit budget er nok omkring 15000 kroner. Måske mere, men helst deromkring.
Tror jeg er til 4 takt motor. Nogen der har noget skidt at sige om det?
Hvad er godt og hvad er ikke godt at scootere, til mine 198 cm?
Har været ude og kigge lidt på 30 scootere, men det blev jeg snart mere forvirret af. Blev dog anbefalet pgo, kymco og Peugeot, der hvor jeg var ude og kigge.
Hvordan med politiet og 30 scooter. Ser de rødt, når de ser en? Og skal man bare lade være med at pille i den, hvis man gerne vil have, at den skal køre bare lidt hurtigere?
Mange spørgsmål, men håber at nogen af jer, lige vil bruge 5 minutter på mig.

Rigtig god weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken 30 scooter til mand på 198 cm?
  • #1   8. sep 2017 Gilera Runner er en stor driftsikker maskine og i den høje ende når det gælder kvalitet,

    Af 4 takts scootere har jeg intet at anbefale da jeg selv kun har haft to og der var meget stor forskel på dem samt at de ikke var så store


  • #2   8. sep 2017 Pgo g max den har også en pæn størrelse tank mellem benene pgo t rex og pgo dr big de er alle 3 store og fine at køre på. Lige pt køre jeg på en trex den går ca 60km/t og kører 100km på en tankfuld der er kun 4 liter i det er egentligt det eneste minus ved den. Ellers er der god benplads

  • #3   8. sep 2017 En stalker, sidder man godt på, en del bedre end en pgo

  • #4   8. sep 2017 Simon det er jo en smagssag

  • #5   8. sep 2017 Han spørg jo også ind til hvad vi har erfaring med at sidde godt på smiley

  • #6   8. sep 2017 Jeg er selv 193 og sidder ganske fint på min PGO Libra.
    God plads under sædet og med 6 liters tank, går den over 150 km på en tank med 50-60 i timen.
    God og driftsikker scooter.
    Den står til 14.990 fra ny.


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   8. sep 2017 Tak for alle jeres svar.
    Yamaha neos havde jeg egentlig afskrevet for længst, da jeg syntes den så lille ud. Har ikke set eller prøvet at sidde på en endnu, men har bare skønnet ud fra billeder, at jeg syntes den så lille ud. Det siges jo at når man vælger en scooter, fra en producent, som også laver motorcykler, så går man slet ikke galt i byen.
    Kan se i flere forum at gilera runner er en anbefalet scooter til høje mennesker, men prisen ligger jo desværre også på den anden side af 22000 kroner med nummerplader. Det er langt over min smertegrænse. Lyder som om at pgo stadigvæk er god kvalitet/driftsikker.
    Kymco super 8 syntes jeg, at jeg sidder rigtig godt på. Den føles også som en stor scooter. Men er det kvalitet? En forhandler snakkede om, at det var Honda der lavede den, og der var 3 års garanti på kymco.
    Peugeot, har jeg prøvet at sidde på en Tweet RS? Nogen der kender den? Hvordan med Peugeot og scooter kvalitetsmæssigt?


  • #10   10. sep 2017 Sym symphony st.
    4t med store hjul som er meget bedre at køre med om vinteren.


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   10. sep 2017 Nogen der kender den nye kymco Agility 16+ ?
    Den er 8,5 cm længere end kymco super 8
    Hele 204 cm lang.


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #12   10. sep 2017 Sym symphony st.
    Ser godt ud, men t svansen der sælger den.
    Sym motor kender de fleste af os nok, som en meget driftsikker scooter.
    Bare det, at når man køber hos t svansen, så koster det kassen at få lavet den, når den går i stykker, har jeg hørt?


  • #13   11. sep 2017 Tror man har forsikring i 2 år ved thansen eller er det sgu dyrt

  • #14   11. sep 2017 Du har på alt hvad du køber 2 års garanti. Med knallerter kræver det at man overholder alle service og så er der alligevel en masse der er betinget af nu og bæh så der i sidste ende ikke er meget at komme efter

  • #15   11. sep 2017 #12 man skal ikke tro på alt hvad man hører.

  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   17. sep 2017 Har været ude og prøvesidde nogle 30 scootere.

    Jeg er nok efterhånden fast besluttet på, at det skal være en 4 takt. Derfor er pgo desværre udelukket, da de kun laver 2 takt motorer.. Er det et meget dårligt valg af mig?

    kymco Super 8 (4-takt) Syntes jeg sad rigtig godt på.
    Nu har jeg så også lige set på kymco hjemmeside, at der er en ret nyankommen, som hedder kymco Agility 16+ Nogen der kender den?
    Den er 8,5 cm længere end kymco super 8

    Peugeot PEUGEOT TWEET 4T RS syntes jeg også at sidde ret godt på, men ikke så godt som på Kymcoen.

    Slet ikke et nemt valg syntes jeg. Herinde kan man jo også både læse gode og dårlige historier om de forskellige mærker.

    Nu vil jeg se om jeg kan finde en forhandler, der har en yamaha neos 4T stående, som jeg kan prøvesidde. For kan jo høre på Mads M, har skrevet længere oppe. Og han er jo næsten lige så høj som mig.


