{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.616 visninger | Oprettet:

udstødning ruster på NY scooter {{forumTopicSubject}}

http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse-scooter/117689-er_dette_virkelig_acceptabelt

Hej

Jeg har netop oprettet et fotoalbum med billeder af min rustne udstødning. Er dette her virkelig acceptabelt. Hvis ikke hvilken sælger kan jeg gå over og få rettet problemet for finder det her meget grotesk?

HIlsen VIvian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstødning ruster på NY scooter
  • #1   23. jun 2017 Ganske normalt.
    Intet grotesk over det


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #2   23. jun 2017 Tag det nu roligt.. Det er en udstødning der ruster, det gør de jo.. Specielt når du har kørt i vintermånederne i sne og salt.
    Er det også dybt grotesk når den skal have fyldt olie på, eller der går en pære? smiley


  • #3   23. jun 2017 Jeg tvivler meget stærkt på, at der er nogle som vil skifte den over garantien. Jeg plejer ser med min egen udstødning, at når vinteren er overstået og der ik saltes mere og afmontere den og slibe den og male den.
    Hvis du om vinteren når den er kølet af lige tørre den med en klud, er den også pænere om foråret.
    Men alle udstødninger ser generelt sådan ud som din, efter og have kørt vinteren over med salt og sjap.


  • #4   23. jun 2017 hvorfor så mine gamle brugte så ikke sådan ud de var fine og pæne. De kørte også om vinteren og de stod ude for. DVs en udstødning u om dage kun har meget begrænset holdbarhed eller vil der gå længe før den er rustet igennem??


  • #5   23. jun 2017 Har det også været PGO og originale ??.
    Desværre har tiden også ændre sig, til det skal være billigt og fremstille :(.


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #6   23. jun 2017 4#
    Der er forskel på kvaliteten ja.
    Der er formentlig også forskel på hvor du kører, hvor meget de salter, og hvor meget du kører.

    Et par år burde de altså holde, men de er generelt meget udsatte der hvor de sidder...

    Kan gøre din dag bedre, og fortælle dig at det KUN er den originale udstødning der er lovlig til din scooter (Og den koster 2300kr) såfremt det er en 30'er PGO


  • #7   23. jun 2017 nej primært billige t-hansen modeller. Finder det vildt et discount mærke har bedre holdbarhed på udstødning end en pgo, giver ingen mening.

  • #8   23. jun 2017 jacob: ja de bileder der er en scooter på 4 måneder der ikke engang havde kørt 500 km og været i garage når den ikke blev brugt. Det er en 45´er t-rex. Ved så der sidste år ikke blev saltet særlig meget vi fik jo meget begrænset med sne.

  • #9   23. jun 2017 De primært billige thansen modeller er ofte 4takts motore. Det betyder langt færre omdrejninger og mindre varme. metal og varme, sat sammen med et tyndt lag maling gør at malingen stille og roligt brænder væk på 2-takteren. Det sker slet ikke i samme grad som 4takteren, derfor oplever du at udstødningen holder bedre på dem.
    Ren og skær fysik og helt almindeligt med 2takts maskiner.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   23. jun 2017 Du har vel fået hvad du har betalt for. En udstødning i jern som ruster.
    En rustfri udstødning havde sikkert kostet 2000,- ekstra.
    Løsningen er at rense overfladen og sprøjte flere lag varmefast maling på.
    Så ser den fin ud noget tid. Så kan du gøre det igen om et halv år eller noget i den stil.
    https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_luftfilter.php#mal_udstodning


  • #11   23. jun 2017 jeg købte jo netop ikke en discount maskine. Kan se de ligger til ca 16k nu er jo ikke en t-hansen maskine.
    Tak for fif med at vedligeholde den smiley


  • #12   23. jun 2017 Tag udstødningen af og slib ALT rust af.
    Bagefter giver du den et godt lag tektyl.
    Sæt den på dagen efter og tag en tur.
    Ja det ryger en hel del, men det sker der ikke noget ved.

