{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Slitage på stempel??. {{forumTopicSubject}}

Kan dette problem skyldes at udstødningen ik er tilpasset ordentligt, at stempelringene slides mere på den ene side end på den anden side ??. Hvis ikke det kan være det hvad kan det så være, for der er ingen slør i krumtapslejer eller plejlstangen.
Kan jeg redde den med et nyt stempel/ringe, eller vil i mene ud fra billedet at cylinderen er død.
Jeg har fået oplyst at kittet Dr. Racing, skulle have kørt omkring 2000km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slitage på stempel??.
  • #1   9. feb 2016 Ved ik hvordan jeg for flere billeder, op i starten af tråden smiley

    profilbillede
  • #2   9. feb 2016 Det kit burde kunne køre mere end 20 gange så langt..

    Bruger du en ordentlig olie, og det korrekte tændrør?

    Udstødningen skal være MEGET for lille hvis den skal have indflydelse..


  • #3   9. feb 2016 Den kører med Galp olie og har et 8ér tændrør. Da jeg løsnede udstødningen fra cylinderen gav den sig en del, så den faktisk har lagt pres på cylinderen i den side hvor stemplet er sode mest under stempelringene.
    Derfor tænker jeg i den bane, om det er presset fra udstødningen som er årsagen?.


  • #4   9. feb 2016 Der sidder en 9K udstødning på den. Den har kørt et stykke tid uden problem, men lige pludselig havde den ingen træk.

  • #5   9. feb 2016 Så længe cylinderen sidder centreret burde udstødningen intet have at sige..
    Og den skal være MEGET tilstoppet, før den kan skyde bag ringene..

    Har du haft kørt den med meget olie?
    Eller kørte du den ikke fornuftigt til?
    - Der ser ikke normalt ud efter kun 2000 km..


  • #6   9. feb 2016 Nu er det ret normalt at stempel blir lidt sort hen af siderne, måske er din cylinder ikke lavet helt perfekt, sæt det sammen, det køre sikkert helt perfekt.
    Og galp er god olie. Det skal bare være fuldsyntetisk til sport cyl.
    Skift ringe for hver 5-6000km så er du helt sikker på de ik knækker under kørsel.


  • #7   9. feb 2016 Allan man kan ikke bare sige fuldsyntetisk er til sport..
    - Det kommer jo helt an på flammepunkt, temperatur, omdrejninger, og kørestil..
    En fuldsyntetisk kan snilt være for varm en olie til sport..

    Men ja, galp laver gode olier.. Helt sikkert..

    Men så sort som dette stempel er, tyder det på fastlåste eller slidte stempelringe..


  • #8   9. feb 2016 Ralle.
    Jeg tror du misforstår mig, for mit spørgsmål går ud på følgende. Om en udstødning som ik er tilpasset ordentligt, kan presse / trække en cylinder så meget at stemplet kommer til og se ud som på billederne.

    Når jeg kører en motor til så tilsætter jeg kun lidt olie i tanken, ved den første tankfuld ellers lader jeg pumpen klare olien resten af tiden.
    Det er første gang jeg har oplevet, at der er så stor forskel på stemplet mht. sod efter ringene.
    Ville i jeg kunne nøjes med et sæt nye stenpelringe?.



  • #9   9. feb 2016 Er skam med på hvad du siger.. smiley

    Men hvis udstødningen skal have indflydelse skal det være fordi den er lukket til..
    - Fordi når pindboltene er spændt korrekt og cylinderen er centreret, så rykker den sig ingen steder, lige meget hvor meget udstødningen så presser..
    Dog lyder det underligt at udstødningen skulle presse så meget?


  • #10   9. feb 2016 Ok ;).
    Hvad ville i så gøre som næste step, for den starter ude det store besvær dog har den minus trækkraft smiley


  • #11   9. feb 2016 Jeg ville starte med et par nye ringe, og sørge for den er 100% i center..

  • #12   9. feb 2016 SUPER og foreløbig, mange tak for hjælpen til jer begge 2 smiley

  • #13   9. feb 2016 Begge stempelringe var løse, da jeg hev cylinderen af den. Kan de skyldes, at den kører på semi og ik fuldsymtetisk?. Syndes bare det er hurtigt, at den "æder" stempelringene smiley .
    Tændrøret er cociofarvet, så ville ik mene den har kørt for magert. Ville det hjælpe og gå op til et 9ére tændrør?.
    Opsætning på Sonic. Dr. Racing evo - 21mm ( 84 # ) - 9K udst. - std luftfilter uden snorkel ellers er resten std.


  • #14   9. feb 2016 Semisyntetisk er super til det setup der..

    Og opsætningen lyder fornuftig, så behold dit 8er rør..
    Et 9er bliver nok for koldt..


  • #15   9. feb 2016 Han har da vist taget røven godt og grundigt på dig, ham som har bildt dig ind at det stempel & cylinder kun har kørt 2000km smiley

  • #16   9. feb 2016 Det kan jeg så sige med 100% sikkerhed, at det har han så ik gjort. Jeg har monteret kittet og kørt det til for ham, samt når jeg laver noget på en andens scooter skriver jeg km ned af samme årsag.
    Han har været SUPER glad for den indtil for 3 dage siden, hvor den begyndte satte ud og mistede alt trækkraft.
    I eftermiddags var sammen en som jeg ser privat, der selv har kørt scooter race for en del år siden. Han mener at den evt. kan stå anelse forkert i std.tændingen - for lavt oktan, da den detonere istedet for og antænde ud fra og have haft stemplet i hånden. Selv sammen person har prøve kørt den og sagt, den har du dælme fået til og gå godt. At jeg overser evt. et tændingproblem ligger på mine skuldre, men har aldrig før haft bøvl med 70ccm kit og std. tænding. Nu skal det så lige sige, at jeg kun har lettere tunet og aldrig gjort min i baneracer.


  • #17   10. feb 2016 Jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre nu eller hvad er bedst, så derfor håber jeg og kunne få råd herinde.
    Jeg målte std. tændingen til morgen og den siger 1mm, men har læst herinde at Sonic ligger mellem 1,2 - 1,4mm.
    Så skal jeg tilpasse hullerne i bagpladen så den kommer op til 1,2 - 1,4mm, eller skal jeg hæve oktan fra 95 til 98 ( V power ) og evt. gå fra et 8ér tændrør til et 9ér ??.




  • #18   10. feb 2016 Glem alt om tændingen.. Den er standard og kan ikke gå ud af justering..
    Oktan 95 er alt rigeligt til en sportstunet scooter.

    Du kan godt prøve et 9er rør, men tvivler stærkt på det er årsagen..

    Skal jeg være ærlig, så tror jeg det skyldes forkert/for lidt tilkørsel.
    Kørsel uden ordentligt luftfilter (som også er olieret korrekt), eller med forkert eller for lidt olie.
    - Det kan også skyldes lettere defekt cylinderkit..


  • #20   10. feb 2016 T.T
    Det jeg mener at det du tror jeg mener, for det er ud fra farven på stemplet.


  • #21   10. feb 2016 Hvordan tjekker jeg, om den er glaseret som T.T er inde på??.

Kommentér på:
Slitage på stempel??.

Annonce