{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Tilmeldt:
13. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min første scooter - valg af scooter 45 {{forumTopicSubject}}

Hej scooterentusiaster,

Jeg søger kyndig hjælp til valg af scooter 45.
Jeg skal kunne køre på den i 1-2 år ca. 60 km i ugen, så den skal ikke bruges så vanvittig meget. Det vigtigste er bare, at jeg kommer fra A til B og at den altid starter.
Den skal IKKE være tunet eller have noget lir - den skal som sagt bare kunne fragte mig fra A til B på en sikker måde og altid starte.
Hvad skal jeg købe og hvad skal jeg ikke købe?

Max 8000 men gerne billigere. Jeg har set på denne her fra Thansen, ville det være et dumt køb?
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scootere/vga/explora/vga-explora-45km-t-sort-pakketilbud/n-402386473/pn-243425676/

Tak på forhånd! smiley

MVH Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første scooter - valg af scooter 45
  • #1   13. nov 2016 Havde ikke selv købt den scooter du linker til da jeg ikke synes at kvaliteten af den er særlig god og at køre stillingen er god...
    Jeg havde valgt en større scooter så som Yamaha aerox, Gilera runner eller piaggio nrg..
    Kvalitet og køre glæden af disse maskiner er langt bedre en den thansen du linker til... De er også pænt dyre fra nye, men de er til at finde i god stand brugt smiley


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. nov 2016 Men jeg er fuldkommen ligeglad med komfort. Det vigtigste for mig er, at den kan fragte mig A til B sikkert og tænde hver gang. Vil den jeg linker til kunne gøre det? Det er som sagt bare en jeg skal køre på 60 km i ugen, men den kommer til at stå udenfor døgnet rundt.

    Jeg er meget i tvivl om de scootere jeg finder på DBA, om de netop lever op til de krav jeg stiller. Du kan vel ikke linke mig nogen til max 8000 men GERNE billigere. Jeg føler mig virkelig på bar bund!


  • #3   13. nov 2016 vis du ikke kan finde en scooter der lever op til dine krav til max 8000 kr
    Yamaha aerox, Gilera runner eller piaggio nrg det er kvalitet .


  • #4   13. nov 2016 Den kan sagtens leve op til dine krav.
    Det er en ny scooter og der er garanti på den i hele den periode du skal bruge den, så køb den dog.
    Men det er heller ikke meget andet end en køb og smid væk ting. Den vil uden tvivl ruste og bremserne vil hænge når den skal holde udenfor året rundt, så den dør nok tidligt. Men fragte dig fra A til B i 1 - 2 år vil den sagtens kunne.


  • Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   13. nov 2016 Super - mange tak for hjælpen! Jeg tror bare, at jeg løber afsted med den i morgen så smiley

  • #6   14. nov 2016 Jeg havde personligt brugt mine penge på en gilera runner i god stand, både old og new modellerne kører sublimt og har en fantastisk kørekomfort samt en dejlig stor tank.

    Mit andet valg havde faldet på en aprilia sr 50 factory, de er dog lidt mere krævende hvad angår vedligeholdelse, og HVIS den går i stykker koster det som reelt en bondegård at lave dem hvis man ikke selv er fingersnild, så ud fra det du skriver ville jeg nok holde mig fra den, i tilfælde af den nu skulle få problemer.

    Hvad angår den VGA, kan jeg ikke udtale mig om holdbarhed eller kvalitet da jeg ikke selv har ejet eller prøvet en, dog har thansen's scootere ikke det bedste ry.
    Men som allerede nævnt, så har du altid garantien på en ny maskine, og det er selvfølgelig altid et plus skulle du ende med at få en mandagskværn.


  • #7   14. nov 2016 Hvis du har den mulighed, så hellere undgå thansen og få en afdragsordning på en scooter til 12-16000.

    Over en periode på 2 år vil det koste ca lige meget at køre på de 2 maskiner.

    Når du skal sælge Thansen knallerten skal du være heldig for at få 4000kr for den.
    En kvali scooter fra en rigtig mekaniker holder værdien markant bedre.

    De bedre kvali dæk fra en rigtig forhandler kan også betyde at du slipper for nogen styrt du ellers ville have haft.

    Faren ved at vælge en kvali scooter er at du risikerer du ikke vil af med den igen smiley

    Hårdheden af skummet i sædet, the attention to detail i udformningen, det at skjoldene faktiske r aerodynamisk udviklede til at give føreren vindlæ, at forlygten giver Ordentligt lys, at der faktisk kan være en size L hjelm + handsker i bagage rummet.
    At affjedringen ikke giver dig rygsøjle problemer.
    At nøglen ikke skal bruges til at åbne sædet med osv osv.

    Evt en der har haft en Gilera/Piaggio/Yamaha/Honda/Aprilia evt evt pgo eller peugeot eller lign budget mærker der er på markedet (peugeot laver ikke premium stuff længere)

    Thansen er dødens pølse.
    Personalet ved oftest meget lidt om scootere. De skal måske bruge 3 uger på at servicere den. Deres udvalg af dæk og tyverilåse er af lav kval og en anelse overpriced i forhold til biltema/harald nyborg osv.

    Kan godt forstå hvis du ender med bare at lægge pengene i thansen, men jeg vil seriøst anbefale at gøre det bedre.
    Tænk over hvor mange af de scootere der bliver solgt er thansen scootere, og se hvor forholdsvist få thansen scootere man ser i gadebilledet i forhold til hvor mange der bliver solgt.

    Prøv at finde noget om VGA på google.
    Prøv at kigge i en VGA manual og overvej om du vil køre på et køretøj, lavet af dem der har lavet den manual.

    Eller bare spring over hvor gærdet er nærmest smiley
    Du blev advaret hehe


  • #8   14. nov 2016 Haha der er også virkelig nada på dba lige nu.

    Bortset fra de her 3

    http://www.dba.dk/aprilia-sr-ditech-2010-13800/id-1028596341/

    http://www.dba.dk/honda-nsc50-2013-4500-km/id-1029112185/

    http://www.dba.dk/yamaha-neos-4-t-2013-11231/id-1029097294/

    Jeg vil fraråde Kymco Super8.
    Tag i hvert fald en 20 minutter prøvetur på den inden køb.
    Jeg sad meget ubehageligt. Affjedringen var ikke beregnet på så lav fart
    Og optrækket er blandt det sløveste jeg har prøvet fra den super svage motor den har i.


  • #9   14. nov 2016 "Spring over hvor gærdet er nærmest" HAHAHAHA Max CPH du må da uden tvivl være drengenes Amalie.
    https://youtu.be/VujQk1B81tE


  • #10   14. nov 2016 Henrik: Sikke en konstruktiv kommentar som trådstarter helt sikkert kan bruge til rigtig meget, jeg er sikker på max cph bare gav hans personlige mening/erfaring for at hjælpe med det "rigtige" valg af scooter, præcis som du gjorde længere oppe.

    But who am i to judge..


Kommentér på:
Min første scooter - valg af scooter 45

Annonce