333 visninger
|
Oprettet:
Jog R - hjælp til omd. {{forumTopicSubject}}
Hej SG!
Har en helt standard Jog R, dog med Stage6 Street da jeg synes original udstødning er for sløv at køre med. Men den tager voldsomt mange omdrejninger fordi plumben er boret ud af forrøret.
Så er mit spørgsmål: Hvordan vil den være i optræk, omdrejninger og lyd hvis jeg får sat en plumb i forrøret?
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 42
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Krelle: Har jeg også tænkt, men har du en til at ligge?
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 42
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og hvis den fesne cylinder tager for mange omdrejninger er det forkert opsætning af vario den er gal med..
Og plumpen ænder kun minimalt på lyden.. Det rør larmer generelt bare sygt..
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Den originale cylinder med 3 skyller får du ikke hevet noget performance ud af overhovedet.
Smid en anden cylinder på hvis du mangler optræk/topfart, men hvis den tager åndsvagt mange omdrejninger er det vario/kobling der skal kigges på.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 42
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Og jeg spurgte ikke om S6 Street er passende til min opsætning. Jeg spørger hvor meget/om det vil ændre på omdrejninger, ydelse og lyd.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Men som sagt er det vario du skal rode med, ikke udstødningen..
Plumpen vil give absolut minimal ændring af både støj og ydelse på den cylinder som jeg skrev..
- Den er stadig alt for stor til den svage cylinder..
Du skulle ha valgt at køre ned den originale udstødning, til en 5 skyllet euro2 cylinder i stedet..
Udstødningen begrænser ikke halvt så meget som den originale cylinder.
- Så havde du fået samme lave støj, men væsentligt mere træk..
Jeg tror ikke der var nogen der kaldte dig idiot?
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Eller er der forståelsen den er gal med?
- Jeg har ikke snakket om topfart.
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Lige meget om du vil ha optræk, bundtræk eller topfart kræver det kræfter, og dem er der ingen af i den cylinder..
Er der ikke på noget tidspunkt rørt ved koblingen, trykfjeder, vario eller ruller?
Og heller ikke dyse?
Altså 100% lovlig og urørt ud over udstødning?
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Men som Ralle skriver er den originale cylinder nok noget af det sløveste du finder på markedet, bare se alle de forum emner der kommer op her og der med folk der ikke fatter at den originale cylinder er SLØV.
Personligt ville jeg holde din jog r så original så mulig, så længe den originale cylinder er monteret.
Ønsker du nogen former for træk eller fart starter det med et cylinder skift.
Ellers har Ralle et relavant spørgsmål kan jeg se
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Ralle: Jo, jeg har selv gjort den lovlig fra tunet, men alle dele har jeg skaffet billigt sådan lidt rundt omkring. Men som den er nu, så er alt originalt i motoren, undtagen krumtap og lejer.
J Jensen: Jeg er lidt ligeglad med værdien på den, og hvor original den er lige mht. ting som det her. Jeg vil meget hellere have en scooter som jeg er synes kører ordentligt og med lidt mere træk end den ellers har ;-).
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
Jog R - hjælp til omd.