{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænsningen i udstødning på jog r
  • #1   25. okt 2016 Det er der..
    Og den skal du bare lade blive, da udstødningen ellers bliver værdiløs..


  • #2   25. okt 2016 En original udstødning koster en formue og det giver ik en skid, at fjerne begrænsningerne.
    Brug 1.249kr på R-Setup kittet fra MSP.
    Så får du både udstødning og cylinder.
    Så har du det gamle klar, til når den skal gøres lovlig.


  • mads o
    mads o Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   25. okt 2016 Okay tak for det

  • #4   26. okt 2016 Arh.. må lige stoppe..

    Køb en standart cylinder fra kgi. med 5 skyllekanaler.. og en udstødning.. så rammer du nok 65-70 .

    den cylinder der.. stemplet holder ikke mere end 4-6000 kilometer.. og måske os mindre kommer an på hvordan du kører... men stensikkert.. det ikke holdbart cylinder det .. det R setup han linker til ..


  • #5   26. okt 2016 Jeg har kørt lige knap 15000 km på et r-setup sport kit , og solgte scooteren for lidt over et år siden til en kammerat og den kører altså stadig

  • #6   26. okt 2016 15.000km på samme stempelringe, det er hverken sundt for stemplet eller cylinderen.
    Ringene skal skiftes ved 8.000km.

    At den stadig kører, betyder ikke at den ikke har taget skade.
    Efter 15.000km, så er der sikkert blow-by på stemplet og mistede honingsringe i cylinderen.

    En Jog R, kører slet ikke i nærheden af 70kmt med 5 skyllekanaler GG og standard gearing.
    Og da slet ikke målt på GPS.


  • #7   26. okt 2016 4-6000 km.. smiley :D


  • #8   26. okt 2016 6.000km ifølge bogen, men man kan sagtens trække den til 8.000km.

  • #9   26. okt 2016 Tommy jeg hentyder til ham "eksperten" der mener at stemplet i den cylinder du linker til kun holder Max 4-6000km, da da han mener cylinderen ikke er holdbar.. smiley

  • #10   26. okt 2016 Ahhhh.
    Det er jo en gang vrøvl.
    Der er mange, som har kørt 10.000 med 70ccm støbejern.
    Især med 9K.
    Nok ikke med 11K, da omdrejningerne slider for hårdt på kittet.

    Så længe at dysen er rigtig og man bruger en kvalitets fuldsyntetisk olie, så holder det længe.

    Jeg forstår sådan set ikke at MSP ikke sælger færdige sæt til f.eks. Jog R.
    Cylinder, 9K, 14/41 gearing, 17,5mm leveret med 2 dyser og et sæt passende ruller. Den de mener er den rigtige og en der er lidt større.
    Den der er for stor sidder så i den ved leveringen.

    Det skal så leveres med et troværdigt udskrift fra et rullefelt, af en tilsvarende Jog R, med netop dette sæt monteret.
    Så ved køber nogenlunde, hvor mange HK de får ( der kan stå +/- 10% i annoncen )
    Og topfarten ( GPS ) på flad vej, uden vind med 60kg på sædet kan også fremgå.

    Så skal der selvfølgelig tages forbehold for sund motor, defekt tænding osv osv.

    Det tror jeg at de ville tjene godt på og få glade kunder.
    Alle de nybegyndere, som ingenting ved, de kan klaske det på og bare køre derudaf.


  • #11   26. okt 2016 Der er skam også mange der har kørt 3. Gange så langt..

    Men måske ham eksperten kan forklare hvorfor 70cc støbejern skulle slides hurtigere end 50cc. Støbejern?
    - Eftersom de fleste 70cc sports kits i snit kører med lavere omdrejninger..

    smiley


  • #12   28. okt 2016 Hmm.. Der er eksempler på nogen som har kørt mere .. os det dobbelte :)..
    Men de fleste får problemer med stemplet eller ringene.. det må du da vide vis du har kørt med sports cylinder og op efter... uanset hvad du gør ved dyse og olie..

