{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Rasmus N
Rasmus N
Tilmeldt:
17. sep 2016
Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20

Gilera Stalker vs. Aprilia Rally {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg står og er lidt ubeslutsom omkring hvilke af de 2 ovenstående jeg skal købe brugt.
Stalker fra 2011 8000km
Defekt speedometer
Rally fra 2002 8000km.
Kan kun køre med halv gas, eller dør den? Årsag ukendt
Den skal bruges dagligt til og fra arbejde 10km hver vej, og jævnlige ture på 40+km.
Hvilken en af de 2 vil være mest behagelig på længere sigt for en fyr på 185cm høj, og med 100cm lange ben.
Drømmen var en pgo dr. Big. Men der er ingen vil salg inden for en acceptabel afstand.
Hilsen Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera Stalker vs. Aprilia Rally
  • #1   19. feb 2017 stalker pga motor type speedometer er jo ligemeget

  • #2   19. feb 2017 Hold dig fra stalkeren, de har alt for mange sygdomme.. Hvad er dit budget?

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #3   19. feb 2017 Min tanke for budget er kun op til 4000kr.
    Men min jagt er samtidig rimelig kraftigt inspireret i favoritterne fra teenagerårene.
    Jeg købte en Jog R i efteråret, men den blev desværre stjålet efter 1,5måned smiley
    Erfaringen med den var at for at sidde mest behageligt på længere ture, burde jeg sidde bagerst på sædet, men der var sædet for hårdt.


  • #4   19. feb 2017 Jeg har lige tjekket dba for pgo scooter fordi du gerne ville have en dr big hvad med en gMax fx der er en pæn 45 tilsalg over omkring dig

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #5   19. feb 2017 Jeg søger kun en 30, da jeg ved hvordan folk kører på vejene på vestegnen smiley

  • #6   19. feb 2017 det har vi heldigvis kun ganske få folk som køre som gale her mere men der kan komme en mejetærsker som fylder hele vejen og som ikke vil flytte sig i stedet

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #7   19. feb 2017 Ja det er så en anderledes udfordring.
    Jeg burde nok købe en hot50, dem er der rigeligt af, men syns sku den er rimelig trist at se på.
    Igen jeg er farvet af holdningerne fra teenagerårene ??


  • #8   19. feb 2017 Jeg har meget få gode ting og sige om hot ud over det er samme motor som på drbig

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #9   19. feb 2017 Dejligt hurtigt og ærligt svar. Tak ??
    Tror jeg vil forhandle videre omkring stakleren, medmindre der kommer en masse negative holdninger til den.
    Har du nogen erfaring omkring længere ture på en stalker?


  • #10   19. feb 2017 stalker.. har selv købt en jeg henter på tirsdag ??

  • #11   19. feb 2017 der er bare ikke noget der slår en hiper motor når vi snakker scooter motor

  • #12   20. feb 2017 Har haft flere scooter med hiper motor. Alle sammen har haft døde krumtaps lejer (larmende lejer). Desuden sætter forgaffelen sig fast, stelnummeret ruster væk, bolte osv irrer og ruster fast. Alle scooter har sygdomme, men vil ikke anbefale en scooter med hiper motor til nogen.

  • #13   20. feb 2017 Jeg har da to til at stå hvor lejer ikke larmer og stelnummer står ganske fint

  • #14   20. feb 2017 Stalker er sgu en fed scooter.
    Hvis man sammenligner den med andre scootere, så er den meget mere gennemført.
    Jeg er mekaniker med speciale i racing for EU Team Husqvarna, Jeg ville vælge en Hiper-2 til enhver tid, Motoren er ikke dårlig genbrugs alu hvor halvdelen af gevindene er smadret efter så eftersyn.
    Og så har den meget større variomatik og remskiver, så den har meget bedre mulighed for både bedre optræk og top hastighed.
    Remskiverne er 138mm hvor en f.eks jog kun er 126mm, så det giver en kæmpe foreskel i hvor lavt man kan starte samt hvor højt den kan gå.
    Og så er der gode muigheder for at gøre Hiperen sindssyg, Jeg har haft en med 172cc cylinder kit og forlænget slaglængde, en dyr erfærre, men osse sjov, man kan godt mærke at man er godt ude over kategorien som de fleste deltager i, hvor max grænsen er 80cc, På gaden vil jeg ikke begrænses af kategorierne, så at overskride de 70cc og 80cc kits er bare lækkert.
    Setup med rolling nut LC gir 25hk som man kan fyre af med fuld skrue 100km uden bekymring for at den skal sætte sig, Og det extra moment er så fedt, det er fedt at trække på baghjul med 80kmt på en hverdag hvor man lige er på vej til arbejde, og sidder i egne tanker.

    Lejerne er de samme som på de fleste andre, scootere, og de holder rigtigt mange år med simpelt tuning (70-100kmt) Skal man over det, så ska man gøre det samme som med alle andres scooteres lejer, skift dem til noget lidt bedre kvalitet.

    Jeg havde smidt en doppler affjedring på min, det gjorde lige turen det mere behagelig



  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #15   20. feb 2017 Endnu en omgang fantastisk feedback. Tak


  • #16   20. feb 2017 når du kun søger en 30 scooter. så vær obs på om den rally ikke er en knallert 45. der blev solgt rigtig mange rally 45 men de bliver idag solgt som 30'er. og da der ikke er papir på bliver man hurtigt snydt.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #17   20. feb 2017 God info, tak for det.
    Men jeg tror jeg går efter stakleren i første omgang.
    Og krydser fingre for at den er behagelig nok at kører på, på de længere ture.


  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #18   24. feb 2017 Så er stakleren købt, og kørt 58km hjem tidligere på ugen ??
    Ved kold motor reagere den ikke rigtig på v man drejer på gashåndtaget, jeg tænker at starte med en rens af karburatoren, og en mulig effekt choker?


    profilbillede
  • #19   25. feb 2017 Tillykke med den, godt valg smiley

    Hvor lang tid er chokeren til efter start?
    Den skal gerne være til i 2-3 minutter i den slags vejr som det er her for tiden.

    mvh


Kommentér på:
Gilera Stalker vs. Aprilia Rally

Annonce