{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.863 visninger | Oprettet:

Andre der er blevet taget for at køre for stærkt på lovlig knallert? {{forumTopicSubject}}

Hurtig for historie smiley

Jeg blev i juni sidste år stoppet på min jingcheng monkey
Hvor den på politiet rulle felt blev målt til 46 kmt.
Jeg skilte knallerten ad straks da jeg kom hjem og fandt alle begrænsninger på sine pladser.
Det syntes jeg selvfølgelig ikke var fair så nægtede at ved kende mig det.

Så spoler vi frem til i dag hvor jeg så har været i retten og forklare min sag (blev dømt men med mulighed for anke så det gør jeg)


Så jeg vil høre jer sg brugere om der er nogle af jer der står i samme situation eller har nære venner eller familie der gør.


PS Nej et er ikke mig selv der har gjort noget ved den og nu tuder fordi jeg er blevet taget. Havde den været konstruktivt ændret havde jeg taget min straf uden brok

PPS Ved også at kan komme til at betale sag omkostninger ved at anke men det rager mig det er en princip sag

PPPS Hej Lars jeg ved du er der ude, Og vil gerne vide hvordan du har fundet mig på sg. Da du ikke må bruge de oplysninger du indsamler i tjensten smiley

Vh
Tobias Pedersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre der er blevet taget for at køre for stærkt på lovlig knallert?
  • #1   22. maj 2017 Altså det er jo dit eget ansvar at den kører det den må

  • #2   22. maj 2017 Du vinder ikke sagen og nu skal jeg fortælle dig hvorfor smiley
    En knallert/scooter der er begrænset kan have begrænsninger der bliver slidt (skiver eller andet) og det er dit ansvar som bruger at sikre dig at maskinen er i lovlig tilstand inden du kører.
    Med andre ord, selvom du ikke har gjort noget, så er maskinen ulovlig at køre på og det er dit ansvar at sådan noget er i orden. Da det ikke var det, så kunne de give dig en bøde for den forhøjede hastighed.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg skifte begrænsningerne og så betale de sure penge inden de vokser sig større smiley


  • #3   22. maj 2017 Ja det er jeg klar over men når knallertens konstruktion er 101% identisk med det der står på den type attest færdselstyrselen har godkendt den på så er det sku op ad bakke smiley

  • #4   22. maj 2017 Det er dine begrænsninger der er slidt som jeg skrev smiley
    I lignende sager har de også alle sammen tabt, du skal tænke på at politiets udstyr bliver kalibreret meget ofte smiley


  • #5   22. maj 2017 Mads a

    Dette drejer som om en gear knallert der er ikke nogen begrænsninger der bliver slidt
    Det er en plade i studsen med 7.5mm hul i og en meget lav gearing samt den kun har 3 gear.

    Kender selv en der har prøvet det samme med en sprit ny Yamahasaki

    Ud over det har min monkey ikke end gang rundet de 1000 km i nu selvom den er fra 04


  • #6   22. maj 2017 Jamen så er det bare surt show, intet du kan gøre da din knallert er ulovlig at køre med på danske veje som den er nu smiley

  • #7   22. maj 2017 Ja men det er jo ikke i orden at deres flet passer som vinden blæser smiley

  • #8   22. maj 2017 flet=felt

  • #9   22. maj 2017 Det felt er blevet kalibreret ofte og grundigt nok til at det er godkendt til at skrive bøder ud fra, det er ikke deres problem at din knallert kan køre for stærkt jo, det er dit smiley

  • #10   22. maj 2017 Det felt er noget billigt lort med en rem trukket blæser der hverken fortæller noget om kwt/hl eller nm for den sags skyld.

    Ud over burde de også skifte vægt klodser/ruller alt hvilken vægt knallerten/scooteren har

    Eks hot og dr big køre med samme motor og samme begrænsninger men dr big vejer 20 kg mere end hot


  • #11   22. maj 2017 Den slags er det taget højde for i feltets konstruktion og jeg tvivler meget på at det er billigt udstyr og det er bestemt ikke billigt at have folk til at lave service på dem hele tiden smiley

  • #12   22. maj 2017 Du kan sige dig selv billigt når der er bære bart og kun har et display og ikke en udgang til pc. Og igen skal vi snakke efekt bliver vi nød til at have kwt samt nm

    Ligesom når vi snakker strøm bliver vi også nød til at have ampereene med volt siger ikke ret meget alene

