{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Nye ledninger til blinklys ?. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde fra som har prøvet, at trække nye ledninger til fra styrkonsollen og til blinklyset bagpå??.
Mit problem er at der ik kommer noget strøm, til højre blinklys bagpå ellers virker ALT El og de 3 andre blinklys blinker som de skal.
Jeg har gjort følgende.
1: Pæren er tjekket og kan godt blinke i venstre.
2:Har haft fatningen tilsluttet til ledningerne, der kommer fra ledningsnettet til venstre side, der blinker som den skal.
3: Har prøvet med et andet blinklysrelæ, fra en PGO hvor blinklyset virker.
4: Har en en anden styrkonsol på.
5: Har givet den nye kabelsko og tjekket stik for ir.

Sidder dog lige nu mens jeg skriver og tænker på, at jeg ik har prøvet og om det er stel som er problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye ledninger til blinklys ?.
  • #2   28. nov 2016 Nej den har relæet for sig selv. Har dog en regulator liggende, så det skal da om ik andet prøves ;).

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #3   28. nov 2016 Det er ikke lang tid siden jeg rodede med en fejl lignede den.

    Det viste sig at være det ene stelkabel til blinklyset der var knækket oppe ved samlingen.


  • #4   28. nov 2016 Under speedometer eller inde i ledningsnettet, for der er ik noget og se oppe under speedometer af defekt ?.
    Men jeg går dem lige efter, for en sikkerheds skyld igen igen :D.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #5   28. nov 2016 Omme ved blinklyset, der sidder en stelsamling et stykke oppe i ledningsnettet, jeg måtte sprætte lidt op før det var til at komme til.

    Men det er nemt lige tjekke med et multimeter om der er gennemgang til stel.


  • #7   28. nov 2016 Desværre er mit multimeter defekt, men bliver udskiftet i næste mdr. Umiddelbart så burde jeg jo kunne tjekke det uden, med og lave en stelledning fra fatningen til stellet eller minus på batteriet..


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #8   28. nov 2016 Ja, det giver samme resultat. smiley

    En prøvelampe kan også benyttes hvis du har sådan en.


  • #9   28. nov 2016 Men er det ik lige meget, om man tager stel på stellet eller batteriet.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #10   28. nov 2016 Jow, der skulle ingen forskel være, en stel er en stel, blot hvis du tager den på stellet, så sørg for der ikke er for meget maling, så kan det give forkerte resultater.

    Jeg plejer at tage den i et gevind et sted.


  • #11   28. nov 2016 Kunne ik sidde stille, selvom jeg hverken ligger inde med multi eller prøvelampe smiley .
    Er kommet fremtil, at det er strømmen og ikke stel som mangler. Når jeg har sat den til ledningsnettet, så virker den kun når plus i venstre side er sat til. Den virker både, på højre og venstre stelledning.
    Er det muligt og trække plusledning til højre side fra kontakten, udenom ledningsnettet og ned lige blinklygten??.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #12   28. nov 2016 Jeg ville nok personligt se om jeg kunne spore fejlen, der må være et brud, men ellers jo, det skulle nok være muligt at trække en ledning direkte, sålænge man er bevæbnet med et ledningsdiagram med de rette farver. smiley

    Du kan finde et diagram lige her: http://www.billig-scooter.dk/thread-21451.html smiley


  • #14   28. nov 2016 Er også det jeg er mest til og gøre, så det bliver åbne et stykke og så prikke prøvelampen igennem. Der hvor det prøvelampen blinker, kommer det ny ledning ;).

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #15   28. nov 2016 Præcist.

    En prøvelampe er guld værd til den slags ting. smiley


  • #16   29. nov 2016 Hmmm der er sku noget om det ordsprog, et prolem kommer sjældent alene smiley .
    Jeg fik en anden ide end den vi snakkede om igår, nemlig og trække en ny plus oppe fra hvor plus går til blinklyset foran. Det virkede og er nu lavet og den blinker både for og bag, MEN så kom næste udfordring da jeg ville tjekke stoplys i baglygten før jeg samlede den helt igen. Efter jeg har gjort det kan jeg aktivere elstarter med bremsegrebene istedet for i starterkontakten, også selvom jeg har afmonteret det jeg har lavet.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #17   29. nov 2016 Det lyder spændende. smiley

    Og du har ganske ret, et problem kommer sjældent alene, de kommer altid parvis, eller 3fold. smiley

    Det kunne lyde som der er noget rod i ledningsnettet på den maskine, det kunne ikke tænkes startknappen sidder fast, og det er derfor den aktiverer elstart når du trykker bremsen ind ?


  • #18   29. nov 2016 Det tror jeg ikke, men skal ik kunne sige det med sikkerhed. Starter kontakten har fungeret uden bøvl INDEN, at jeg lavede nummeret med at trække en ny plus ledning til baglygten. Men set i bagspejlet og ved nærmere eftertanke, så burde det jo stoppe når jeg fjerne min løsning og satte den tilbage som før hvor blinklyset ikke virkede.
    Har forsøgt og montere et ledningsnet som jeg fik med, men er ik 100% sikker på det er til en Dr. Big selvom han sagde det. Efter jeg havde monteret det og sat batteriet til, gik den ik 1 min, før der kom gnister fra batteripolerne. Nu bliver Biggen sat lidt på standby og det gamle ledningsnet set efter i sømmene, da det er min egen og jeg har andre som venter på rep.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #19   29. nov 2016 Det er da noget skidt at det er begyndt at drille på den måde.

    Jeg håber det lykkes dig at finde fejlen, og hvis du gør så må du meget gerne melde tilbage. smiley


  • #20   29. nov 2016 Det er som er mest skidt er, at det hele er startet med ingen bling bling i højre blinklys smiley smiley .
    Jeg skal nok melde tilbage, når det kommer dertil og det fungere igen smiley . Jeg syndes selv det er irreterende og læse indlæg, hvor den sidste kommentar lyder så er fejlen fundet og hvorfor så ik lige skrive hvad den var smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #21   29. nov 2016 Ja, tilbagemeldinger er en slem mangelvare på de fleste forummer, desværre.

    Jeg har selv rodet med el problemer idag, det var dog på en bil, skiftede bagklap med det resultat at centrallåsen stoppede med at virke, selvom det var de samme stumper som før.

    Typisk sådan noget. smiley


  • #22   30. nov 2016 Har undersøgt mht. nyt ledningsnet og det bliver det, for der er ingen synlige fejl på det.
    http://scootershop.dk/produkter/639-el-og-lygter/36689-ledningsnet-kpl-originalt/


Kommentér på:
Nye ledninger til blinklys ?.

Annonce