{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.726 visninger | Oprettet:

Valg af scooter 45 {{forumTopicSubject}}

Halløj.. efter min aerox fra 2002 er ved at have nået en alder hvor den er ofte går i stykker har jeg valgt at kigge efter noget nyt.
(sgu fesent at man ikke kan køre i regnvejr!?)

Jeg havde lidt leget med tanken om at købe en ny Aerox R men Speedfight 4 ser også lækker ud og kan godt lide detaljen med at den har USB stik.

Jeg har dog hørt at motoren i aerox 2016 modellen ikke er så "frisk/kraftfuld" som de ældre modellers?

Min Aerox kører ca 70 med kun begrænseren i udstødningen pillet.

Hvilke 45 modeller kan i anbefale og HVORFOR!
Jeg er ikke til Vespa Looket...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af scooter 45
  • #1   23. jul 2016 til at starte med så ved du forhåbentligt hvad der sker hvis du bliver taget med over 50 kmt på en 45 men når det er sagt det er sagt så Sys jeg at du skal købe den du bedst kan lide for det er i sidste ende dig som skal køre på den og ét power usb stik koster 80 kr ca i biltema og så er for to i

  • #2   23. jul 2016 jeg kender risikoen ja. Jeg spørger fordi jeg ikke kender andre gode mærker end yamaha aerox og speedfight

    Vil gerne høre om andres forslag og erfaringer.


  • #3   23. jul 2016 Altså nu jeg køber en ny så skal den selvfølgelig ikke pilles ved da det vil forringe dens værdi.. Men der er nogle scootere der kører hurtigere end andre på trods af fabriks begrænseren.

  • #4   23. jul 2016 En Motowell Crogen RS smiley

  • #5   23. jul 2016 Uanset hvad du køber, så får du noget som er dårligere.

    Find dog fejlen på din Aerox.
    Jeg vil gætte på at din tændspole bliver våd, eller også så bliver din CDI våd.


  • #7   23. jul 2016 Det er dummere end bare almindeligt dumt at tune en 45er..

    Men der er da med garanti en simpel løsning på regnvejrs problemet..
    - Noget i dit el net bliver vådt og er ikke længere isoleret som det skal..
    Ret sikkert omkring tændrør, hætten, kablet eller spolen..


  • #8   23. jul 2016 Angående 45'er. Så er loven sådan at du kun får klip, når du kører for stærkt.
    Så hvis din 45'er f.eks kan køre 80, så får du kun klip hvis du kører x-antal over de tilladte 45km/t. Men du får stadig konfiskeret knallerten da den er konstruktivt ændret.


  • #9   23. jul 2016 Du kan miste kørekortet allerede ved 42 km/t på en 45er hvis du kører det forkerte sted..

    Kører du 72 km/t kan du miste det alle steder..

    Igen, det er dummere end dumt at køre tunet 45er..

    Vil man tune, så kører man 30er..


  • #11   23. jul 2016 Men nu snakker vi om at tune en scooter, og ikke om bil eller MC..
    Hvis han allerede har taget kørekort til bil, men vælger at køre 45 scooter, så har han måske ikke penge til en bil.
    Derfor tvivler jeg også på han har omkring 10000,- til MC kort, og måske minimum det dobbelte til en bare lidt fornuftig brugt MC..
    Desuden snakker han om at købe en anden scooter, så der skal jo ikke bruges flere penge, da der er bunkevis af 30ere som allerede er tunet, så han snilt kan finde en lige præcis til det behov han har..

    Og nu kan rullefeltet jo ikke fortælle hvad man KØRTE, men hvad den KAN køre, og ej heller være skyld i fratagelsen af kørekortet..


  • #13   23. jul 2016 Kan varmt anbefale en Aerox R. Har selv lige købt en 45'er, og er rigtig godt tilfreds med den. Køre fint, og jo mere den bliver kørt til jo bedre kør den.
    Den render ca 48 ud af lige vej. Regner dog med at jeg lige vil runde de 1000km og første eftersyn, så vil jeg se om jeg ikke kan få den til at ramme de 55 på lige vej. Det er ca 3 under hvad politiet kalder ulovlig. Du har til 57.9km/t inden den bliver betegnet som tunet.


