{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Casper H
Casper H
Tilmeldt:
26. okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Hvor meget må man køre? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg ved godt at man kun må køre 30 km/t. Men jeg er usikker på hvor meget en 30 knallert må køre hvis de tager den på rullefelt?. Hvis man nu kører 30 km/t, men de alligevel stopper en og tager den på rullefelt, hvor hurtigt skal den så køre før man får bøde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget må man køre?
  • Big M
    Big M Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 3 Svar: 39
    #1   17. jan 2016 Her er lidt læsestof. http://koerekort-guiden.dk/knallert-30-boeder

  • #2   17. jan 2016 Gaaab mand, læs de 7937484 andre indlæg om præcis det samme i forum.. Det er rent faktisk det, det er der for...

  • #3   17. jan 2016 du må køre op til og med 42,9 køre du 43 kan du få en bøde det gik vi afvide da vi tog kortet

  • #4   18. jan 2016 Du får bøde hvis den kan køre over 40 km/t. Målt på felt.
    Det er bare først over 43 km/t. Du får bøde samt betinget frakendelse (første gang).


  • #5   18. jan 2016 I den kørekort guide der er linket kan man få en bøde allerede ved 30 +10%
    Efter det kan man åbenbart allerede få en bøde hvis man køre over 33kmt
    Hvad kan man lige stole på


  • #6   18. jan 2016 Michael Toft, det står der ikke nej..
    - Det er frarbøder, ikke bøder udgivet efter måling på rullefelt..


  • #7   18. jan 2016 Hvis du kører op til 39,9 km/t, kan du ”kun” få en fartbøde.
    Hvis du kører 40 km/t og derover, får du oven i fartbøden yderligere en bøde på 1500 kr for at køre på en ulovlig knallert (selvom den ikke er foretaget ulovlige konstruktive ændringer).
    Hvis din knallert 30 på rullefelt måles til at kunne køre 43 km/t eller derover, er der ”begrundet mistanke” om, at der er foretaget ulovlige konstruktive ændringer (tuning). Derfor kan politiet midlertidigt konfiskere din knallert for nærmere undersøgelse. Såfremt knallerten er tunet, får du tilmed konfiskeret de ulovlige dele. Bliver du taget for at køre på en ulovlig knallert for 2. gang inden for 3 år, bliver din knallert konfiskeret. Desuden får du en bøde på 1500 kr.
    NB! Såfremt der er foretaget ulovlige konstruktive ændringer, er din knallert ulovlig uanset, hvor hurtigt den kan køre.




  • #8   18. jan 2016 Ja?

  • #9   18. jan 2016 Og husk lige at fart bøder nærmest slet ikke udskrives,
    De går altid efter hvad din scooter er " i stand til at kunne køre" på felt, og det kommer der ikke fart bøder ud af.
    Og som andre siger bøde for konstruktiv ændring Over 39,9 og over 42,9 er det samme bøde + klip i person nr.


  • #10   20. jan 2016 nej nej nej du må selvfølgelig kun køre 30/kmt
    men hvis din knallert kan køre over 42.9 dvs. at den et blevet målt til det på et rullefelt får du bøde du får ingen bøde hvis den kan køre 40 og det ved jeg pga. jeg fik det at vide til mit kørekort + jeg selv er blevet stoppet og min kørte 41 og fik ingen bøde og min kammerat er også blevet stoppet og fik det samme at vide.


  • #11   20. jan 2016 Du KAN få en bøde for at køre 40,1 km/t.
    At de ikke giver dig, gør dem vel bare til flinke betjente..

    Men du kan risikere bøde så længe den kører bare 34 km/t..

    Scooteren må køre 30 km/t.


  • #12   21. jan 2016 Nej du må køre 30 Du må forstå det nu men scooteren må maks kunne køre 42,9
    Du får jo heller ingen bøde for at din bil kan køre for hurtigt med mindre der er lavet erindringer dvs af du har fået motoren til at yde 20% eller mere


Kommentér på:
Hvor meget må man køre?

Annonce