{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.559 visninger | Oprettet:

Nikita M
Nikita M
Tilmeldt:
20. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

Peugeot Speedfight 3 vs PGO Hot 50 ? :) {{forumTopicSubject}}

Heej igen smiley

Spurgte tidligere om hvorvidt at jeg skulle købe en Thansen knallert eller ej, og jeg blev stærkt frarådet det, heldigvis smiley

Nu står valget så mellem to slags knallerter:

Peugeot Speedfight 3:
http://www.scootergalleri.dk/galleri/350816-peugeot_speedfight_3_rs

Og

PGO Hot 50:
http://www.scootergalleri.dk/galleri/352082-pgo_hot_50

Personligt kan jeg bedst lide Speedfighteren rent udseendes mæssigt, kan godt lide det lidt "sporty look” smiley

Men tænkte at jeg lige ville høre jeres meninger, eftersom at i nok har mere forstand på det end jeg har smiley
Så vidt jeg har hørt er der ikke den store vægt forskel på de to maskiner..

Kan nogen give mig en sammenligning af de to maskiner?
Er de lige gode? Eller er PGO en bedre maskine?
Bare fordi at jeg synes at Speedfighteren er en rigtig flot knallert, betyder det jo ikke at det skal være den, for hvis selve maskinen er dårlig er det jo ikke en god investering… Hot’en er også pæn, men lidt mere simpel i det smiley

Så hvad synes I? Er der også noget med at reservedele til Peugeoten er svære eller dyre at få fat i? Eller er det bare noget fis jeg har hørt?

(Tjek gerne de to links ud, det er to virkelig flotte knallerter herinde fra!)

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Speedfight 3 vs PGO Hot 50 ? :)
  • #1   3. maj 2015 jeg ville selv vælge speedfighten da jeg har en og jeg elsker den. Den kører rigtig godt og jeg syntes efter min mening at speedfighten er bedst. Jeg har ikke haft problemer med den overhovedet smiley

  • #2   3. maj 2015 speedfighten er dyrere designet.
    Sædet er lidt dyrere, lygterne er lidt dyrere.
    Det er selvfølgelig dyrere at udskifte når det bliver slidt, men om du synes peugeoten er bedre afhænger nok af om du har behov for / lægger mærke til de forskelle der er.

    Lygterne oplyser vejen lidt bedre i sving, der er mere stabilitet i scooteren i sving, instrumentpanelet er lidt nemmere at aflæse osv.

    Jeg synes peugeoten er meget mere pænere end pgo'en, end den er dyrere at vedligeholde.
    Så ud fra dit profilbillede og at du i øvrigt synes peugoeten er fed, så tror jeg du vil få mest for pengene med peugeoten.


  • #3   3. maj 2015 jeg har en hot 50 og en kammerart har en speedfight
    min kammerart vil helst gerne ha en hot da han syntes hans er for dyr


  • #4   3. maj 2015 Jeg synes at peugeoten er langt pænere end hot'ten, så det ville være en god grund til at vælge den smiley
    Jeg har en Peugeot TKR Furious som jeg er rigtig glad for. Den ligger godt på vejen og i svingene, sædet er dejligt blødt, fin affjedring, god stabil motor, dog lidt langsom.
    Jeg tog kørerkortet på en hot, og jeg synes at hot'tens sæde er meget dårligt, den har en forhøjning lige, hvor mit haleben er, så man får ondt af at sidde der i længere tid. Det er den største anke jeg har i mod hot'ten. Til gengæld er hot'ten billig i reservedele smiley


  • #5   3. maj 2015 helt enig med dig hansen smiley måske er det fordi jeg er lidt højere end dig men jeg sidder oppe på det bagerste af hottens sæde og der er vildt behageligt at sidde smiley

  • #6   3. maj 2015 Det kan sagtens ske, jeg er 1.80-1.81 høj så det er jo ikke helt vildt smiley

  • #7   3. maj 2015 Jeg har haft begge... Peugeot er der nu mest køreglæde på... En hot er kedelig og har et 19 år gammel design de har retter lidt på gennem tiden hvor Peugeot er lavet i 5 år og med et helt andet design.... Man sidder rigtig godt på en Peugeot og der er ben plads modsat hot hvor man skal sidde helt ude på kanten af sædet eller bagerst for ellers bliver man squ øm bagi... For mig ville valget være enkelt men nu er det ikke mig der skal vælge og syntes du skal prøve begge først for ingen mennesker er ens... Peugeoten er desværre noget dyrere i dele men har nu ikke haft problemer med de 2 af dem jeg har haft... Min hot var squ lidt kedelig i det hele men kørte gjorde den altid og uden problemer..

