{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giver det bøde ? ?
  • #2   28. jun 2016 Super?

  • #4   28. jun 2016 I praksis tror jeg det er helt sikkert at gøre.
    Især hvis du kører lovligt.

    Kører man med tun og den kommer ind til inspektion, så tror jeg også bare de tænker "en blok er en blok".
    Medmindre den er tydeligt modificeret.
    Men så igen, det er altså kun ved inspektion af en tunet scooter på stationen hvor de går den efter.
    Tror dog også den ville gå igennem der uden noget ballade over det. De er jo ens ikke?
    Så det er ikke konstruktiv ændring med henblik på fart.
    Den paragraf om konstruktive ændringer mhp. at øge hastigheden gælder kun når det er mhp. at øge hastigheden.
    Man må for eksempel gerne forbedre bremser og affjedring selvom det er konstruktivt.
    Selvfølgelig forudsat at det er godkendte støddæmpere og bremser man monterer.

    Ved ikke om blokkene er typegodkendt både til brug på 30km stel og stel med et 45kmt stelnummer.
    Jeg kunne godt forestille mig det, så jeg skal ikke udelukke at det faktisk kan være helt lovligt at bruge en blok fra en 45'er på en 30'er
    Såfremt typegodkendelsen er den samme.


  • #6   28. jun 2016 Kender en der fik en bøde for det for nogle år siden smiley Han fik vist samme bøde som han ville havde fået ved at køre på en 45 scooter. Hvorfor ved jeg ikke men sådan var det smiley

  • #7   28. jun 2016 du får en bøde på 1000kr. Uanset om du kører 42.9km/t eller 150km/t med teamspeed. PÅ et 30r stel.

  • #9   28. jun 2016 Nå ja selvfølgelig motoren godkendes som en enhed.
    Så det svarer til at bruge en xenon lygte der ikke er godkendt.

    Man må ikke køre videre med den, og straffen for at bruge den er 1000kr i bøde.
    Hvis det opdage sker det nok ifm at din scooter har kunne køre mere end 43km/t og derfor er inde hos en der kan slå et motornummer op og konstatere at det ikke er typegodkendt til stellet.
    I så fald vil det koste 1000kr oveni de 1500kr for at scooteren kørte over 43kmt

    Ved dog ikke om de vil tage hele blokken med indmad, skille den ad og lade dig beholde krumtap osv, eller bare vil lade dig beholde den.
    Tror bare ikke de vil undersøge det. Og om de vil gøre noget ud af det hvis de skulle finde ud af det.

    De fleste betjente ville være i tvivl om, hvad side af en scooter udstødnigen sidder på, hvis du spurgte dem og de fik lov at tænke efter. Så om motornummeret nu passer er nok det sidste de tænker på når de lige har stoppet dig og skal tjekke om du har forsikring etc


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   28. jun 2016 Vi kan nok ikke garantere at du får en bøde.
    Politiet skal jo stoppe dig først.
    Men selv hvis du blev stoppet og fik en bøde så fik du måske en bøde for at kører for hurtigt og ikke fordi du har skiftet motoren hvis ikke de undersøger det eller ikke har mulighed for at undersøge det og se en forskel.

    Men hvis du spørger om det er ulovligt så højst sandsynligt ja hvis du kører på offentlig vej med den fordi begrænsningerne osv. kan være forskellige og du må jo ikke lave den om på så den kan kører hurtigere.

    I teorien kan motoren på en 30 og 45 godt være identiske. Det kunne jeg forstille mig at de godt kunne være på en elektrisk scooter. Så nok ikke til at svarer ja eller nej til uden at kende scootermodellen.


Kommentér på:
Giver det bøde ? ?

Annonce