{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Lasse R
Lasse R
Tilmeldt:
24. jul 2016
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 5

Politi {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens, jeg tænkte på hvis jeg træk min scooter op for at tanke, og en politibil kom rullende forbi og stoppede mig. Og jeg så blev målt til fx 80km/t, kan man så få en bøde?
Hvis motoren er helt kold, og man bliver stoppet trækkende? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi
  • #1   24. jul 2016 Ja hvis de vil kan de give dig en bøde ja

  • #2   24. jul 2016 Nej det gør du ikke men mange er simpel hen så emsige smiley

  • #3   24. jul 2016 En ulovlig knallert må slet ikke være på offentlig vej overhovedet så ja det kan de godt

  • #5   24. jul 2016 Tag en dunk med på tanken, så slipper du for en bøde og for at trække lortet hen på tanken smiley

  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 5
    #6   24. jul 2016 Kan man ikke bare bruge en undskyldning som at den er bygget til banerace, og det er derfor man trækker den, og ikke køre på den? smiley

  • #7   24. jul 2016 prøv

  • #8   24. jul 2016 Nej så Skal den på trailer
    Du får en bøde


  • #9   24. jul 2016 Så brug dog en benzin dunk..
    Hvor svært kan det være?


  • #10   25. jul 2016 Tror du selv at den holder, den med at det er en baneracer?

    Reservedunken blev opfundet for 100 år siden.

    Og hvis det er en baneraser, hvordan fragter du den så til banen?
    Trækker du den?

    Som der siges tidligere, så må den ikke være på offentlig vej,


  • #12   25. jul 2016 #11
    At du aldrig har fået en bøde, betyder ikke at reglerne ikke gælder.


  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 5
    #16   25. jul 2016 Nu er det ikke fordi jeg trækker den op og tanker, har dunk, det var mere bare et eksempel.
    Kan stille spørgsmålet om nu selvom jeg har fået svar.
    Kan politiet give dig en bøde for tunet knallert hvis de ikke fanger dig køre på den, og motoren er iskold.
    Det var det jeg mente, ingen grund til sure miner :)))


  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 5
    #17   26. jul 2016 Men nu bliver jeg nemlig i tvivl, fordi min nabo, som har sygt meget forstand på scooter, politiet osv, siger at så længe motoren og udstødningen er kold, og den ikke trækkes på selve vejen, eller holder der, må de ikke røre den.
    Kan man ringe til politiet og spørge, eller nogen andre steder?
    Kan ikke finde det i selve loven nemlig.


  • #18   26. jul 2016 Trækker du en knallert, så fører du den sådan set stadig.
    Det er DIG der fører den. Ingen andre.
    Teknisk set, hvis man ser ud fra lovteksten, så skal du have hjelm på, når du trækker en knallert, for du fører den stadig.
    Jeg har bare aldrig hørt om en sådan bøde blive udstukket.
    Det er nok kun Hr. Vlado, som kunne finde på det.


  • #19   26. jul 2016 § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående


    Må man ikke trække knallerten hen til traileren??


    Skal den bæres de magiske 31 cm over jorden?


    Husk færdselsloven gælder også på privat område.


    Så hvis pæren i lygten springer.
    Så må du ikke trække knallerten med hen på tankstationen og få en ny lygte. Den er ulovlig uden lys i så den må ikke befinde sig i den forfatning på lovens område??


    Så vidt jeg ved er det kun ulovligt at FØRE en forrskriftsstridig knallert på lovens område.
    Det har aldrig været ulovligt at parkere en sådan knallert på lovens område.
    Heller ikke at trække den.


    Bortforklaringer ville jeg ikke gøre mig så meget i. Man er uskyldig til det modsatte er bevist.

    Evt sig du er ved at bygge en wall of death i haven og skal bruge maskinen til det. Dunken er for nyligt gået i stykker... derfor du barer slæber kværnen op på tanken for at blive fyldt


  • #20   26. jul 2016 Tak for info Max cph.

  • #21   26. jul 2016 Hvad angår mc, så er man vist "fører af den" når man bare trækker den.
    Kan jeg huske fra kørekort.

    Er der et sted den gerne må stå parkeret mellem husmyr og fortorv, så kan mam stadig ikke parkere der. Motorcyklen må nemlig ikke føres på fortorvet. Så skal man bære den over fortorvet.
    Det er vist så snart man ibrugtager det der defineres som "betjeningsudstyr" i foreskrifterne.
    Derunder styr, bremser og kobling. Så det er halvfarligt at flytte på sin mc uden at gøre sig til fører af den smiley man risikerer at tabe den hvis man ikke som minimum holder i styret

    Knallert får heller ikke sådan et klistermærke på hvor der står "fjern inden 24 timer"

    Er temmelig sikker på det er lovligt at trække en scooter man ikke må køre på.
    Kan huske jeg fik at vide af en pædagog i fritidsklubben at han altså fik taget en knallert selvom han trak den. Da betjenten kunne mærke motoren var varm.

    Siden da har jeg tænkt forklaringen i det tilfælde skal være "jeg kommer direkte fra en kammerat der har hjulpet med at indstille den i kammeratens have. Defor er den varm"

    Så er man igen uskyldig og kan gå lov at trække maskinen med hjem i sin wall of death smiley


  • #22   26. jul 2016 smiley
    https://youtu.be/dN14xrnZwXw


Kommentér på:
Politi

Annonce