    Nu er rustbeskyttelsen brændt ind i jernet.
    Giv den en omgang mere om en måneds tid.

    Du kan evt give den varmebestandig sort og sætter den på med det samme og tager en laaaaaang tur.
    Det skal varmes fast, men det holder.


  • #13   23. jun 2017 har ingen viden om scootere overhoved og går det ikke ud over garantien hvis jeg begynder at pille og male med ting?

  • #14   23. jun 2017 Nej.

  • #15   23. jun 2017 Kontakt forhandleren og klag først.
    Hvis du ikke får noget ud af det, så kan du slibe og male den bagefter.


  • #16   26. jun 2017 Det har enormt meget at sige om den har kørt på friskdryssede salt krystaller, som nærmest har saltblæst lakeringen.
    Og dog..
    Jeg har taget et billede af den ca 1200km gamle budget udstødning jeg har fået på min premium scooter for 2 måneder siden
    Den har ikke kørt i salt skal det siges

    Men bemærk lige hvordan udstøsningens forrør er beskyttet.
    Ikke blottet som på de pgo jeg har kigget på.
    Udstødningens forrør er beskyttet bag bundskjoldet på scooteren.

    Derudover kører jeg næsten ikke på cykelsti, og der er altså meeeeeget mere sand grus grene blade glasskår osv på cykelstien, end der er ude i bilernes hjulspor.


    profilbillede
  • #17   26. jun 2017 Planlagt forældelse er noget kregleri synes jeg.
    En ting er at det er uærligt at spekulere i hvor meget kunden skal betale i det lange løb.
    Noget andet er belastningen på klimaet ved at spilde planetens reasourcer på den måde som budget vare producenterne gør


    profilbillede
  • #18   26. jun 2017 Det her er en 45´er så jeg kører kun på vejen må jo ikke lovligt være på cykelstien. Kan sådan et beskyt til udstødning mon købes og sættes på var da smart så man kan beskytte i vinteren.


    Vi er helt enig om det tydeligt er en planlagt forældelse når den er bygget til kun til holde MAX 2 år... Er jo vildt den skal skiftes hvert 2 år så og min stod i garage står ikke uden for og hygger sig...


  • #19   26. jun 2017 Du skal blot beskytte den selv.
    Slib rusten af og giv den noget rustbeskytter.


  • #20   26. jun 2017 Man kan ikke som sådan få et bundskjold til dr big / t rex, der beskytter udstødningens forrør mod salt korn o.lign.

    M.h.t. at slibe udstødningen ned og male den vil jeg advare,
    jeg forsøgte det med original udstødningen på den scooter jeg har lagt billeder op af.

    Jeg brugte en del tid med roterende stålbørste på den, fik zink spray til at bruge som grunder og varmefast sort spraylak.
    Skulle nok have givet den et lag klarlak til sidst også, men Desværre havde jeg ikke slebet grundigt nok, så grunderen boblede op og skallede af efter første tur.
    Waste of time

    Held i uheld, det viste sig så at original udstødningen ikke gik an til 70cc cylinder, kunne simpelthen ikke få motoren til at køre rent med den udstødning på.
    Så jeg solgte original udstødningen med behov for omlakering, og købte så en ny udstødning i stedet.

    Originaludstødningen var 7 år og 11000km gammel, så den var rusten fra ende til anden.

    Jeg har haft en del budget scootere også, og mit indtryk er at rusten udstødning bare er noget man må lære at leve med.

    Til gengæld kan det sorte vinyl-plast holdes ved lige ved at give det vinyl-opfrisker så det bliver ved at være pænt sort, i stedet for at blive helt trist gråt at se på smiley

    Så er der også mindre risko for det knækker.
    Det absorberer olierne så det ikke bliver helt gennemtørt vinyl plasticcen

    Men sorry, jeg tror ikke der er andet at gøre med udstødningen end at vænne sig til den er brun at se på og risikerer at tære igennem en dag.


    profilbillede
Kommentér på:
udstødning ruster på NY scooter

Annonce