{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.703 visninger | Oprettet:

Hot 50 ''motorbremser'' sætter ud ved middel gas {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Der har ikke været andet end problemer med den Hot siden jeg købte den.
den kørte upåklageligt i en 14 dages tid og nu er den så begyndt at sætte ud ved middelgas, den gik helt ud uden jeg kunne starte den, så skiftede jeg tændrør og nu vil den starte men fortsætter med at sætte ud når jeg gasser ned f.eks. i sving, den tager fat igen så snart jeg gasser op, men det er ret ubehageligt den motorbremser når man har en bil i røven.
er der nogen der har en idé om hvad det kunne være? karburatoren er ny og dysset ind med en 70'er dyse da 72 4taktede godt og grundigt.
vacuumventilen virker, men filteret kunne nok godt trænge til en rens, men jeg kan næppe forestille mig det alene er det?
Tændrørskabel og hætte er osse ret nyt.
det er mig lidt af en gåde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot 50 ''motorbremser'' sætter ud ved middel gas
  • #1   21. okt 2016 Hvordan starter den om morgenen? Et skud i tågen, det kunne måske være skidt i din ene dyse. Mener den hedder choker dyse. Den styrer blandingen ved mellemgas, og det er der du har problemer. Pas på den ikk sidder sig.

  • #2   21. okt 2016 Den starter somregel i første hug ( indtil jeg fik smadret gribeskiven, skal lige ha købt en ny) og har kunnet stå i tomgang.
    Den står ikke i tomgang mere fra start og dør hurtigt ud hvis ikke den får gas, men den vil gerne når den er blevet varm?
    omdysningen skete ved det gamle tændrør der virkede fint på daværende tidspunkt, men skal jeg muligvis forsøge at dysse op engang igen? tændrøret (det nye) er ellers fint cociofarvet.


  • #3   21. okt 2016 Nej, men din kabu skal nok renses. Jeg vil gætte på du ikke har benzin filter på?

  • #4   21. okt 2016 jo det har jeg, men det er lidt snasket så det kunne da godt renses, men kan det alene være det?

  • #5   21. okt 2016 Det er ikke hoved dyssen jeg snakker om men den mindre ved siden af. Den for ikke nok at leve af om morgenen når den er kold, det er derfor du skal give gas. Og du har problemer med mellemgas. Du skal rense din kabu og få benzin filter på.

  • #6   21. okt 2016 Og muligvis dyse om igen. Din hoved dyse skal måske være mindre igen.

  • #7   21. okt 2016 Sorry, så ikke lige din besked før, så var lidt forhastet med filteret. Du burde skifte det så smiley

  • #8   21. okt 2016 Forsøger lige med en gennemrensing af det hele i morgen og håbe på det hjælper og ellers kan det krydses af listen smiley
    Standard skulle være 72 og nu har jeg 70
    T-hansen skriver at de mener der skal en 64'er i og det er der jeg har købt den nye kabu, men det tør jeg dælme ikke.
    vil muligvis prøve at dyse engang op og 4 takter den igen kan jeg forsøge at dyse ned, den køre ellers fint på hoveddysen (fuld gas).
    men et filterskift en grundig rens af kabu og evt lidt kaburator sprit vil nok gøre underværker.
    tak for hjælpen


  • #9   21. okt 2016 Hvis den 4 takter ved halv gas, så er nålen for langt oppe.
    Hvis den dør ud ved halv gas, så er nålen for langt nede.
    Tag nålen ud af din karburator og flyt skiven et enkelt hak tættere på den spidse ende.
    Så får den lidt mere benzin ved halv gas.


  • #10   21. okt 2016 Hvis du har købt en karburator i Thansen, så har du købt noget Kinapis, som er kastet sammen af en blind abe.
    Du kan ikke forvente at noget som helst stemmer overens med den originale.

    En karburator er et stykke præcisionsudstyr.
    Du skal seæv cære en haj til karburatore, hvis du skal opdage de fejl, som der kan være på Kina karburatore.


  • #11   21. okt 2016 Det er stadig hoved dysen du har med og gøre her. Jeg mener ikke det er problemet.

  • #12   21. okt 2016 Nej....
    Hoveddysen er kun over 75? gas.

    Læs selv manualen, hvis du ikke kender til det.


    profilbillede
  • #14   21. okt 2016 Den 4takter slet ikke som det er lige nu og har haft kørt fint i nogle måneder med den opsætning.
    Problemet er at når jeg køre ind i et sving og gasser ned dør den nærmest ud i et kort sekund (motorbremser) indtil jeg giver gas igen og så kan dø ud hvis jeg holde stille.
    Tændrøret ser fint ud og den køre fint så længe jeg giver bundgas og over 2/3 gas så Thor er nok inde på noget af det rigtige med tomgangsdysen og det vil jeg lige forsøge mig med at få renset, den er standard 35* og har kørt fint før.


