{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Britt L
Britt L
Tilmeldt:
6. sep 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Problemer med støtteben {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fået min Yamaha Scooter og er også rigtig glad for den. Det vil sige at jeg har lidt et problem med støttebenet. Jeg er jo en ældre dame på små 52 kilo og har desværre mistet en del kilo og muskelkraft på grund af sygdom. Forhandleren sagde det bare var et spørgsmål om teknik. Jeg får den også op men skal bruge flere forsøg. Det er lidt træls. Kan jeg få noget der vil gøre det nemmere for mig end med det dobbelte støtteben der er monteret. Eller er det bare teknik.
Så har jeg også lige et spørgsmål om låse. Jeg har skivebremse lås med alarm på 100 decibel men er det nok når jeg skal i byen. Forhandleren sagde at i Vollsmose var det ikke nok med 4 låse. Selv om jeg så ikke kommer der ville jeg jo gerne bruge den til indkøbsture og så virker det jo lidt håbløst, hvis man ikke engang kan sikre sin scooter. Jeg kan så godt se nogen bare kan løfte den ind i en bil. Så man skal selvfølgelig stille den et fornuftigt sted. Hvad gør i låser dem fast til andre ting eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med støtteben
  • #1   7. okt 2015 Det er teknik,men kan der ikke sættes et side støtteben på den,ang låse så køb en lang kædelås og lås den fast omkring en lygtepæl eller cykelstativ.

  • Britt L
    Britt L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   8. okt 2015 Tak for jeres råd. Det går meget bedre med støttebenet nu efter jeg har øvet mig i går og jeg er ved at finde teknikken nu. Jeg køber selvfølgelig en lang kædelås eller to nu. Jeg bor ikke i Vollsmose men ude på landet men vil godt bare kunne køre ind til byen engang imellem. Helst uden at skulle være bange for om køretøjet er væk når jeg kommer ud efter at have handlet. Og så kigger jeg lige på det med om jeg kan få sat side støtteben på.

  • #4   8. okt 2015 Jeg er rigtig glad for sidestøtteben. Fordi man kan pakke scooteren og sætte sig op, SÅ vippe sidestøttefoden op og køre.

    Man skal helst ikke prøve at stille den på centerstøttefod eller ned fra centerstøttefod når scooteren er tungt lastet eller man sidder på den.


    Hvad angår lås så bor jeg i noget der ligner Vollsmose.
    jeg bruger netop sådan en bremseskive lås med alarm i.

    Den vejer en tiendedel af en kæde, den er meget lettere at sætte på og tage af, og den virker.

    Tanken er selvfølgelig at jeg kommer rendende hvis jeg kan høre den hyler, og tyveknægte vil måske ikke være så bange for dig.
    Men normalt er det knallerter som tyven har fred og ro til at stjæle der bliver stjålet.

    Ikke de knallerter der står ude i det åbne og skriger.
    Derhjemme ville jeg dog nok overveje at have en kæde liggende. Især hvis du tager på ferie eller lignende


  • Niels H
    Niels H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
Kommentér på:
Problemer med støtteben

Annonce