    Ud over tror du så på at andre a jog køre 199,3 på vejen
    nej vel det er altså forskel på et felt og en vej

    Men vil give dig ret i det er op ad bakke specielt når man sidder over for en dommer der ikke aner hvad en typeatest er


  • #14   22. maj 2017 Jeg er elektriker, jeg ved alt om effekt smiley
    Deres felt er ikke designet til at måle effekt hverken iform af heste eller kw, det er designet til at være flytbart, kompakt og effektivt og det er det.
    Det er godkendt til at skrive bøder ud fra, så hold op med at skyde skylden på dem når det er din fejl. Tør øjnene og kom videre knægt.


  • #16   22. maj 2017 Er mekanikker og er 28 år som glem knægt!
    Og igen tuder ikke er F****** Pissed

    Så vej du jo liget så godt som mig at hvis ikke der nm bag efekten vil den kraftigt dale når maskinen møder modstand


  • #18   22. maj 2017 Du er 28 år og så sidder du på scootergalleri og tuder over en bøde du har fået for at bryde loven. Act your age.
    De måler ikke i effekt jo, de måler i omdrejninger og der har de taget højde for modstanden vejen har og en gennemsnitlig vind. Udstyret er godkendt og sådan er det bare.
    Du ter dig som et lille barn over en princip sag.


  • #19   22. maj 2017 Er bare nede med de unge kig oprettelsen på min konto smiley


    Hmm motor misægt er der intet at komme efter mangler blinklys og speedometer.

    Og nej politiet udstyr er ikke altid i orden har en kammi der er på et værksted der laver biler for dem


  • #21   22. maj 2017 Jeg var ude og køre i patruljevogn i fredags, jeg ved deres udstyr langt det meste af tiden er i orden.
    Vidste du for eksempel at deres bremser bliver efterset efter hver evig eneste eftersættelse de laver?
    Jeg vil skide på om din motor er lovlig, din knallert køre for stærkt så du har et problem, fix det eller lad være, men hold op med at spilde politiets tid fordi du er for stædig til at indse du er en klovn. De har altså andre opgaver også, som i mit perspektiv er langt vigtigere end at spilde tid på en retsag med dig.
    Jeg er forresten ikke politibetjent, bare lige for at slå det fast.


  • #23   22. maj 2017 Det er dit ansvar at den køre det den gør
    Og hvem er LARS fortæl fortæl


  • #24   22. maj 2017 Vil gætte på at Lars er betjent smiley

  • #25   22. maj 2017 Nå der var du lars ?
    Så syntes jeg ærligt du i skal passe de ting der er vigtiger jeg gør hvad jeg gør så kan i gøre hvad i nu syntes men når i vælger at kneppe fluer så må i forvente at der på et tidspunkt er en som tænker det er nok nu !

    Tror ikke der er ret mange i dk det gider bruge så meget tid påmig. Og nej mekanikker er ikke mit arbejde det er mit liv så har ikke noget vigtiger at gå op smiley

    Det korte af det lange er paradoksalt nok at jeg bliver nød til at for tage en ulovlig konstruktiv ændring for at få den til at køre langsommere.

    Ud over det bøden er jeg pænt ligeglad med betaler den ikke alligevel og skat inddrivelse fungere ca ligesågodt som politiet rulle felt. Så spørgsmålet er om staten når at få sine penge inden jeg dør. For kan jo ikke stole på min ret sikkerhed så må jeg jo stole på mine køre evner istedet smiley Og Det er meget længe siden jeg er blevet nød til det så kan jo være rustet lidt


  • #26   22. maj 2017 Mads A / Lars ?

    Har fat i noget Lars er den betjent der var med i retten i dag som kunne fortælle hvad jeg havde skrevet i min status den dag i juni sidste år.

    Skal lige siges jeg er pænt meget off the grid ellers ingen facebook eller snap eller twit så det er ok gået vil jeg sige


  • #27   22. maj 2017 Du bryder loven ved at have en knallert der kan køre for stærkt, det er deres arbejde at stoppe dig og give dig en bøde så du kan lære det er usmart, det er desværre også deres arbejde når folk som dig vælger at nægte at betale fordi de er nogle fjolser og mener de er hævet over loven, men det system koster penge fra skatteyderne og tager tid væk de kunne bruge på andet vigtigt.
    Jamen nyd din gæld til det offentlige så, husk at de bare nupper dem igennem dine skattepenge, så at betale, det kommer du til smiley
    Hvor ser du forresten Lars? Jeg har været her inde siden 08, jeg har oprettet mange mange forums og knallerter, så jeg tror du har misforstået noget.


