789 visninger
|
Oprettet:
Slitage på stempel??. {{forumTopicSubject}}
Kan dette problem skyldes at udstødningen ik er tilpasset ordentligt, at stempelringene slides mere på den ene side end på den anden side ??. Hvis ikke det kan være det hvad kan det så være, for der er ingen slør i krumtapslejer eller plejlstangen.
Kan jeg redde den med et nyt stempel/ringe, eller vil i mene ud fra billedet at cylinderen er død.
Jeg har fået oplyst at kittet Dr. Racing, skulle have kørt omkring 2000km.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Bruger du en ordentlig olie, og det korrekte tændrør?
Udstødningen skal være MEGET for lille hvis den skal have indflydelse..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Derfor tænker jeg i den bane, om det er presset fra udstødningen som er årsagen?.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og den skal være MEGET tilstoppet, før den kan skyde bag ringene..
Har du haft kørt den med meget olie?
Eller kørte du den ikke fornuftigt til?
- Der ser ikke normalt ud efter kun 2000 km..
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.669
Og galp er god olie. Det skal bare være fuldsyntetisk til sport cyl.
Skift ringe for hver 5-6000km så er du helt sikker på de ik knækker under kørsel.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
- Det kommer jo helt an på flammepunkt, temperatur, omdrejninger, og kørestil..
En fuldsyntetisk kan snilt være for varm en olie til sport..
Men ja, galp laver gode olier.. Helt sikkert..
Men så sort som dette stempel er, tyder det på fastlåste eller slidte stempelringe..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Jeg tror du misforstår mig, for mit spørgsmål går ud på følgende. Om en udstødning som ik er tilpasset ordentligt, kan presse / trække en cylinder så meget at stemplet kommer til og se ud som på billederne.
Når jeg kører en motor til så tilsætter jeg kun lidt olie i tanken, ved den første tankfuld ellers lader jeg pumpen klare olien resten af tiden.
Det er første gang jeg har oplevet, at der er så stor forskel på stemplet mht. sod efter ringene.
Ville i jeg kunne nøjes med et sæt nye stenpelringe?.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Men hvis udstødningen skal have indflydelse skal det være fordi den er lukket til..
- Fordi når pindboltene er spændt korrekt og cylinderen er centreret, så rykker den sig ingen steder, lige meget hvor meget udstødningen så presser..
Dog lyder det underligt at udstødningen skulle presse så meget?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Hvad ville i så gøre som næste step, for den starter ude det store besvær dog har den minus trækkraft
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Tændrøret er cociofarvet, så ville ik mene den har kørt for magert. Ville det hjælpe og gå op til et 9ére tændrør?.
Opsætning på Sonic. Dr. Racing evo - 21mm ( 84 # ) - 9K udst. - std luftfilter uden snorkel ellers er resten std.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og opsætningen lyder fornuftig, så behold dit 8er rør..
Et 9er bliver nok for koldt..
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Han har været SUPER glad for den indtil for 3 dage siden, hvor den begyndte satte ud og mistede alt trækkraft.
I eftermiddags var sammen en som jeg ser privat, der selv har kørt scooter race for en del år siden. Han mener at den evt. kan stå anelse forkert i std.tændingen - for lavt oktan, da den detonere istedet for og antænde ud fra og have haft stemplet i hånden. Selv sammen person har prøve kørt den og sagt, den har du dælme fået til og gå godt. At jeg overser evt. et tændingproblem ligger på mine skuldre, men har aldrig før haft bøvl med 70ccm kit og std. tænding. Nu skal det så lige sige, at jeg kun har lettere tunet og aldrig gjort min i baneracer.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Jeg målte std. tændingen til morgen og den siger 1mm, men har læst herinde at Sonic ligger mellem 1,2 - 1,4mm.
Så skal jeg tilpasse hullerne i bagpladen så den kommer op til 1,2 - 1,4mm, eller skal jeg hæve oktan fra 95 til 98 ( V power ) og evt. gå fra et 8ér tændrør til et 9ér ??.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Oktan 95 er alt rigeligt til en sportstunet scooter.
Du kan godt prøve et 9er rør, men tvivler stærkt på det er årsagen..
Skal jeg være ærlig, så tror jeg det skyldes forkert/for lidt tilkørsel.
Kørsel uden ordentligt luftfilter (som også er olieret korrekt), eller med forkert eller for lidt olie.
- Det kan også skyldes lettere defekt cylinderkit..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Det jeg mener at det du tror jeg mener, for det er ud fra farven på stemplet.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Slitage på stempel??.