Begrænsningen i udstødning på jog r {{forumTopicSubject}}
Hey SG. Nogle der ved om der er begrænser i udstødningen på jog r fra 2016.
For synes ikke jeg kan se nogen når jeg piller den af.
Hey SG. Nogle der ved om der er begrænser i udstødningen på jog r fra 2016.
For synes ikke jeg kan se nogen når jeg piller den af.
Spar penge på din forsikring
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og den skal du bare lade blive, da udstødningen ellers bliver værdiløs..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Brug 1.249kr på R-Setup kittet fra MSP.
Så får du både udstødning og cylinder.
Så har du det gamle klar, til når den skal gøres lovlig.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
Køb en standart cylinder fra kgi. med 5 skyllekanaler.. og en udstødning.. så rammer du nok 65-70 .
den cylinder der.. stemplet holder ikke mere end 4-6000 kilometer.. og måske os mindre kommer an på hvordan du kører... men stensikkert.. det ikke holdbart cylinder det .. det R setup han linker til ..
maj 2009
Følger: 195 Følgere: 192 Scootere: 18 Emner: 338 Svar: 1.898
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Ringene skal skiftes ved 8.000km.
At den stadig kører, betyder ikke at den ikke har taget skade.
Efter 15.000km, så er der sikkert blow-by på stemplet og mistede honingsringe i cylinderen.
En Jog R, kører slet ikke i nærheden af 70kmt med 5 skyllekanaler GG og standard gearing.
Og da slet ikke målt på GPS.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det er jo en gang vrøvl.
Der er mange, som har kørt 10.000 med 70ccm støbejern.
Især med 9K.
Nok ikke med 11K, da omdrejningerne slider for hårdt på kittet.
Så længe at dysen er rigtig og man bruger en kvalitets fuldsyntetisk olie, så holder det længe.
Jeg forstår sådan set ikke at MSP ikke sælger færdige sæt til f.eks. Jog R.
Cylinder, 9K, 14/41 gearing, 17,5mm leveret med 2 dyser og et sæt passende ruller. Den de mener er den rigtige og en der er lidt større.
Den der er for stor sidder så i den ved leveringen.
Det skal så leveres med et troværdigt udskrift fra et rullefelt, af en tilsvarende Jog R, med netop dette sæt monteret.
Så ved køber nogenlunde, hvor mange HK de får ( der kan stå +/- 10% i annoncen )
Og topfarten ( GPS ) på flad vej, uden vind med 60kg på sædet kan også fremgå.
Så skal der selvfølgelig tages forbehold for sund motor, defekt tænding osv osv.
Det tror jeg at de ville tjene godt på og få glade kunder.
Alle de nybegyndere, som ingenting ved, de kan klaske det på og bare køre derudaf.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Men måske ham eksperten kan forklare hvorfor 70cc støbejern skulle slides hurtigere end 50cc. Støbejern?
- Eftersom de fleste 70cc sports kits i snit kører med lavere omdrejninger..
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
Men de fleste får problemer med stemplet eller ringene.. det må du da vide vis du har kørt med sports cylinder og op efter... uanset hvad du gør ved dyse og olie..
Og ja cylinderen -.- kan jo holde mange tusind kilometer.. den kan altid blive som Ny igen ;). men trist man skal til alt muligt.. så hellere en standart cylinder
Den kan sagtens ramme 70 på speedometer en Jog R.. ja den køre det så ikke i virkeligheden vis du måler den korrekt .. :).. altså hold nu op med spil så kloge i jo helt væk.. har lige haft en anden jOg R kørte 70 på speedo.. alt hvad jeg lukker ud er testet af mig selv .. det i lukker ud er baseret på hvad i tror som er korrekt.. og hvad i føler for.. altså hold nu op med prøv spille kloge hvergang jeg kommentere noget. :). i bund og grund kan i ikke udtale jer før i har testet det selv :).
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Det er DIG der TROR ting, og går ud fra noget..
Men du må da lige forklare mig hvorfor en 70cc. Støbejerm bliver mere slidt end en 50cc, ved samme hastighed..
Og du siger cylinderen altid kan blive som ny igen, det er korrekt, men det vil ALDRIG kunne betale sig..
Og igen, lad være med at påstå Tommy og mig ikke ved hvad vi snakker om, intet har prøvet eller nogen erfaring har..
- Det bekræfter bare igen hvor lidt fakta du besider, og hvor meget lort du lukker ud..
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
Stemplet blir slidt og ringene blir hurtigere slidt på 70ccm. du siger når de kører samme nfart?.
er du komplet idiiot eller hvad tror du man montere 70ccm cylinder og køre standart og aldrig vil køre hurtigere end 42.. du jo helt din nar. tror det mig som har skruet og solgt flere knallerter end du kan tælle til. fra juli til september i år. har jeg solgt 38 scootere . kvitteringer slutseddler haves for det hele.. såå hva med du kommer ind i kampen og lader vær med tro du er noget.. du bar en svans ik en skid andet.. har nu nosser så kom lad os ses .. har du ikke det så luk røven og lad vær kommentere alt jeg skriver på.. ellers må jeg gennemkneppe din mors fisse din lille svans
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Forklar så..
