{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Hvad må en 30 scooter max ramme i fart på et rullefælt? :) {{forumTopicSubject}}

Ved godt man kun må køre 30, men en scooter kommer da lidt mere op i fart på et rullefælt ikke?, så hvad må den max ramme uden at man får en bøde. og må kan køre uden blink og må man køre med bartstyr på en Sonic? smiley

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må en 30 scooter max ramme i fart på et rullefælt? :)
  • #1   25. aug 2015 39,9
    nej
    og ved ikke smiley


  • #2   25. aug 2015 Okay smiley

  • #3   25. aug 2015 Der er ikke krav til blinklys på 30er da du har køre rettigheder som en cykel (det vil sige du skal stikke armen ud når du drejer og nej ingen gør det)... Du må gerne have det styr på din 30er men ikke på 45er med mindre de har ændret i loven om det

  • #4   25. aug 2015 Oky

  • #5   25. aug 2015 42 km/t max ved 43 km/t klapper fælden.

  • #6   25. aug 2015 hmm får man ikke stadig 1000 kr i bøde hvis den kan køre 40-43?

    det kan være det bliver ligegyldigt næste år smiley

    Jeg mener at have forstået at knallerter der er født med blinklys (typegodkendt) skal have blinklys.
    Men det kan godt være det ikke gælder for knallerter.
    knalæerter er jo ikke motorkøretøjer...

    ifølge loven


  • #7   25. aug 2015 På en knallert 30 skal du faktisk i følge loven stikke armen ud da du kører som cykel selvom du har motor

  • #8   25. aug 2015 Hvis den er født med blinklys må du ikke fjerne dem.

  • #10   25. aug 2015 der er, for første gang nogensinde, flertal i parlamentet for at sænke aldersgrænsen for både AM og A1 køreprøver til under 18 år smiley
    Den/de første forhandlingsrunder skulle gerne være overstået til årsskiftet, så man forhåbentlig kan holde en endelig afstemning inden sommer 2016.
    Ok det bliver ikke ligemeget næste år så. Medmindre de skynder sig meget.
    Men køreskolerne skal også lige omstille sig til normale vilkår. Så det bliver nok ikke før priml2017.
    Til gengæld skal der gå et eller andet alvorligt galt hvis ikke det skal ske det her


  • #11   25. aug 2015 du får en bøde på 1000 hvis den køre 40-43. og hvis den køre over det er det en bøde plus de tager din maskine 2 gang. (en betjent har fortalt mig det) men hvis man er heldig får du ikke en bøde hved 40-43, hvis han nu er i en god humør ??

  • #14   25. aug 2015 Nogen gange er det sku i orden at betjente ikke gør det de får penge for smiley

  • #15   25. aug 2015 Men kan bare ikke forstå at den kun må køre 30 på et rullefælt, jeg købte for nogen år siden en Hot helt ny og den kunne da køre 40kmt og vis den bliver rullet må den jo køre lidt hurtigere tænker jeg. Men det vil sige at vis man køber en helt ny scooter som kan køre 40 så får man en bøde og anden gang tager de scooteren!!?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #16   25. aug 2015 Lille knallert kan få bøde hvis den kan køre 40 km/t på rullefelt.

    http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Lille-knallert/Rullefelt.aspx

    Du må køre uden blinklys hvis køretøjet er lavet sådan. Ligesom Puch Maxi. Men hvis den er lavet med blinklys skal det være på.


  • #17   25. aug 2015 Vil det sige at vis den bliver målt til 39 kmt så det ok?

  • #18   25. aug 2015 Så blinklys på en Sonic skal virke? smiley

  • #20   25. aug 2015 Okay. Skriver du ja til det med 39kmt eller til det med blinklys? smiley

  • #21   25. aug 2015 Så længe den kører mellem 40 og 42,9 km/t risikere du kun en bøde på 1.000 kr.
    Kan den kører 43 km/t eller mere, så får du en betinget frakendelse af retten til at køre scooter. Anden gang du bliver målt på en scooter (inden for 3 år), som kan køre 43 km/t eller mere, konfiskere de maskinen og udsætter tidspunktet, hvor du kan tage bilkørekort (hvis du er under 18 år)

    Hvis den kører 39 km/t er der ingen fare på færde.
    Angående bartstyr. På maskiner efter 2002 skal der sidde speedometer på, så hvis du kan fikse så der stadig er speedometer på den, ville jeg godt turde montere et bartstyr. Men det kan koste 1.000 kr. i bøde for "konstruktive ændringer" smiley


  • #22   25. aug 2015 Det gælder ikke længere at man får knallerten konfiskeret, hvis man inden for 3 år efter at have kørt lille knallert der kunne køre over 43, kører en lille knallert der kan køre over 40?

    Der var noget med at de gjorde så knallerten "enten var tunet eller ej" i 2013.
    Men kan ikke huske om det specifikt var dén twist.

    Men sikkertrafik.dk siger som hr hansen i #21.
    Det var da også en selvkneppet regel.

    Fuck jeg var blevet gal hvis de havde taget min scooter fordi ringen var lidt slidt så den kørte 41.


  • #23   25. aug 2015 førhen var reglerne sådan at hvis man blev taget med tun, så var bufferzonen på 40-43 kmt der ikke længere.

    altså var grænsen for konfiskatiok af tun/hele scooteren 43 første gang og 40 anden gang inden for 3 år.


  • #24   25. aug 2015 Mener det var noget de indførte i 2008 med Lene Espersen (kort tid efter hun foretog et højresving i sin bil uden at se sig for ind foran en scooter på cykelstien)

    Det var vist også første gang de begyndte at tage folls scootere 2. gang.
    før da havde man 2 ekstraliv i stedet for kun 1 klip som nu.
    så den først blev taget 3. gang


  • #25   25. aug 2015 vis den nu kun køre 40 og man får en bøde på 1000, vis man flere gange bliver taget med kun 40 kmt vil de ikke til sidst så ikke tag den? smiley

  • #26   25. aug 2015 så det vil sige en sonic er fra 01 så må den gerne have bartstyr på? mærkeligt smiley

  • #27   25. aug 2015 Min kæreste har en comet, hvor alt er std og ringen sider stadig i og der er begrænsning i udst og den er fra 07 men den køre sku 45 på lige vej, hvad kan jeg gøre for at den køre 39kmt? smiley

  • #29   25. aug 2015 hvorfor lavede man den regel?

    og hvorfor kan adapteren ikke bare betragtes som det der forbinder styret direkte med forgaflen? smiley

    hvad er definitionen på et bartstyr?

    kan man montere/forbinde bartsryr direkte på nogen scooteres forgaffel?

    Jeg har overvejet at få et bredere styr til min off road scooter.
    Kan man godt få bredere styr som ikke er bartstyr, kan forbindes direkte til forgaflen smiley og i øvrigt kan have styrskjold med org speedo på?


  • #31   27. aug 2015 Man kunne vel svejse en pind på bartstyret så det bliver fastgjort ligesom originalt? smiley

  • #33   27. aug 2015 Men måske...


  • #35   27. aug 2015 Det er der så meget der er.
    Men jeg havde nu bare brugt adapteren, og så sikret det var i orden med kontakter, greb, speedometer osv.
    Så skal man vidst være flabet, hvis en politimand skulle brokke sig over det smiley

    Men du har ret.


Kommentér på:
Hvad må en 30 scooter max ramme i fart på et rullefælt? :)

Annonce