  • #15   21. okt 2016 Tomgangsdysen har intet med halv gas at gøre.
    Se billedet.....
    Hæv din nål et enkelt hak.


  • #16   21. okt 2016 Tommy har ret. Det kunne også være løsningen, men jeg tror bare ikke jeg har hørt om noget så slemt. Når folk klager over den drukner, eller får for lidt, så justere man nålen. Men ligefrem sætte ud. Jeg ville rense den kabu uanset hvad.

  • #17   21. okt 2016 Hvad farve er tændrør?

  • #18   21. okt 2016 jeg forstår ikke at jeg skal hæve nålen, da den har kørt fint som den er indstillet i flere måneder? det virker bare mærkeligt.

    Tændrør har cociofarve


  • #19   21. okt 2016 I indlæg #8 der skriver du at du har købt en ny karburator.
    Hvorfor købe en ny?


  • #20   21. okt 2016 en forrig ejer havde kværnet juster skruerne så de ikke var til at arbejde med og tomgangsskruen sad helt løst altså så løst man kunne se den ryste i tomgang

  • #21   21. okt 2016 Som sagt, så har du købt noget Kina lort.

    Du skulle hellere ha brugt lidt penge på en original Dellorto 17,5mm.


  • #23   21. okt 2016 Returner det Kinalort og fortæl Thansen at din scooter kører af helvedes til, selv om at dysen er den samme.

    Køb en ægte Dellorto og vær en glad mand.
    Du skal dog købe en automatchoker ved siden af, men de kan købes røv billigt, brugte fra std Jog osv.


  • #24   22. okt 2016 Kørte den dårligt efter du skiftede karburator????.:::::::::::::::::::

    returner karbo. glem 17,5 bruger for meget benz .. vis du køre standart eller næsten. gå ned sig der fejl på varen den er tjekket blabla fyr noget af. få pengene køb en hos speedline. 12mm karbo køb en original der er alt klar med ledninger og det hele . karbo er lungerne/spiserøret på scooteren . Den skal være original . Så holder den flere årtier =) og dog .. men det kina pjat.. alt hvad du køber fra thansen virker så elendigt.. vis det er en sliddel. eller en vigtig motor del. skal den ikke købes hos thansen.. skal du købe olie... renseting små ting tændrør osv.. køber man i thansen ikke vigtige ting..

    3 ekspl på folk jeg kender som har købt dette og byttet efter 20 min.
    1 kilerem.. den pev helt vildt.. 1 sæt bremse klodser de pev helt vildt..
    1 el startermotor til jog R .. den startede 10 gange.. så brændte motoren sammen :D.. såå vurder selv.. det bare kun 3 eksempler .. har så mange syge historie du ville falde om =). drop det firma.. det snyd . det er pap de sælger til folk.. tro mig det pap.. kunne lige så godt lave en mini pap kasse og lave huller til benzin og olie og sætte til.. og tætne den.. den ville holde til pappen blev gemmen tæret af benzin smiley


  • #25   22. okt 2016 Ja tændrør er vigtigt :): men er NGK. så det kan der ikke snydes med. smiley

  • #26   22. okt 2016 Jeg smed en dyse størrelse større i og nu køre den som en drøm.
    men tak for kreative svar.


  • #27   22. okt 2016 karburatoren er ny og dysset ind med en 70'er dyse da 72 4taktede godt og grundigt.

    Det hænger så bare ikke sammen, med det du skrev i første indlæg.


  • #28   22. okt 2016 min teori er at det første tændrør jeg havde i gnistede svagt og derfor skulle det køre med en mindre dyse?
    Da jeg så er skiftet til et nyt tændrør med en kraftigere gnist har blandingen været for tynd så i det jeg har gasset ned har den fået for lidt juice i forhold til omdrejningerne, det er bare et gæt, men mit forrige tændrør var nok en 5-6 år gammelt og godt slidt, så det er den eneste logiske forklaring jeg kan komme på?


  • #29   22. okt 2016 den skal ikke køre med mindre dyse fordi tændrøret er færdigt.. så skal du bare købe nyt tændrør.. .. og sætte den gamle dyse ind igen. 72 .. havde selv valgt 74. da jeg aldrig følger producentens forskrifter :).



  • #30   22. okt 2016 Jeg vidste ikke på daværende tidspunkt at tændrøret var så slidt, den druknede bare og tændrøret var sort og fedtet så skiftede jeg til en mindre og så kørte den.
    så gik det tændrør og jeg skiftede til det nye og nu fik den så for lidt indtil idag hvor jeg skiftede til standard 72 opsætning.
    Flot nøddebrun farve og den køre som den skal.


Kommentér på:
Hot 50 ''motorbremser'' sætter ud ved middel gas

Annonce