    Og ja cylinderen -.- kan jo holde mange tusind kilometer.. den kan altid blive som Ny igen ;). men trist man skal til alt muligt.. så hellere en standart cylinder smiley

    Den kan sagtens ramme 70 på speedometer en Jog R.. ja den køre det så ikke i virkeligheden vis du måler den korrekt .. :).. altså hold nu op med spil så kloge i jo helt væk.. har lige haft en anden jOg R kørte 70 på speedo.. alt hvad jeg lukker ud er testet af mig selv .. det i lukker ud er baseret på hvad i tror som er korrekt.. og hvad i føler for.. altså hold nu op med prøv spille kloge hvergang jeg kommentere noget. :). i bund og grund kan i ikke udtale jer før i har testet det selv :).


  • #13   28. okt 2016 "Ekspert" Jeg har arbejdet med flere scootere end du kan tælle til, så få styr på fakta før du lukker lort ud..
    Det er DIG der TROR ting, og går ud fra noget..

    Men du må da lige forklare mig hvorfor en 70cc. Støbejerm bliver mere slidt end en 50cc, ved samme hastighed..

    Og du siger cylinderen altid kan blive som ny igen, det er korrekt, men det vil ALDRIG kunne betale sig..

    Og igen, lad være med at påstå Tommy og mig ikke ved hvad vi snakker om, intet har prøvet eller nogen erfaring har..
    - Det bekræfter bare igen hvor lidt fakta du besider, og hvor meget lort du lukker ud..


  • #14   28. okt 2016 ha ha ha du er da for dum var :).. du har nedren på der kommer en som mig og piller jer ned... i tror i er guderne i er nul og niks din nar..

    Stemplet blir slidt og ringene blir hurtigere slidt på 70ccm. du siger når de kører samme nfart?.

    er du komplet idiiot eller hvad tror du man montere 70ccm cylinder og køre standart og aldrig vil køre hurtigere end 42.. du jo helt din nar. tror det mig som har skruet og solgt flere knallerter end du kan tælle til. fra juli til september i år. har jeg solgt 38 scootere . kvitteringer slutseddler haves for det hele.. såå hva med du kommer ind i kampen og lader vær med tro du er noget.. du bar en svans ik en skid andet.. har nu nosser så kom lad os ses .. har du ikke det så luk røven og lad vær kommentere alt jeg skriver på.. ellers må jeg gennemkneppe din mors fisse din lille svans smiley


  • #15   28. okt 2016 Så lad os da sige 70 km/t..

    Forklar så..


  • #16   28. okt 2016 okay .. Standarten på alle de Uoriginale cylindere og stempler og ringene faktisk det hele.. det er ikke lavet i lige så matriel som en original cylinder.
    Feks jeg har aldrig oplevet et originalt cylinder smide et stempel .. eller smadre væggene inde i cylinderen. Medmindre temperaturen blandningen eller andet gør godt . alle de cylinder over den kubik og invendige diameter som overskrider det scooteren er født med vil svække systemmet på et tidspunkt. fordi den blok på en scooter er faktisk blød som smør :).. i kender alle til smadre gevind på en motorblok hvor nemt det kan gøres.. hvad så når der kommer mere end det dobbelte igennem ..

    kan simpelthen ikke forstå du siger mig imod.. det jo tosset.. du kan jo ikke påstå det kit holder lige så godt som standart cylinderen. standart cylindere er set runde 100.000 km.. og du står snakker om uh og ohh r setup kan klare 10.000 km. bla bla.. altså helt ærligt det ikke for sige du dum.. eller andet.. men jeg har bare desværre ret. .


  • #17   28. okt 2016 Alt hvad msp tuning præstere er lort. på nær det tyske stage6 hold som gør det godt ;).

  • #18   28. okt 2016 Nu er du vel godt klar over, at det er Gilardoni, som laver originalcylinderen på Aprilia SX 50?
    Og du er vel også klar over at Athena står for produktionen af andre originale cylindre?
    Så at kvaliteten skulle være dårligere, det kan ds kun være Dr Racing snot.
    Problemet har intet med 70ccm at gøre.
    Problemet er forkerte dyser eller for lidt olie.
    Jeg ville klart hellere køre 80kmt på 70ccm end på 50ccm.
    Jeg ved godt hvad der holder længst.

