{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Lea M
Lea M
Tilmeldt:
24. jul 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Hjælp registrering af afregistreret scooter {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er stadig totalt begynder inden for det med scootere ??

Den tidligere scooter fra 2005 har vist sig at være fra 2007 men er blevet afregistreret..

Så hvordan får jeg registreret en afregistreret scooter fra 2007?

Google er ikke min bedste ven i det her, og det eneste jeg kan finde ud af gennem skat er at det som regel er noget forhandlere gør, ellers kan man hente en nummerplade hos diverse service centre, men det virker bare for nemt? ??

På forhånd tak for hjælpen
Lea


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp registrering af afregistreret scooter
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   25. jul 2017 Spørg den du har købt den af om registreringsattesten.

  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #2   25. jul 2017 Han har afleveret den ved afregistreringen

  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #3   25. jul 2017 Har dog stelnummeret og politiets ord for at den ikke er stjålet

  • #4   25. jul 2017 Man aflevere ikke en registreringsattest ved afmelding... Så kan man jo ikke registrere den igen uden bevis på at man ejer maskinen... Enten har han smidt den væk eller også har han aldrig haft den, men uanset hvad så skal du bede ham om at bestille en ny attest hos SKAT inden du køber knallerten så du ikke risikere at stå med en maskine du ikke må køre på...

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #5   25. jul 2017 Du kan ansøge om en ny registreringsattest hos skat så tager de kontakt til tidligere ejer.

  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #6   25. jul 2017 Tak, jeg må se om jeg ikke kan få ham til det, eller prøve selv.

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #7   25. jul 2017 Ja eller få dine penge tilbage og købe noget andet.

  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   25. jul 2017 Har ikke bagtalt noget endnu, han er heldigvis super ærlig og vil ikke have pengene før vi står med pladerne i hånden også

  • #9   25. jul 2017 Tro ikke Han har aflevere registreringsattest smiley
    For mig lyder som der er ugler i mosen smiley
    Håber bare det er mig der er forkert på den.


  • #10   25. jul 2017 Ja som andre skriver, så afleverer man altså ikke en registreringsattest, den følger scooteren, bilen eller motorcyklen hele dens levetid.
    Det eneste tidspunkt man afleverer en registreringsattest er når man omregistrerer et køretøj, men så kommer der en ny registreringsattest i postkassen inden for en uge.
    Kan han ikke skaffe en ny registreringsattest til scooteren, så lad være med at købe den for du får den aldrig indregistreret, og den kan derfor ikke bruges til andet end reservedele, eller man kan vælge bare at køre på den, men det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt at gøre.


  • #11   26. jul 2017 Jo-Du kan godt få den indregistreret hvis du har en købskontrakt med sælgers navn, adresse og evt tlf nr, og nu har du jo stadig kontakt til ham. Det har jeg gjort to gange. Det er bare meget mere bøwlet for dig, især da der efterhånden er så få motorkontorer i DK, og de der er tilbage kun har en åbningstid der ligner sår'n cirka 12.00- 12.45 i ulige ugetal. smiley . Han kan med sin legitimation gå ind på hvilket som helt motorkontor (Hvis han kan finde et) og købe en ny - men den koster vist 300. Det er så, som så meget andet, lidt knold og tot, at han så afleverer denne attest til dig, som du så afleverer til måske samme kontor og betaler på ny. Uden at vil hænges op på det, mener jeg dog, at han v.h.a. Nem-ID faktisk kan købe en ny på nettet, da han er oprindelig opført som ejer på den forsvundne attest. Dette har jeg dog ikke selv prøvet.

  • #12   26. jul 2017 Flemming S.
    En ny registreringsattest koster 50,- det gjorde den i hvert fald sidst jeg bestilte en.
    Men det kræver at den person som står som ejer sidst den var registreret, er ham som bestiller en ny attest. Ellers er det nærmest en umulig opgave.


  • #13   26. jul 2017 Få fat i ham og bed ham om at mødes med dig og han skal tage sit NemID med.
    Så logger han ind på SKAT og får tilsendt en ny reg attest.
    Når den kommer, så tager du den med til et motorkontor og får dig en nummerplade.


  • Lea M
    Lea M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #14   26. jul 2017 Tak for alle jeres svar smiley

    Sælger er heldigvis en ærlig mand, og vil ikke have pengene før jeg står med pladerne i hånden, så det er kun ventetiden som er et problem.

    Attesten er nu bestilt at sælger.


  • Jannie A
    Jannie A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #15   1. jan 2018 Håber der nogen der lige kan hjælpe smiley
    Min søn skal købe en scooter af en ven, men vennen har ikke registreringsattesten,han havde købt den af en anden og den har så bare stået uden han havde omregistreret?? der sidder den gamle plade på som er blevet afmelt, men jeg har sagt til min søn jeg ikke betaler for noget før jeg har registreringsattst, og hans ven har sagt man bare skal oplyse stelnummer så ville vi ku få sendt en ny??


  • #17   1. jan 2018 Få sælger til at bestille en ny registreringsattest.
    Herefter kan i handle.


  • #18   1. jan 2018 Du skriver: "hans ven har sagt man bare skal oplyse stelnummer så ville vi ku få sendt en ny?? "

    Hvis hans ven mener det er så nemt at skaffe en ny registreringsattest, så lad ham gøre det og handel så der efter, for det er noget sværere end som så hvis det overhovedet kan lade sig gøre....!!

    Jeg ville kigge efter en anden scooter smiley


  • Jannie A
    Jannie A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #19   1. jan 2018 Super smiley 1000tak for jeres svar.... Jeg syntes også selv det lød lidt "underligt" men jeg har INGEN forstand på scooter overhoved!! i skal virkelig have mange tak for jeres svar det er virkelig en stor hjælp smiley


  • #20   1. jan 2018 Velbekomme smiley

  • Jannie A
    Jannie A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #21   1. jan 2018 Ja undskyld jeg lige søger råd igen!! jeg skrev dette til min søns ven, Hej K..... før jeg giver penge for scooteren,har jeg brug for den originale registreringsattest,og en slutseddel fra den der står som ejer.Får jeg ikke det,så bliver der ikke nogen handel venligst Jannie, J.... mor.
    Så fik jeg denne fra hans mor:Han har jo allerede lavet en del om på den,også er det jo faktisk hærværk.venlig hilsen og så morens navn
    så skrev jeg;Men jeg kan ikke se hvorfor det er et problem og få de originale papir på den? Jeg kan ikke registrere el forsikre den uden,og han kan få autolakeren til og male den hvid igen....
    Han er rigtig sur på min søn lige nu, og havde sendt ham et billede af registreringattesten som han åbenbart ikke har, og bildte ham ind at det var nok og vise den til skat??? men som jeg sagde til min søn så kan alle jo bare tage et billede??? Jeg tror bare jeg lytter til jeres råd og prøver og se efter en anden:::: God aften smiley


  • #22   2. jan 2018 Jeg forstår ikke helt sætningen med herreværk? Men det er også underordnet. Aldrig køb en scooter, bil eller motorcykel uden at få registreringsattest med, sådan er det bare.
    Der ud over giver det jo heller ikke nogen mening at han har et billede af registreringsattesten, men ingen registreringsattest?

    Hold fast i at i kun vil købe den med registreringsattest ellers er der ingen handel, kan de ikke acceptere det, så er der lusk med i spillet, for det koster altså kun sølle 50,- at bestille en ny registreringsattest.


Kommentér på:
Hjælp registrering af afregistreret scooter

Annonce