{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.270 visninger | Oprettet:

styr låser og "knækker" {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
min kærestes pgo hot 50 har et problem med styret, det som der står i toppe låser sig fast hvis hun drejer skarpt til venstre, og når hun så for vredet det ud igen så er det ligesom noget der knækker og det siger også en knasende lyd når man drejer på styret. sidste gang kunne jeg smøre nede i bunden og så kunne hun køre hjem igen, og så går der ca en uge og så gør det den igen. mit spørgsmål er hvad kan det være, nogen siger det er det leje der sidder i forgaflen andre sige den skal spændes sammen..... HJÆLP forresten har knallerten inden vi købte den stået stille et par år og den bliver ikke brugt regelmæssigt, har dette noget at sige? på forhånd tak for hjælpen smiley


Kommentarer på:  styr låser og "knækker"
  • #2   30. jun 2016 okay, er der andre ting man kan gøre?, da jeg ikke lige har værkstedet herhjemme og derfor skal ud til en anden med den smiley


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #3   30. jun 2016 Som du har prøvet før kan du sprøjte noget ind i lejerne for at afhjælpe problemet midlertidigt men det kan ikke anbefale at kører særlig længe med og hvis du gør så pas på. Det kan hurtig gå galt hvis du tror du skal dreje også scooteren gør noget andet end det du kunne tænke dig.

    Men du får ikke løst problemet uden at skille det ad.
    Du skal have skjolde og styr og forgaffel af.

    Så falder kuglerne sikkert ud når du gør det også skal du have købt nogen nye. Det bedste vil være at skifte både lejeskåle og kugler så det hele er nyt.
    På min tog jeg dog bare ringen ud som var gået i stykker og satte kuglerne løst i igen.

    Også skal du have lavet en stænkklap vedforhjulet eller noget så vandet ikke bliver smidt op som kan være årsagen til det skete til at starte med også smør godt med fedt på så der ikke så let kan komme vand og snavs ind igen.

    Også skal du jo have værktøjet. De er ret store de møtrikker.

    Også skal du justere det så det går tilpas stramt/løst, det kan godt være let svært at få godt specielt hvis du ikke har det helt rigtige værktøj.

    Så drejer du på styret og løfter i hjulet eller bremser og kører frem og tilbage for at se om det er godt.

    https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/styretoj.php


  • #4   30. jun 2016 jamen så må jeg jo på værkstedet, men jeg siger tusind mange gange tak for hjælpen og så må i have en fortsat god dag og weekend når i når dertil smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #5   30. jun 2016 Hvis du vil spare penge kunne du selv stå for at tage diverse skjolde af og styret sådan at de ikke skal bruge tid på det på værkstedet også kan du selv sætte det på bagefter.

    Det er nok halvdelen af tiden.


  • #6   30. jun 2016 tænkte at jeg tager mig af hele operationen, det er vist ikke den største videnskab, det var mest for at undgå at skulle skille det ad, men det bliver jeg jo nødt til uanset hvad smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #7   30. jun 2016 Troede du mente du ville betale et værksted for at gøre det.

    Det var rimelig besværligt da jeg gjorde det.
    Det er alle de plastiksjolde der sidder i vejen også kunne jeg ikke få styret højt nok op fordi der er hydraulisk bremse på foran og man kan jo ikke bare lidt tage slangen af. Så vil da sige det er lidt besværligt. Og kugler der falder ud som man ikke kan finde.


  • #8   30. jun 2016 Jeg forsøger alligevel gjorde det på min sonic den gang jeg fik den, så jeg kan vel igen smiley

  • #9   30. jun 2016 Når lejerne knækker, så er kuglehuset smadret.
    Nyt leje i kromrøret.
    Nej, der kan ikke gøres andet.


  • #10   30. jun 2016 Det er ikke så svært igen du tager front skjold af og løsner det ved benene så du kan bukke det lidt så er det bare en papegøjetang på og løsner kronrøret så er der en bolt der holder styret på plads den løsner du og så kan du tage styret af og tage lejerne op og skifte dem smiley

Kommentér på:
styr låser og "knækker"

Annonce