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
Feks jeg har aldrig oplevet et originalt cylinder smide et stempel .. eller smadre væggene inde i cylinderen. Medmindre temperaturen blandningen eller andet gør godt . alle de cylinder over den kubik og invendige diameter som overskrider det scooteren er født med vil svække systemmet på et tidspunkt. fordi den blok på en scooter er faktisk blød som smør :).. i kender alle til smadre gevind på en motorblok hvor nemt det kan gøres.. hvad så når der kommer mere end det dobbelte igennem ..
kan simpelthen ikke forstå du siger mig imod.. det jo tosset.. du kan jo ikke påstå det kit holder lige så godt som standart cylinderen. standart cylindere er set runde 100.000 km.. og du står snakker om uh og ohh r setup kan klare 10.000 km. bla bla.. altså helt ærligt det ikke for sige du dum.. eller andet.. men jeg har bare desværre ret. .
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Og du er vel også klar over at Athena står for produktionen af andre originale cylindre?
Så at kvaliteten skulle være dårligere, det kan ds kun være Dr Racing snot.
Problemet har intet med 70ccm at gøre.
Problemet er forkerte dyser eller for lidt olie.
Jeg ville klart hellere køre 80kmt på 70ccm end på 50ccm.
Jeg ved godt hvad der holder længst.
Så klog som du er, så ved du alt om litereffekt og eftersom at der skal samme effekt til at køre 80kmt, uanset ccm, så vil et 50ccm kit bruge flere omdrejninger, end 70ccm, for at yde det samme.
Dertil kommer så stemplets vandring i meter per minut.
Det er her at du finder stempelringenes slidtage.
I kan snakke herfra og til juleaften om hvad i skruer på og hvor meget i skruer.
Det ændre ikke på det faktum, at der er nogle tekniske ting som man skal have styr på.
Men bliver ikke klog på motore af at skrue på dem.
Man bliver det af at studere dem og så skrue på dem.
Man har ikke ret, fordi at man sælger en masse køretøjer.
En bilsælger fra f.eks. Peugeot, han ved meget sjældent noget om bilens tekniske kunnen.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og vil endda påstå kvaliteten på malossi og polini cylindre er højere end på de fleste originale cylindre..
Men igen svarer eksperten ikke på det man spørg om, og istedet bare lukker mere ubrugeligt lort ud..
- Så kender man ham igen..
Vi snakker levetid på cylindre og stempler, nærmere slitage på stempel ringe, og så begynder han med motorblokkens styrke og ødelagte gevind
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
eksperten dit og dat hahah du bliver ved med sige eksperten hvorfor prøver du snakke ned til mig =)?.. ja scooterxperten har du ondt over noget lad os mødes og snakke om det over en kop kaffe =)..
sut min dut knægt fortæller blokken er ikke lavet til de større cylindre .. dum ide af begynde skifte til tun cylle på en standart eller hverdags scooter som er vigtig for en :)..
Og Alle de scootere jeg sælger skal laves og skruers på fra a til z. køber aldrig noget perfekt jeg gør dem perfekte og originale . hvorfor snakke om noget igen du ikke ved noget om??:. ej det sygt noook men fuck nu .. kan må vælge hvem han tror på og gøre hvad han vil færdig slut =)
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 94 Scootere: 2 Emner: 167 Svar: 3.203
og regner ikke med han skal ud og køre 80 km/t når han køre med en i forvejen begrænset udstødning :).. så mon dog..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Så find lige Yamaha Axis 90 og forklar hvorfor en kæmpe stor producent ( Yamaha ) har valgt at fremstille den med ø50mm cylinder, til så lille en motor og at det er en driftsikker motor.
Motoren er nærmest identisk med en Jog FS motorblok.
Selve krumtaohuset er kun 2mm bredere inde i.
Tykkelsen på metallet er der ingen forskel på.
Den yder 7,7HK, hvilket er noget nær det samme, som Dr Racing 47mm gør med GG potte på.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og de mange andre modeller i den størrelse..
Og grunden til man ikke ser så mange 70c der går over 50.000 eller 100.000 km, skyldes nok de bliver taget af politiet..
Det skyldes ikke materialerne, da disse er nøjagtig de samme..
- Med den rigtige gearing kan en 70cc sågar holde længere grundet lavere omdrejninger..
Og hvorfor de 70cc nogen gange slides hurtigere?
Ja det skyldes de fleste 15-17 årige (og folk der ikke kan se på et comet topstykke om det kører med kort eller langt gevind på tændrøret ), ikke ved hvordan man indstiller en karburator korrekt, monterer et cylinder kit korrekt, eller vedligeholder et luftfilter..
- Det skal altså vide hvordan man indstiller, da en fabrikant ikke har gjort det for dem..
Begrænsningen i udstødning på jog r