    Så klog som du er, så ved du alt om litereffekt og eftersom at der skal samme effekt til at køre 80kmt, uanset ccm, så vil et 50ccm kit bruge flere omdrejninger, end 70ccm, for at yde det samme.
    Dertil kommer så stemplets vandring i meter per minut.
    Det er her at du finder stempelringenes slidtage.

    I kan snakke herfra og til juleaften om hvad i skruer på og hvor meget i skruer.
    Det ændre ikke på det faktum, at der er nogle tekniske ting som man skal have styr på.
    Men bliver ikke klog på motore af at skrue på dem.
    Man bliver det af at studere dem og så skrue på dem.

    Man har ikke ret, fordi at man sælger en masse køretøjer.
    En bilsælger fra f.eks. Peugeot, han ved meget sjældent noget om bilens tekniske kunnen.


  • #19   28. okt 2016 Skulle lige til at skrive det med Athena.. smiley

    Og vil endda påstå kvaliteten på malossi og polini cylindre er højere end på de fleste originale cylindre..

    Men igen svarer eksperten ikke på det man spørg om, og istedet bare lukker mere ubrugeligt lort ud..
    - Så kender man ham igen..
    Vi snakker levetid på cylindre og stempler, nærmere slitage på stempel ringe, og så begynder han med motorblokkens styrke og ødelagte gevind smiley


  • #20   29. okt 2016 shiiiit.. lige meget hvem der laver hvad.. er scooter blokken ikke egnet eller lavet til de cylindere i beskriver.... leve tiden for stemplet vil ikke være god :)..

    eksperten dit og dat hahah du bliver ved med sige eksperten hvorfor prøver du snakke ned til mig =)?.. ja scooterxperten har du ondt over noget lad os mødes og snakke om det over en kop kaffe =)..

    sut min dut knægt fortæller blokken er ikke lavet til de større cylindre .. dum ide af begynde skifte til tun cylle på en standart eller hverdags scooter som er vigtig for en :)..

    Og Alle de scootere jeg sælger skal laves og skruers på fra a til z. køber aldrig noget perfekt jeg gør dem perfekte og originale . hvorfor snakke om noget igen du ikke ved noget om??:. ej det sygt noook men fuck nu .. kan må vælge hvem han tror på smiley og gøre hvad han vil færdig slut =)


  • #21   29. okt 2016 Og tommy du har helt ret.. det er det sammen som en bil motor .. jo støre jo mindre omdrejninger.. men forklar mig hvorfor stemplet eller ringene går oftere på alt andet end u originale cylindere?.. og ralle os ..

    og regner ikke med han skal ud og køre 80 km/t når han køre med en i forvejen begrænset udstødning :).. så mon dog..


  • #22   29. okt 2016 Snakker vi nu om motorens fysiske størrelse?
    Så find lige Yamaha Axis 90 og forklar hvorfor en kæmpe stor producent ( Yamaha ) har valgt at fremstille den med ø50mm cylinder, til så lille en motor og at det er en driftsikker motor.
    Motoren er nærmest identisk med en Jog FS motorblok.
    Selve krumtaohuset er kun 2mm bredere inde i.
    Tykkelsen på metallet er der ingen forskel på.

    Den yder 7,7HK, hvilket er noget nær det samme, som Dr Racing 47mm gør med GG potte på.


  • #23   29. okt 2016 For ikke at snakke om Yamaha Neos 125cc, PGO T-Rex 125cc, eller 150cc..
    Og de mange andre modeller i den størrelse..

    Og grunden til man ikke ser så mange 70c der går over 50.000 eller 100.000 km, skyldes nok de bliver taget af politiet..
    Det skyldes ikke materialerne, da disse er nøjagtig de samme..
    - Med den rigtige gearing kan en 70cc sågar holde længere grundet lavere omdrejninger..

    Og hvorfor de 70cc nogen gange slides hurtigere?
    Ja det skyldes de fleste 15-17 årige (og folk der ikke kan se på et comet topstykke om det kører med kort eller langt gevind på tændrøret smiley ), ikke ved hvordan man indstiller en karburator korrekt, monterer et cylinder kit korrekt, eller vedligeholder et luftfilter..
    - Det skal altså vide hvordan man indstiller, da en fabrikant ikke har gjort det for dem..


Kommentér på:
Begrænsningen i udstødning på jog r

Annonce