  • #17   17. sep 2017 Jeg har prøvet at sidde på en new neos hos koehler knallerter.
    Den var for lille til mig syntes jeg. Jeg er lidt over 180.
    Og bagagekrogen sad for langt nede til at rygsæk ku stå der med hanken på krogen.

    Har også prøvesiddet en agility 16+ og var positivt overrasket ift den gamle super8 jeg havde.
    Kan desværre ikke huske ret tydeligt hvordan jeg sad på den, prøvesad 5-7 forskellige maskiner den dag. Det var hos køge mc-båd center.


  • #18   17. sep 2017 Kymco er ca på linje med pgo kvalitetsmæssigt.

  • #19   18. sep 2017 Hvis du er bange for Sym bør du også være det for Peugeot da det er samme motor.

  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #20   20. sep 2017 Jannik H. Er slet ikke bange for sym, men har min tvivl/bekymring, om alt scooter kvalitet, som bliver solgt ved t svansen. For sym er efter min mening de bedste motorer, efter de store kendte mærker.

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #21   20. sep 2017 Prøv en Piaggio Typhoon
    Jeg er 194cm, og det er den bedste knallert jeg har kørt.


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #23   26. sep 2017 Har kigget på en sym Symphony ST
    Rigtig fin scooter og fin motor.
    Men kan forstå at flere scooter værksteder ikke vil røre ved scootere købt ved t Hansen.
    Hvis jeg skulle købe ved t Hansen, så ville jeg ikke have lavet reparationer eller service hos dem, da det er mega dyrt der.
    Hvad siger folk til det herinde?


  • #25   29. sep 2017 Det dyre består i at de er lidt som sådan en kregler cykelhandler der skifter mere end man beder om, skriver alt for mange arbejdstimer på fordi deres mekanikere kokser rundt i det (de brugte engang 40 minutter på at skifte et dæk på en løs fælg jeg kom med) og så fordi problemerne hober sig op i det lange løb når ikke de kan finde ud af at tage tingene i opløbet.
    De priser de vifter med er ellers fine nok.
    Det er bare i praksis at det bliver dyrt i længden.
    Den der køber dyrt græder først, den der køber billigt græder mest....

    Har nu selv overvejet at købe mig en brugt sym 4takter

    Ved at msp tuning i ishøj engang lavede en bekendts baotian.
    Det gjorde de sku godt og billigt.
    Selvom det er noget forbandet skrammel sådan en bt49qt12.

    Ved dog at de (msp) har givet en afslag på at lave hans aprilia classic (gear) fordi delene til den og konstruktion i det hele taget er fór specielt


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #26   29. sep 2017 #24 det er ikke dyrt nej, men som #25 skriver, så har jeg også hørt at de er nogle værre kreglere i t Hansen, fordi de ikke alle deres værksteder har styr på hvad de laver.
    Jeg har både fra andre forhandlere og læsestof hørt at t Hansen lokker med gode priser på scotere og serviceaftaler. Men når der så skal betales for reservedel og senere reparationer udenfor garantiperioden, så ryger taxameteret op i det røde felt.
    Andre forhandlere, vil så vidt vides ikke gerne røre ved scotere fra t Hansen?
    Hvis andre forhandlere end t Hansen havde solgt SYM Symphony ST, så havde jeg måske købt en hos dem, men vil ikke plukkes af t Hansen.
    Har også hørt at man skal holde fingrene væk fra elektronisk indsprøjtning på små scotere, da det kan blive helvedes dyrt, hvis det får i stykker. sådan noget skulle SYM Symphony ST have monteret.
    Lige pt står valget nok imellem:
    Super 8 (4-takt)
    Eller
    PEUGEOT TWEET 4T RS


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #28   16. okt 2017 NÅH smiley Jeg kom frem til at det skal være en 45 km/t efter at flere scooter forhandlere rådede mig til ikke at købe en 30 km/t scooter, da jeg helt sikkert ville komme retur, for at få fjernet begrænsningerne på en 30 km/t. Dette pga den gule nummerplade, og at de meget oftere bliver hevet på rullefelt end hvide plader 45 km/t. Men en eller anden euro 4 norm er undervejs, så inden jeg fik taget mig sammen til at købe en Peugeot Tweet rs, som jeg havde besluttet mig for, så var de alle udsolgt, da importøren ikke ville hente flere hjem til gammel pris. For med den nye euro 4 norm, stiger scooterne åbenbart en del i pris. Så nu har jeg bestilt en pgo T-Rex 45 km/t. Håber jeg bliver glad for den, da jeg helst ville have haft en 4 takt. Hvor langt kører sådan en T-Rex på literen?

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #29   16. okt 2017 22-28km/l kan du godt regne med

  • #30   16. okt 2017 Min t-rex kører 25 på literen ved bundgas og går 60km/t men når jeg kun kører de lovlige 45km/t så går den over 30 på en liter smiley

  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #31   16. okt 2017 Super smiley er 60 km/t lovlig, eller er der pillet ved den. Forhandleren sagde at jeg nok ville kunne få den til at køre 55 km/t lovligt.

  • #32   16. okt 2017 De kører altid mere end hvad de må. Der er intet pillet ved den. Ud over at udstødningen og cylinder er uoroginalt må må jo stadig kun kære 45 men mener først at det giver klip over 63

Kommentér på:
Hvilken 30 scooter til mand på 198 cm?

Annonce