{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Hot 50 drukner ved middelgas {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har kigget lidt på min hot idag og har forsøgt at skifte dysen ud
Købte en Karburator hos Thansen (jeg ved det er noget lort) men den drukner simpelthen ud ved middel gas.
Nålen kan ikke indstilles (har kigget) så problemet må vel ligge i en for stor dyse? eller luftskrue justering, nogle af jer der har et bud?
Thansen skriver der skal en 64 dyse i og lige nu er der en 68'er i.
Standard er 72 men kan jeg regne med det når karburatoren ikke er standard?
Efter jeg kørte en tur med 68'eren i tjkkede jeg tændrøret og det er tørt hvilket det vel ikke burde være?


Kommentarer på:  Hot 50 drukner ved middelgas
  • #2   15. jan 2017 Det er helt klart muligt, men burde den så ikke osse drukne på fuld gas? hvilket den ikke gør?
    jeg synes bare selv #64 dysen lyder lille når man ved standard i en hot er #72 men jeg må forsøge mig lidt frem kan jeg regne ud.


  • #5   15. jan 2017 forsøger lige med en #66'er og ser hvordan det går.
    det er den her Karburator jeg købte
    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/knallert-og-scooterdele/pgo/hot-50/karburator/karburator-original-12mm-pgo-hot-50/n1712458019/pn-823248060/

    Det der undrer mig er at de drukner ved middel gas og ikke fuld gas.
    Kan justere luft og tomgangsskruer men ikke nålen


  • #7   15. jan 2017 dumt spørgsmål, men hvis den skal have mere luft så skal luftskruen indad 3/4 ad gangen er det ikke sådan?
    er lidt grøn i karburator justering så sætter pris på hjælpen smiley


  • #8   15. jan 2017 tøndrøret er mørkt og fedtet ved #72 dysen smiley

  • #12   15. jan 2017 Vil næsten tro at den åbner op for mere benzin i det du skruer den ud ad og lukker for benzin når du skruer den indad? men jeg kan faktisk ikke huske det.
    (har gået på Tec i ballerup som mekaniker og hvor ville jeg dog ha været blevet en elendig en af slagsen xD )


  • #15   15. jan 2017 hvad har så indvirkning på mellemgas?


  • #16   15. jan 2017 Nu har jeg læst lidt på Karburator funktioner og de skriver at mellemgassen er styret af nålen, men da jeg kiggede i karburatoren jeg har købt kunne jeg ikke justere nålepositionen? er det mon derfor de råder en til at køre med en #64 dyse istedet for en #72?

  • #17   15. jan 2017 Returner den, som et produkt det ikke stemmer overens med maskinens krav.

    Du SKAL kunne indstille nålen.


    Dysen er KUN til fuld gas.
    Alt over 3/4 gas, det er dysen.


  • #18   15. jan 2017 Siger den baahh og er ved at gå ud ved halv gas? Så er det fordi den får for lidt at leve af ved halv gas.

  • #19   16. jan 2017 ved godt man siger hoveddysen først bestemmer noget ved 3/4 gas, men ud fra at nålen sidder ned i røret ved hoveddysen må den vel osse have en form for effekt for hvor meget nålen får eller er det bae min logik der er helt smadret?

    har haft flere drukne problemer med den, ved højere dysestyrrelser og jeg mindes den kørte bedst med en 65'er i for noget tid siden.

    Den siger ikke baaaah inden den går ud, den lyder bare som om den drukner.

    forsøger med en mindre dyse når jeg har tid og så må vi se, ender nok med at spændere 1300kr på en sprit ny original.


  • #20   16. jan 2017 Okay vil du ikke lige forklare hvordan den opføre sig når den drukner?

    Hvorfor ikke købe en brugt karburator? Der er nok tilsalg til pgo brugt.


  • #22   16. jan 2017 Hvis den drukner, så 4 takter den.
    Kører den for magert, så siger den bhaaaa eller bhooo.

    Hvis du har 0% gas, som er tomgang og 100% gas, som er fuld gas, hvornår gør den det så og hvornår stopper den med det igen?


  • #23   20. jan 2017 Hej folkens og tak for svar.
    Jeg fik lige tid til at lege lidt med den idag og forsøgte først at smide en 64 dyse i hvilket SLET ikke hjalp, så jeg rodede igennem kasserne med rest dele og fandt et originalt gaspjæld med nål og målte efter kunne se nålen der hørte til karburatoren var lidt længere end den originale så smed det gaspjæld i og en 70'er dyse og nu virker det til den gerne vil køre ved de lave hastigheder, men jeg må lige teste den over nogle dage og se hvordan den render.
    tomgangen skal justeres igen og muligvis burde jeg smide en 72'er dyse i men nu må jeg se hvordan og hvorledes den triller smiley tak for svar og hjælp

    TLDR:
    Gasnålen var for lang og er blevet skiftet til en kortere og lader til at virke


  • #24   20. jan 2017 Målte du tykkelse 2cm nede under skiven?

  • #25   20. jan 2017 nej det gjorde jeg nu ikke, men nu firtakter kun en smule i det jeg giver slip, men det forsvinder hurtigt over til tomgang og tændrøret ser fornuftigt ud.
    Justerede tomgangen alligevel fordi jeg ikke kan lade tingene være når nu jeg er igang, men jeg synes den køre lidt højt, det blev bare for mørkt til jeg kunne se noget, så videre justering må ske imorgen efter arbejde.


Kommentér på:
Hot 50 drukner ved middelgas

Annonce