  • #28   22. maj 2017 Tror ikke lars hedder lars men lars ved hvem han er smiley
    Ku godt være Gunner havde passet bedre

    Det er det gode ved at arbejde i det private der kan alt fixes


  • #29   22. maj 2017 jeg er lidt inde for det der som tobias p snakke om har aldrig selv været på rulle felt men er taget ofte fordi jeg har været uheldig men syntes også politiet burde give bøder ud til bilister for deres biler kan jo køre ofte mellem 180 kmt og 350 som det højste men det er jo førens ansvar ikke at køre stærker end hvad loven sat til at man må køre
    det samme burdte man også gøre ved scooter de har gjort det i tysklans norge sverige holland belgiun danmark er det enste land hvor scooter knallert loven er en rune sten


  • #30   22. maj 2017 Men nu fyre i den bare af uden mig
    så kigger jeg ind igen i morgen.


  • #31   22. maj 2017 Forskellen er at de danske unge tilsyneladene ikke kan styre det og deres kørekort er ikke dækkende for at køre med en maskine der kan køre højere. (Det er ihvertfald politikernes grundlag)
    Anyhow, loven er som den er, Tobias brød den og nægter at betale, det er spild af tid for betjentene og det bliver dyrere for systemet og for ham selv og så er der vel ikke mere at sige om det. smiley


  • #33   22. maj 2017 Det er et andet grundlag ja smiley


  • #34   22. maj 2017 jeg er blevet taget mere som lovlig køre end som ulovlig køre primært fordi jeg køre ordenlig og ikke giver politiet nogen grund til at stanse mig fx have forsikring på osv men kan fint følge dig tobias p men loven er nu skruget sådan sammen at man kan bide krasse slå alt det man vil vis en knallert 30 køre mere end 30 så der abselut intet man kan stille op


    de gange jeg er blevet taget er fordi jeg bare er røget i en ren rutine kotrol ikke andet de gange har jeg haft GG udstødning på eller knæk udstødning
    nu har jeg lært at få dem til at køre rimlig hurtig uden stor optræk men god topfar med standart udstyr på og køre sjællend om aften da det er der man for det meste falder ud i trafikken og politiet aligevel keder sig på dette tidsrum men skulle jeg blive taget igen jamen så betaler jeg bøden køre lovlig i 2 eller 3 år så den sku ikke længer for mig har nemlig selv opgivet at klage anke sager osv så men skulle det aligevel lykkes for dig at vinde sagen så giv lige en pm så må du gerne fortælle din historie til mig jeg lytter glædligt


  • #35   22. maj 2017 Smutter for idag men

    Mads a
    Tror helt klart der er andre der ude der føler sig lige truffet på sin ret sikkerhed som jeg gør

    Det er dem jeg vil høre Kom frisk drenge evt pige


  • #36   22. maj 2017 Dem er der ikke mange af
    Tobias er LARS betjent eller


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #38   22. maj 2017 Hvis det er en lille knallert og den kan køre 46 km/t så er den ikke lovlig på offentlig vej.

    Tror problemet ligger i at du tror det er lovligt men at det i virkeligheden ikke er det.

    Det kan jo ske en fejl på fabrikken eller hos forhandleren eller noget ligesom de kunne havde glemt at sætte bremser i men det gør det jo ikke lovligt at køre uden bremser.

    Så kan man sige forhandleren/sælgeren har et vist ansvar for at tingene er i orden men det er jo dig som vælge at køre på offentlig vej med den.

    Hvis du vil have hjælp til det med begrænsninger så opret et nyt emne så kan vi skrive om det der.

    I min typeattest står der ikke noget om begrænsninger men hvis der gør i din så er det ikke sikkert at allesammen er nævnt. Det er meget normalt at der i typegodkendelserne kun står nogle få begrænsninger hvis der overhovedet står noget om det.
    Du kan også kigge på komponentmærkningsskiltet.


  • #39   22. maj 2017 Rullefeltet er nødt til at GÆTTE på hvad vindmodstanden vil være.

    Altså et sted mellem en rieju rs2 og en puch maxi.