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #8   3. maj 2015 Mange tak for alle svarene smiley

    Ja, jeg skal nok ud og prøve dem begge en gang for lige at se hvilken en jeg sidder bedst på smiley

    Godt at vide at Peugeoten også er en god maskine! Ved godt at den er lidt dyrere, men vil nok finde mig en god (og forholdsvis "ny") brugt Speedfighter og så passe rigtig godt på den!
    Kender heldigvis en masse af min fars flinke kammerater som har styr på det med knallerter, så kan altid gå til dem hvis der skulle forekomme nogle problemer smiley

    Hælder nok mest til Peugeoten, men tænker lige lidt over det smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #9   3. maj 2015 Forresten, vejer Speedfighteren 80-85 kg ca? Og hot'en 80?

  • #10   3. maj 2015 Jeg mener hotten vejer 76 kg eller sådan noget ( mener det var det der stod i service bogen ved min)

    -ret mig hvis jeg tar fejl smiley


  • #11   3. maj 2015 En speedfight 3 kan max være 5 år for de udkom i 2010

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #12   3. maj 2015 Har lige tjekket PGOs hjemmeside, hot'en siger 80kg tørvægt smiley
    Var ikke helt sikker, men fandt det på deres side smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #13   3. maj 2015 Okay, det er jo perfekt smiley

  • #14   3. maj 2015 Peugeoten vejer 104 kg i køreklar vægt i følge min reg att

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #15   3. maj 2015 Okay det var ikke så lidt..
    Håber ikke at det bliver noget problem, er en pige på 16 år, og tænker lidt om en knallert på 100kg kan blive et problem? Mht fx at sætte den op på central støtteben osv? smiley


  • #16   3. maj 2015 Det er ikke så svært at sætte den op på central støttefod smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #17   3. maj 2015 Okay, men hvad med kørsel generelt? Kan det blive et problem? smiley
    Kørte på PGO hot under hele kørekorts forløbet, så det er jo hvad jeg er vant til.. Synes at det var lidt svært at få den ind og ud ad skuret (containeren), men man skulle selvfølgelig også over en halv høj kant...
    Når jeg får min egen skal jeg bare kunne trække den og så selvfølgelig køre den, den skal ikke slæbes op og ned, her og der smiley


  • #18   3. maj 2015 jeg har selv en speedfight 3 du må gerne gå ind og se den hvis det lyster
    jeg er glad for min


  • #19   3. maj 2015 De ekstra 20 kg bliver ikke et problem sådan som de er fordelt.
    Især ikke under normal kørsel.

    Hvis du skal zigzagge mellem nogen forhindringer ved lav fart, men stadig så hurtigt som muligt, så vil du have nemmere ved det på pgoen.
    Sædehøjden på pgoen er vist også lidt lavere.

    Men det er så lidt at det ikke er det der bør afgøre det.
    Omvendt er den tungere Peugeot faktisk nemmere at styre ved 30 km/t.

    Den mere moderne konstruktion i det hele taget tror jeg vejer op for vægtforskellen, undtagen når du holder holder stille.

    Generelt anbefaler jeg folk at få en grim cykel de kan tåle at ødelægge, og få overstået de første fejl hvor man taber den fordi man glemmer støttefoden og sådan noget. Hælder diesel i osv.
    Men hvis man ikke har tænkt sig at køre ulovligt, og i øvrigt ikke har hjernen fuld af testosteron, så tør jeg godt anbefale peugeoten af de to.


Kommentér på:
Peugeot Speedfight 3 vs PGO Hot 50 ? :)

Annonce