{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Går ud ved over 6000 omdr. :(. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber at der er en eller flere som evt. kan hjælpe mig, da jeg er helt på bare bund nu og er bange for og have stirret mig blind på fejlen.

Jeg er igang med en SF3 som har det problem, at over ca 6000 omdr. lyder den som om den varmesætter sig. Holder jeg den under 6000omdr så kører den upåklageligt på turen idag over 30km, men når den kommer over 6000omdr. og varmesætter sig kan den startes lige efter..
Ejeren havde fået det råd fra en anden som havde samme problem, at det enten var CDI eller stator som var problemet og det er skiftet. Da jeg rensede karburator tjekkede jeg dysen ( 54 ) som er honnet op til mellem 60 - 65 ( målt med dysemåler ), så den burde derfor ik kører for magert. Udfra farven på tændrøret og selvom den skulle være "overdyset", så er den cociofarvet. Har krompressiontestet den og der viser den 6bar som udfra Peugoet´s servicemanualen være godt nok ( kan dog tage fejl ). Jeg har mistanke om at benzinpumpen ikke giver nok, er der nogen måde som man kan tjekke mængden på??. Ved ikke om det er enten eller mht. benzinpumpen, at enten virker den eller også virker den ikke
Den er helt standart og med begrænsning i vario.og friskluft tilsluttet udstødningen, samt begrænsninger i luftfilteret er der også..
Er der noget som jeg har overset eller ide, til hvor eller hvad fejlen kan være ??.
Har fået nyt tændrør, samt giver kraftig blå gnist.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går ud ved over 6000 omdr. :(.
  • #1   5. jul 2015 Jeg gider ikke en gang at læse det halve af hvad du skiver fadt dig g kort hed hvis du vil have hjælp her inde men tjek tændrør for at se hvordan den ser ud om der skal mere eller mindre benzin det er et stort problem i den her varme at de fleste får for lidt

  • #2   5. jul 2015 måske er det fordi dysen er honet op?

    Hvis den ellers er helt standard så havde jeg først prøvet med en std dyse.

    der er ikke manuel choker på vel?


  • #3   5. jul 2015 Kan godt se det er en halv roman, men det var for og give jer den bedste info. mht. problemet ( var hensigten ).
    Den er med autochoker. Skaffer en 56 eller 58 dyse og smider i den, for kan jo være den er 54 et eller andet sted selvom den er honet op.


  • #5   6. jul 2015 Der er monteret ubegrænset CDI, så det er ik der fejlen ligger. Ja det er sku lidt underligt og det er første gang jeg støder på det problem, for den kører godt og trækker også godt så længe man er under de 6000.
    Jeg har en lille teori som jeg tester her i løbet af dagen, enten er filteret delvis tilstoppet - evt. skidt i pumpen eller også er den ophonede dyse for stor og den kan ik nå og fylde svømmerhuset.


  • #6   13. jul 2015 Fejlen er fundet, men ved ik præcist hvor. Lånte en anden karburator, så var problemet væk.

Kommentér på:
Går ud ved over 6000 omdr. :(.

Annonce