{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort til bil i fare ved ulovlig 39 knallert
  • #1   12. maj 2015 Det kan de ikke, bil kort er i helt anden kategori ,
    Feks mister du bil kortet må du stadig køre knallert 30
    Og omvendt


  • #2   12. maj 2015 Mener at den eneste måde man kan miste bilkørekortet, er ved at køre påvirket. Hvad enten det er på den ene eller anden måde.

  • #3   12. maj 2015 Der er vist noget med hvis den køre 100 eller der over ellers ikke

  • #4   12. maj 2015 Hvis du bliver stoppet 2 gang får du udsat dit bil kørekort og mister retten til at køre knallert i to år og der sker ikke noget ved at køre over 100 blev stopper på min smt der kørte deres rullefelt ud også skriver de det bare som 80
    Kan finde parpir fra politiet som det står på smiley


  • #5   12. maj 2015 Det er 3-4uger siden jeg blev stoppet

  • #6   12. maj 2015 Du mister kun retten til at fører den kategori du er blevet taget i ved paragraf 53.

  • #7   12. maj 2015 Så skal jeg da have justeret min lidt mere det tager alt for langtid at køre de 500 meter på arbejde

  • #9   12. maj 2015 2hjulet. Prøv lige at tjekke tv2 politipatrulje fra idag, der er det beskrevet.

  • #10   13. maj 2015 Bare fordi knallerten bliver rullet til 100+ gør ikke at du mister kortet.
    De skal lave en fart måling på at du kører 100+ smiley
    Jeg blev stoppet i fredags. Jeg ved den kører 105 km/t, i vindstille vejr, på deres rullefelt ville den nok have vist 110-115. Jeg får blot en bøde fpr koinstruktiv ændring, og næste gang ryger knallert og bil kørekort smiley


  • #11   13. maj 2015 Du kan ikke miste mere end føreret til lille knallert på lille knallert

  • #12   13. maj 2015 Det er som Hr_Hansen siger, det ikke nok knallerten køre 100+, de skal have en måling, hvor man køre med en hastighed over 100 og du skal have kørt uagtsomt altså til fare for andre, så får man en ubetinget frakendelse af retten til at føre knallert smiley

    De kan ALDRIG røre dit bilkørekort, når du bliver taget i at overtræde loven på en 30. Knallert og det er uanset, om du så køre stang bacardi med 2.0+ i promille på en pisse ulovlig knallert !, var dette forgået på en 45, så det en helt anden historie smiley

    Dette gælder selvfølgelig kun hvis du har bilkørekortet i forvejen, bliver du taget som fx. 17 årig, kan de påvirke kørekortet til bil, ved at udskyde tidspunktet, hvor du kan tage det på smiley


  • #13   13. maj 2015 For en ulovlig knallert-30 kan du kun miste knallert-30 kategorien. Er du blevet 18 før 19. januar 2013 og kører uden kørekort får du da udstedt et kørekort, hvorpå der står at du ikke må køre knallert-30. smiley


    § 53. For spirituskørsel straffes den, som fører eller forsøger at føre et motordrevet køretøj efter at have indtaget spiritus i et sådant omfang, at alkoholkoncentrationen i blodet under eller efter kørslen overstiger 0,50 promille, eller at alkoholkoncentrationen i udåndingsluften under eller efter kørslen overstiger 0,25 mg pr. liter luft.

    Spirituskørsel straffes med bøde jf. §117, men kun op til en vis grænse
    § 117. Spirituskørsel og overtrædelse af § 54, stk. 1 eller 2, med motorkøretøj, stor knallert, traktor eller motorredskab straffes med bøde, jf. dog stk. 2.
    Stk. 2. Straffen efter stk. 1 kan stige til fængsel indtil 1 år og 6 måneder, hvis
    1) alkoholkoncentrationen i blodet under eller efter kørslen har oversteget 2,00 promille eller alkoholkoncentrationen i udåndingsluften under eller efter kørslen har oversteget 1,00 mg pr. liter luft,

    For det med at få frakendt kørekortet skal vi dog kigge lidt længere nede
    § 125. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, bortset fra lille knallert, skal betinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis
    8) føreren har gjort sig skyldig i spirituskørsel, der ikke er omfattet af § 126, stk. 1, nr. 1,

    og
    § 126. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, bortset fra lille knallert, skal ubetinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis føreren
    1) har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen over 1,20 promille eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften under eller efter kørslen over 0,60 mg pr. liter luft,

    Altså kører du med over 0,5 promille får du også betinget frakendelse oven i bøden og over 1,2, så får du ubetinget frakendt. Dog ikke på lille knallert, fordi man der kun kan få frakendt retten til lille knallert, men her er det også betinget over 0,5 og ubetinget over 1,2. smiley

    § 129. Føreren af en lille knallert skal betinget frakendes retten til at føre lille knallert, hvis
    4) føreren har gjort sig skyldig i spirituskørsel, der ikke er omfattet af stk. 3, nr. 1,

    Stk. 3. Føreren af en lille knallert skal ubetinget frakendes retten til at føre lille knallert for et tidsrum af mellem 2 og 10 år, hvis
    1) føreren har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen over 1,20 promille eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften under eller efter kørslen over 0,60 mg pr. liter luft,

    Du kan med fordel læse hele paragraf 129 på https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158005 som handler om frakendelse af retten til at føre lille knallert. smiley


    Men altså konklusionen er at du på lille knallert kun kan miste retten til at føre lille knallert uanset, hvad du laver mens du i bil, lastbil, bus eller på motorcykel mister samtlige kategorier udover lille knallert, hvis du dummer dig med et af de køretøjer. smiley


  • #14   13. maj 2015 Nemlig baddi, der er godt mange der ikke tror på det, især ikke med sprit kørsel.
    Sikke diskutioner der har været på sg over det, godt er der nu kan linkes til denne tråd


  • #15   13. maj 2015 Man har jo også altid bare kunnet kigge i færdselsloven og klikke ctrl+f for at få søgefunktionen frem og så skrive "spirituskørsel" smiley

    Men nu hjælper det selvfølgelig også at jeg efterhånden har gøglet de lovsider igennem så meget og at jeg til hverdag sidder og gøgler standardblade igennem, som har samme irriterende lovsprog. smiley


  • #16   13. maj 2015 Baddi og Allan der hvor folk misforstår den er i de tilfælde hvor politiet møder den her alkoholiker hver dag stang stiv på scooter hver dag kl 10. Og der ender man til sidst med at fratage ham hans bilkørekort da der ikke er forsvarligt grundlag for at han skal være i besiddelse af det i tilfælde af at han en dag lige skal et sted hen i bil til middag hvor han kørte fra værtshus om formiddagen smiley

  • #17   13. maj 2015 KP, det er ellers en mild straf, for strafferammen for det er fængsel i op til et år. smiley

    § 117 c. Spirituskørsel og overtrædelse af § 54, stk. 1 eller 2, med lille knallert straffes med bøde, jf. dog stk. 2. På samme måde straffes den, som fører lille knallert, til trods for at retten til at føre lille knallert er frakendt den pågældende ubetinget, jf. dog stk. 2.
    Stk. 2. Straffen efter stk. 1 kan stige til fængsel indtil 1 år, hvis føreren tidligere er dømt for forhold som nævnt i stk. 1.


    Jeg har dog også på fornemmelsen at der er en slat mennesker der lader politiet tage deres kørekort, fordi både de og politimanden husker det som om man mister kortet ved spirituskørsel uanset, hvad man kører på. smiley


Kommentér på:
Kørekort til bil i fare ved ulovlig 39 knallert

Annonce