    Vindmodstanden skal simuleres mekanisk i rullefeltet, ligesom rullemodstanden fra forhjulet skal simuleres med mekanisk modstand i selve rullefeltet

    Du kan måske godt vinde sagen ved at bede politiet redegøre for kalibreringen af rullefeltet På Dagen.


    Lav en god redegørelse for at vindmondstanden, samt rullemodstanden i forhjulet på sådan en Kinesisk Monkey jincheng er væsentligt større.
    Det kan godt få politiets halfassed tilgang til sagen til at gå i vasken for dem.

    Har vundet et par sager om kniv og færdselslov fordi der kom en træt gråhåret betjent til retsmødet og ikke havde forberedt andet end at læse tiltalen op. Uden at kende til teknikaliteter af nogen slags, og altså derfor heller ikke kunme udtale sig derom.

    Hvis du samtidig kan påstå at bagdækket var abnormt højt dæktryk på dagen, hvorfor omkredsen var større (hvilket du havde gjort for at barbere lidt ekstra tid af de lange ture du skulle køre, nu du alligevel kørte lovligt kan man lige så godt få de sidste 2km topfart med....)

    Så har du en god sag for at resultatet fra rullefeltet på dagen har været misvisende for, hvad din knallert reelt kunne køre på jævn flad vej uden med eller modvind.

    Husk at rullefeltet kun er en indikator for hvad topfarten egentlig er.
    Topfart som defineret i færdselsloven prgrf 2

    Om de vil give dig en bøde på 1000kr for mellem 40-43 kmt, eller simpelthen bare frafalde tiltalen må være op til dem tænker jeg.
    Du kan også godt risikere de ikke tager dig seriøst og bare ignorerer din kritik med henvisning til at den jo reelt kun må kunne køre 30.00 kmt...


    Ligesom der står at en knallert ikke er indrettet til at befordre passager...
    På troda af at det er de fleste af dem altså..


    Men det er ikke helt perfekt det rullefelt de bruger, især ikke til at måle en monkey med, kontra en aerodynamisk scooter med fuldkåbe og spoiler på styret


  • #40   22. maj 2017 Nå fik sku lige lyst til et kig smiley

    T.T
    Det ved jeg har læst det 32.000 gange
    Det paradoksale er at færdslensolven modsiger sig selv
    Som sagt er alle mine begrænsninger på sine pladser.
    Samt alt originalt undtaget for og bag lygte.
    DVS. for at få den til at køre de 30 som den må bliver jeg nød til at ændre konstruktionen hvilket er ulovligt. You see?

    Jeg føler mig truet på min ret sikkerhed fordi
    1. sad i dag over for en dommer der ikke viste hvad en typegodkendelse er/var

    2. Da politiets Expert kom for at vidne og blev spurgt om hvordan den kunne vare konstruktivt lovlig men stadig køre for stærkt .
    Svarede han som andre de er fordi remskiverne bliver slidt.
    Undskyld mig min kig på dit papir der står monkey ikke jog
    Og han var kbh øverste knallert expert min bare desuden var det ham der stopper mig han kunne godt huske hvad jeg havde skrevet i min status herinde sidste år men ikke at det var en gear knallert jeg kørte på Come ON



    #. syntes det er bekymre det kun er poltiet der har adgang til det felt. De er jo ikke lige typerne der invertere på kage og rulle aften


    TT.
    Vi har snakket sammen før og er for det meste enige.
    Du må da gi mig ret i at det er foreske på vej og felt
    Der er en grund til de tal man måler med et felt hedder PÅ PAPIRET!



  • #41   22. maj 2017 MAX
    Tak for en smule støtte


  • #43   22. maj 2017 1 Den knallert jeg har bliver ikke solgt mere den hedder skyteam idag da importeden døde i 2004


    2 Jeg er typen det ikke vil lade andre skrue på mit køretøj.

    3 Jeg ved andre har haft samme problem


    Jeg har gået i skole med en der blev taget på en sprit ny yamasaki
    (den der ligner en mc)

    Han lagde sig nemligt fladt ned betalte bøden og gik til forhandleren.
    Forhandlerens løsning var en cdi med justerbar omrd som han selv kom til at betale og vi ved jo begge det er hverken en holdbar eller lovlig løsning


    profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #44   22. maj 2017 Man kan sige hvad er alternativet.
    Skal politiet bare sige nå du har købt den sådan. Den har altid kunne køre 46 km/t og du har ikke lavet noget om på den selv. Jamen så kan vi jo ikke give dig en bøde.


