{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Bremser {{forumTopicSubject}}

Hey,

Var ude at køre her i aftes, og mine bremser satte sig imens jeg kørte. Da jeg kom tilbage, var mine dæk færdige og bremsehåndtaget var nærmest umulig at trykke ned. Efter 15 minutter er håndtaget siden blevet normal, men den knirker en lille smule når jeg trykker den ned.
Har i nogen ideer om hvad det kunne være?

Jeg har ikke været ude at køre på den efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser
  • #1   1. maj 2016 Skal vi gætte om det er tromle eller skive bremser, og hvad de sidder på?

  • #2   1. maj 2016 Det er en tromlebremse bagved på PGO Comet.

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #4   2. maj 2016 Hvis den bare lige pludselig bremser kunne det måske være der er noget som er gået i stykker.

    Så ville nok være en god ide og kigge på det hele ellers sker det nok bare igen.

    Du kan starte med at skrue kablet af ved bremsearmen.
    Så kan du trække wiren frem og tilbage i kablet og se om der gør stram.
    Lige meget hvad så vil det være en god ide og smøre kablet.

    Så se om baghjulet kan dreje rundt uden den bremse også tryk ind på bremsearmen og mærk forskellen.
    Bremsearmen skal selv gå tilbage når du giver slip. Det er ikke meningen du skal give den tilbage.

    Ved bremsearmsakslen sidder en gummiring du skal ind og smøre når du har taget bremsebakkerne ad.

    Du kan slibe let på bremsebelægningen så den er frisk og rense indersiden af tromlen med sprit eller noget så den er ren.
    Du kan måle belægnings tykkelse og sammenligne med de data der står i servicemanualen. Der kan også være en indikator på motorblokken som kan vise om bremsen er slidt.

    Også rens og smør bolten ved bremsegrebet og mærk at det glider fint når du har taget kablet af.

    Ellers tag nogle billeder af det hele og vis det.

    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_bremser.php
    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_kabler.php


Kommentér på:
Bremser

Annonce