{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Jog R - hjælp til omd. {{forumTopicSubject}}

Hej SG!

Har en helt standard Jog R, dog med Stage6 Street da jeg synes original udstødning er for sløv at køre med. Men den tager voldsomt mange omdrejninger fordi plumben er boret ud af forrøret.

Så er mit spørgsmål: Hvordan vil den være i optræk, omdrejninger og lyd hvis jeg får sat en plumb i forrøret? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog R - hjælp til omd.
  • #1   28. aug 2015 Svejs en ny i smiley

  • #2   28. aug 2015 Vel ikke til standard 3 skyllet cylinder?

  • #3   28. aug 2015 Ralle: Jo.

    Krelle: Har jeg også tænkt, men har du en til at ligge? smiley


  • #4   28. aug 2015 Ja det mener jeg at jeg har smiley

  • #5   28. aug 2015 Det rør er for kraftigt til at gå godt på en 3 skyllet..

    Og hvis den fesne cylinder tager for mange omdrejninger er det forkert opsætning af vario den er gal med..

    Og plumpen ænder kun minimalt på lyden.. Det rør larmer generelt bare sygt..


  • #6   28. aug 2015 Må også sige jeg er med Ralle her.

    Den originale cylinder med 3 skyller får du ikke hevet noget performance ud af overhovedet.

    Smid en anden cylinder på hvis du mangler optræk/topfart, men hvis den tager åndsvagt mange omdrejninger er det vario/kobling der skal kigges på.


  • #7   28. aug 2015 Det er heller ikke topfart han ønsker, hvis i nu læser hvad han skriver istedet for!

  • #8   28. aug 2015 Haha, jeg er jo ikke idiot til scooter. Jeg skriver den er standard, jeg skriver den originale udstødning er for sløv at køre med og at den tager voldsomt mange omdrejninger med Stage6. Så er det da rimelig logisk for mig at der sidder ring i variatoren. Hvis det ikke er logisk for jer, så er det helt okay at spørge, hvis jeg ikke lige har fået mig udtrykt mig klart nok.

    Og jeg spurgte ikke om S6 Street er passende til min opsætning. Jeg spørger hvor meget/om det vil ændre på omdrejninger, ydelse og lyd.


  • #9   28. aug 2015 Eftersom du skrev den var helt standard og tog mange omdrejninger, gik jeg da også ud fra ringen sad i..

    Men som sagt er det vario du skal rode med, ikke udstødningen..
    Plumpen vil give absolut minimal ændring af både støj og ydelse på den cylinder som jeg skrev..
    - Den er stadig alt for stor til den svage cylinder..

    Du skulle ha valgt at køre ned den originale udstødning, til en 5 skyllet euro2 cylinder i stedet..
    Udstødningen begrænser ikke halvt så meget som den originale cylinder.
    - Så havde du fået samme lave støj, men væsentligt mere træk..

    Jeg tror ikke der var nogen der kaldte dig idiot?


  • #10   28. aug 2015 Krelle.. Måske skulle du selv læse?
    Eller er der forståelsen den er gal med?
    - Jeg har ikke snakket om topfart.


  • #11   28. aug 2015 Ja, men det var det jeg havde at gøre godt med. Det er begrænset hvor mange penge jeg efterhånden vil smide i den, da jeg snart skal til at tænke på at have bil. Men det er ikke muligt at få den ned i omdrejninger så? Ud over elektronisk begrænser selvfølgelig. Men hvad skulle jeg gøre med variatoren? Tungere ruller? Så taber jeg jo optrækket alligevel, da sådan en Street udstødning arbejder bedre ved højere omdrejninger end den originale.

  • #12   28. aug 2015 Der ER ingen optræk i den cylinder.. Det er det jeg prøver at sige, og så er det lige meget hvilken udstødning du smider på..

    Lige meget om du vil ha optræk, bundtræk eller topfart kræver det kræfter, og dem er der ingen af i den cylinder..

    Er der ikke på noget tidspunkt rørt ved koblingen, trykfjeder, vario eller ruller?
    Og heller ikke dyse?
    Altså 100% lovlig og urørt ud over udstødning?


  • #13   28. aug 2015 Du spørg om hjælp for at sidde og anklage bagefter??.

    Men som Ralle skriver er den originale cylinder nok noget af det sløveste du finder på markedet, bare se alle de forum emner der kommer op her og der med folk der ikke fatter at den originale cylinder er SLØV.

    Personligt ville jeg holde din jog r så original så mulig, så længe den originale cylinder er monteret.
    Ønsker du nogen former for træk eller fart starter det med et cylinder skift.

    Ellers har Ralle et relavant spørgsmål kan jeg se smiley


  • #14   29. aug 2015 Okay, så som jeg begynder at forstå, så skal jeg have en anden cylinder på med 5 skyllekanaler, og så evt original udstødning? Men hvor meget vil det give at skifte fra 3 til 5 skyllekaneler?

    Ralle: Jo, jeg har selv gjort den lovlig fra tunet, men alle dele har jeg skaffet billigt sådan lidt rundt omkring. Men som den er nu, så er alt originalt i motoren, undtagen krumtap og lejer.

    J Jensen: Jeg er lidt ligeglad med værdien på den, og hvor original den er lige mht. ting som det her. Jeg vil meget hellere have en scooter som jeg er synes kører ordentligt og med lidt mere træk end den ellers har ;-).


  • #15   29. aug 2015 MHL jeg tror ikke du forstod hvad Jensen mente med at holde den original.. smiley

  • #16   29. aug 2015 Nej det tør da siges...

  • #17   30. aug 2015 Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Jog R - hjælp til omd.

Annonce