  • #46   22. maj 2017 Hvad er alternativet.
    øhh ja sådan var det forhen var begrænsningerne på plads var knallerten lovlig.

    Og den køre heller ikke 46 kmt på vejen jov ned af valby bakke måske
    men så er jeg også ved at få knast akslen i hoved.

    En sprit ny lovlig hot 50 flyver fra mig både i optræk op på toppen.
    (ålsår med en ny lovlig hot mener jeg en hot 50 godkendt som 30 knallert
    med den originale ring i vario og studs samt original udstødning med blind-rør og kat rør og max 500km på tællerene)


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #47   22. maj 2017 Måske du bare tror at alle begrænsninger er på plads men de i virkeligheden ikke er det.
    F.eks. kunne CDI-boksen være fra en stor knallert eller andre dele kan være det.


  • #48   23. maj 2017 #44 Scootergrisen så kan vi ikke give dig en bød øøø VI ???


  • #49   23. maj 2017 Knallerten er ulovlig om du vil det eller ej, det er dit ansvar at sørge for at den er lovlig og derfor kan de sagtens give dig en bøde og da sagen har været i retten og du tabte der, ja så taber du nok igen hvis du anker.
    Sælg lortet og køb en lovlig maskine eller fusk dig til at den bliver lovlig (ekstra begrænsning)
    Tør så øjenene og kom videre, der er dumme penge ja, men det skulle du have tænkt på inden du brød loven.


  • #50   23. maj 2017 Du skal bede politiets teknikere om at teste knallerten på vejen og splitte den ad, for at se om den lever op til typegodkendelsen.

    Faktisk skulle du ha brokket dig med det samme og bedt dem afhente køretøjet, til undersøgelse.
    Om de så har ressourcer til det eller ej, så har du brokket dig, før du havde mulighed for selv at skille den ad.

    Dertil vil jeg så gerne vide hvad din topfart er på en lige/flad strækning på en vindstille dag.
    Husk at tage turen fra begge retninger, så en evt fejlvurdering i hvad en vandret vej er, ikke påvirker resultatet.
    Brug en Garmin GPS eller noget tilsvarende og brug ikke en mobiltelefon.

    Det skal du have en video af, som du medbringer til retten, hvor du som Scootergrisen foreslår spørger ind til dokumentation for kalibrering af rullefeltet, samt dokumentation for afvigelser, beskrevet af producenten.
    For den vil altid have en afvigelse.

    Især for dæktryk, som der nævnes.
    Bemærkede du om betjenten sad på den?
    Nej, for det kunne han ikke. Du kan ikke køre sidde på et køretøj, som er på rullefelt, så dækket vil aldrig blive påvirket.
    Hvis forhjulet er særligt tungt, på en Skyteam, i forhold til scootere, så vil forhjulets rotation/modstand også påvirke hastigheden.

    Hvis alle begrænsninger er som de skal være, dækstørrelsen er den rigtige ( dette bør du lige tjekke efter ) og hvis topfarten på flad vej er under 40kmt, målt på GPS, så synes jeg at du skal give den hele armen via rettens vej.
    Det vil kunne danne præcedens.
    Uanset om hvad du har af forpligtelser, for det er netop som du selv skriver, så har du ikke adgang til politiets rullefelt og det først den dag man har, at man sidder i saksen.
    De holder netop ikke "frit lejde - rulledage"

    Når min papdatter skal have en scooter og jeg måske bliver i tvivl om hastigheden, så ringer jeg og beder om en rulning, som jeg så dukker op til med scooteren på en trailer.


  • #51   23. maj 2017 Nu har jeg før oplevet scootere som er typegodkendte forlade forhandlerne som også kører for stærkt, kunne da være sjovt med prøvetur på ny scooter magen til (hvis den stadig sælges fra ny) og se hvad topfarten er på den og om det er en generel fejl?

  • #53   28. maj 2017 Man KAN nu godt vinde over politiet i retten. Jeg har engang fået en bøde for ikke at have styrthjelm på mens jeg holdt stille og snakkede med en kammerat mens jeg røg en smøg.

    Den slap jeg for i retten.


Kommentér på:
Andre der er blevet taget for at køre for stærkt på lovlig knallert?

Annonce