  • #14   23. jul 2016 Det gør du i alle kredse mester..
    Hvis du kører 42 km/t i en 30 zone med vejarbejde..

    Gør du det samme på en 30er så får du bare en bøde og er du uheldig en betinget frakendelse af knallert kortet..

    Nej han snakket ikke om at tune da den allerede er tunet og kører 70 km/t..

    Det er desuden svært at se noget man ikke tror på..


  • #15   23. jul 2016 Frank du må ikke tro du ikke kan få en bøde for at køre de 55 km/t. smiley

  • #17   23. jul 2016 Nej man får ikke bare et klip og en bøde..

  • #19   23. jul 2016 #15 Ved godt jeg får en bøde smiley Men den kan jeg da betale mig fra. fra 46-57.9km/t får man en bøde på 1000kr. Men lige så snart du kommer på 58 eller over, så er det en bøde+klip og din knallert bliver set som tunet. Så anden gang der tager de den. Derfor jeg gerne vil holde mig til de 55km/t.

    Som de skriver:
    45 km/t + 9 km/t + 3 km/t + 0,9 km/t = 57,9 km/t

    Med andre ord;

    Du kan køre op til 57,9 km/t på en knallert 45 på en lovlig knallert.
    NB! Dog vil du fortsat få en fartbøde på 1000 kr, hvis du kører 49 km/t eller derover.(Dog skriver de i deres bødetakster at det er fra 46km/t den tæller)

    Dvs. din knallert 45 betragtes som ulovlig, hvis den kan køre 58 km/t – også selvom der ikke er udført “ulovlige konstruktive ændringer”.


  • #21   23. jul 2016 Men kort og godt, så er det for dumt at køre tunet 45er..

    Man kan køre 400 km/t baglæns, uden hænder på styret, uden lys, uden hjelm, uden forsikring, og med "politiet er nogle bøsserøve" tatoveret i panden, på en 30er og de rør ikke kortet til bil eller MC..


  • #23   23. jul 2016 Det gør de jo også med en 45er... smiley

    Men hellere en mistet 30er scooter..
    End en mistet 45 scooter og intet kørekort til bil/MC.. smiley


  • #25   23. jul 2016 Det kan bedst betale sig at få sig et MC kort og købe en Piaggio Skipper 125ccm.
    Den har 10HK som standard.
    172cm, så har den 20HK, som sagtens holder 20.000km.
    Og det er uden at hverken porte den, eller sætte en passende potte på.


  • #26   25. jul 2016 fedt nok i snakker om hvad man kan få bøde for og hvad man ikke kan få bøde for.. men lad os nu holde os lidt til topic: Anbefaling af ny 45er og hvorfor.

    1. min scooter er færdig.. det er ikke bare et tændrør der driller, der er altså flere ting. Den har været forsøgt stjålet to gange og derfor er der flere ting der er lidt skæve og bare i øv stand.

    2. Jeg skal ikke ud og tune min scooter men vil bare gerne have en scooter der har en motor med overskud.. der er forskel på om en scooter har tre eller fem hestekræfter til optræk.

    3. Jeg har ikke brug for bil eller motorcykel. Jeg kan låne en bil når det er nødvendigt og scooteren skal bruges til mindre ture inden for 30 kilometer.



  • #27   26. jul 2016 Overvej en Yamaha Neo's 4takt.
    Den kører sindsygt langt på en liter benzin.

    Ellers så laver Piaggio også nogle gode 4taktere.
    Bare hold dig fra Thansen 4takt osv.


  • #28   26. jul 2016 Jeg vil nok kigge på de to her:

    2T - Yamaha Aerox R

    4T - Yamaha Neo's

    Var selv dem jeg endte med at kigge på, og skulle vælge imellem. Tog så Aerox da den lige ser det bedre ud, og så køre den sgu godt smiley Lovlig går den ca 28 km/l. Bruger den selv som det du skal, ture på max 30km.


  • #29   26. jul 2016 hvad er forskellen på Aerox og så Aerox R? Jeg kan ikke finde den.

  • #30   27. jul 2016 Tror bare den hedder Aerox R i år når det er en 45'er. Der er kun 3 modeller af Aerox på deres hjemme siden. 1 45'er og 2 30'er.

    45'er: https://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/scootere/50cc/aerox-r.aspx


Kommentér på:
Valg af scooter 45

Annonce