{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Stoppet af politiet - Hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Goddag

Så blev det min tur til at blive stoppet af politiet..
Mig og en ven var ude og køre på hans Senda og min SMT. Han skal så ind med sin taske. Da vi holder i indkørslen og er steget af maskinerne, ruller der en Seat Leon FR ind i indkørslen. Det er så civilpolitiet smiley
Begge maskiner er ulovlige, så de blev rullet.
Min vens ruller de til 50 og så gider de ikke mere.
Min vælger de at rulle feltet ud med, så der står 3 streger og blinker smiley

MIt spørgsmål er: De af jer som er blevet stoppet på en ulovlig scooter. Valgte i at køre lovligt bagefter eller fortsatte i med at køre ulovligt?
Jeg bliver 18 om 5 måneder og vil ikke risikere mit bilkørekort, så jeg laver min hverdags scooter lovlig smiley
Men SMT'en gider jeg ikke lave lovlig, da det er en søndags-/hygge maskine. Og jeg kan ikke se mig selv køre 35 km/t på den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politiet - Hvad nu?
  • #1   8. maj 2015 Få dig en en jog r eller noget at køre lovligt på smiley

  • #2   8. maj 2015 Jeg har min hverdags scooter - en Peugeot TKR Furious, som jeg er meget godt tilfreds med. Den bliver også lavet lovlig smiley

  • #3   8. maj 2015 Er det første gang du bliver stoppet og vis det er første gang du bliver stoppet så går det ikke ud over dit kørerkort,, det er efter 3 gang det går ud over dit kørekort smiley

  • #4   8. maj 2015 Det er 1. gang og 2. gang rammer det bilkørekortet.
    Reglerne er jeg fint inde i, jeg kunne blot godt tænke mig at vide, hvad i andre har gjort, efter i blev stoppet førte gang smiley


  • #6   8. maj 2015 Det virker bare frygteligt langsomt.
    Hverdags scooteren kører 50-55 lige nu, og det føles langsomt, så 35-40 km/t smiley


  • #8   8. maj 2015 Hvis du allerede nu ikke kan overholde loven, så frygter jeg at du heller ikke vil respektere den når du får kørekort til bil.

    Kan lige se mor, baby og barnevogn flyve hovedkuls 40m hen af vejen, fordi du er kommet ræsende og ville spille sej.


  • #9   8. maj 2015 arr du ser vist også lidt syner stjerner og høre stemmer en gang imellem gør du ikke 1234 smiley

  • #10   8. maj 2015 Jamen mester "123 4"

    Hvad har du af grund til at komme med de udtalelser? Har du set, hvordan jeg kører? Ved du, hvilken kendskab jeg har til færdselsloven?
    Hvis man primært kører på store veje, uden cykelsti, ser jeg absolut ingen grund til at overholde et latterligt krav, om fart, som regeringen engang indførte.
    Svenske, Tyske osv. unge må køre A1 motorcykel som 16 årige. Hvad er forskellen på dem og os?
    Hvis regeringen havde åbnet for at jeg som 16 årig kunne køre A1 motorcykel, så havde jeg med glædet betalt kørekortet og motorcyklen, og så havde jeg helt automatisk overholdt "alle" regler. Men det har regeringen desværre ikke gjort, og så må man, synes jeg, ty til andre midler.
    Nr. 1 regel inden for færdselsloven er: At man ikke må være til unødig gene for andre. Det er jeg ikke når jeg køre mellem 70 og 90 km/t på en landevej og følger den øvrige trafik.

    At nogle unge så kører rundt med tossede hastigheder på cykelstier eller veje, inde i byerne er, hvad det er. Men det er forkert at drage forhastede konklusioner som du gør i dette tilfælde.


  • #11   8. maj 2015 Hvordan vil Danmark mon se ud, hvis man selv vælger hvilke love man vil overholde.

    At man så burde have lov til at køre hurtigere på en scooter er vi helt enige om.

    Men nu siger loven noget andet og indtil den bliver lavet om, bør man følge den.


  • #12   8. maj 2015 Vi har to forskellige meninger om nogle ting.

    Men jeg forstår godt, hvad du mener. Det ville hurtigt blive et kaos.


  • #13   8. maj 2015 123 4 ; er du ansat ved politiet eller skat?? eller 87år gammel??

    gider da heller ikke køre 30kmt fordi loven siger, køre da også for hurtigt i bil, selvom loven siger noget andet....


  • #14   8. maj 2015 Casper n: smiley

  • #15   8. maj 2015 123 4
    Det er som sådan heller ikke mere farligt at køre 100 i stedet for 80, i bil, på en stor vej. Det der skaber ulykker er uopmærksomhed. Ulykkens omfang afhænger så af farten.
    Det er det jeg mener om det smiley Selvom du sikkert ikke er enig


  • #17   8. maj 2015 Blev rullet på min hot for en uge siden, den gik 61,4... Så nu har jeg sat skive i, så nu kan jeg knap og nap lige overhale en cyklist. Så det er jo super fedt! (NOT) Men ja, magter ikke lige, at de skal nakke den bare for at sælge den til en anden... Yderligere bliver jeg nød til at køre 10 min. før end jeg plejede bare for, at nå ind til tiden haha, fml..

  • #19   8. maj 2015 Den der er på nu er 8 mm og den har samme optræk som før, men kører af helvede til. Man kan bare høre, hvor usundt det er for motoren -.-
    Men ja, det kunne godt overvejes, hvor kan jeg få 6.5 mm til hot?


  • #21   8. maj 2015 Hmm. Kan det være Scootershop.dk? smiley

  • #23   9. maj 2015 Okay, prøver og kigge rundt omkring smiley

  • #24   9. maj 2015 Jeg havde helt klart kørt lovligt, fået kørekortet og så kørt dobbelt så ulovligt som jeg ellers ville have gjort.
    Så snart du bliver over 18 kan du lave alt det lort du vil på knallert uden at det går ud over dit kørekort til bil.


  • #25   9. maj 2015 Jeg blev stoppet i 2014 på en sfx der kørte 62 kmt
    Jeg fik en bøde på 1500 og må ikke køre 30 mere de næste 3 år pga den kørte 20% for meget første gange jeg er blevet stoppet i 6 år


  • #26   9. maj 2015 Det er ikke mere usundt for motoren at køre 80 km/t med 10000 rpm end at køre 40 km/t med 10000 rpm. Hastigheden er fuldstændig irrellevant når vi snakker motor og sundhed. Det eneste argument man kan lave i den sammenhæng er at motoren havde bedre af at køre 5000 rpm ved 40 km/t. Men eftersom det ikke er specielt realistisk at folk kører langsommere på scootere hvis den kan køre hurtigere falder det argument også til jorden.
    Skiven giver et lidt anderledes slid på vario men det er også det eneste der bliver ramt af den begrænsning.


  • #27   9. maj 2015 Jeg blev også stoppet på min smt hvor jeg også kørte feltet ud smiley det er ca en måned siden og jeg købte en tunet jog r men er sgu blevet for bange så jeg køber en std smiley

  • #28   10. maj 2015 Kan ikke se hvordan det ikke er usundt for motoren. Da min hot ikke kan køre og lyder vildt mærkeligt i motoren efter jeg har sat skive i. Den kan lige starte en gang imellem hvor jeg så kan køre 500-800m også laver den mærkelige lyde og går ud derefter kan jeg ikke starte den.. Før jeg havde skive i kørte den som en drøm og der var aldrig noget galt med den udover når der skulle skiftes ting på den.

Kommentér på:
Stoppet af politiet - Hvad nu?

Annonce