{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.786 visninger | Oprettet:

Nikita M
Nikita M
Tilmeldt:
20. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

Thansen knallert? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har lige bestået min køreprøve idag, så selvfølgelig skal jeg da ud og have en knallert!
Jeg har kigget længe forskellige steder, men er nu kommet til den konklusion at købe en VGA Explora 4 takt hos Thansen...

Jeg har lagt et depositum, men bliver nu i tvivl, da jeg lige har læst at thansen knallerter kan være noget værre lort ..
Jeg har ikke så meget forstand på knallerter, så derfor spørger jeg her smiley
Hvad mener i? Jeg er en pige på 15 (snart 16) år og vil meget gerne have en ordentlig knallert..
Er thansen noget lort? Og hvis ja, hvor kan jeg så købe noget ordentligt?

Her kan i se knallerten:

http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scootere/explora/vga-explora-4-takt-30-km-t-sort/n-402386473/pn-402386057/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thansen knallert?
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   26. apr 2015 Hvor mange penge må den højst koste ?

  • #2   26. apr 2015 Lad os bare sige man får hvad man betaler for... Jeg har haft 2 VGA digita og begge var noget billigt hø og kvaliteten er ja pisse ringe... Jeg vil aldrig mere have noget af det der fra igen... Så hellere en 15 år gammel piaggio eller gilera... Så hvis du kan droppe den handel så gør det du bliver ikke lykkelig med den... Den ene var udstødningen TOTALT rustet væk på knap 2 år og det er squ for dårligt og kunne ikke få stumper til karburatoren til den anden fordi den var udgået og kunne ikke få 5 flade kr i rabat på en ny

  • #3   26. apr 2015 Hvis du vil have noget billigt ville jeg tage PGO. De koster så fra 10.000 kr fra ny (hot 50, new ligero osv..) og har et bedre ry end thansen. Jog R skulle også være fint, og hvis du vil have det bedste af det bedste, så er vi oppe på noget Gilera Runner SP 30 til 20.000 kr eller Gilera stalker som vidst koster 16.000 kr.

    Men så længe du er god ved din scooter og vedligeholder den, skal den nok holde længe smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #4   26. apr 2015 Scootergrisen:
    Altså jeg har selv 11.000 at gøre godt med, og så lidt hjælp fra farmand smiley
    Men hvis det er muligt vil jeg gerne købe noget til omkring 8000, da jeg gerne vil have nogle penge tilbage stadig smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #5   26. apr 2015 Morten m:

    Okay.. Kan godt se på det hele at den her handel måske ikke er det bedste..
    Som sagt har jeg kun betalt et depositum, og knallerten henter jeg først 19-20. juni, så der er god tid endnu.. Så det er nok muligt for mig at annullere handlen, men må lige finde ud af hvad jeg skal gøre.. Tak for det smiley


  • #6   26. apr 2015 Find noget brugt... Find en et par år gammel pgo ligero... De kører rigtig fint og er driftsikre... Det var min ihvertfald og den var absolut ikke velholdt men kørte godt og altid... Men hende der havde den før mig anede ikke at man kunne vaske den eller rengøre den af nogen art

  • #7   26. apr 2015 du kommer til at fortryde det.. Køb den ved en scooterhandler i stedet for.

  • #8   26. apr 2015 Køb min senda til 10.000kr så kigger drengene på dig når du kommer i skole smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #9   26. apr 2015 Overvejer en PGO til 10.000, men synes også at det er mange penge når man "kun" har 11.000... Har nemlig sparet op lige siden min konfirmation sidste år smiley
    Men på den anden side kommer det også til at blive dyrt hvis knallerten går i stykker hele tiden..


  • #10   26. apr 2015 meget hellere en pgo end en thansen scooter

  • #12   26. apr 2015 Jeg synes tit når man ser dem på vejene, at de har problemmer med at starte. (VGA) Men kender en der havde en Digita den kørte os fint nok. Men ved heller ikke om PGO er så meget bedre end vga smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #13   26. apr 2015 Er næsten sikker på at hvis ikke det skal være den her, så bliver det en ny PGO, da jeg har meget tillid til det mærke smiley
    Det har også været PGO'er som vi har kørt på under køreprøven, og de kører rigtig godt og uden problemer smiley


  • #14   26. apr 2015 Skal den være ny?

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #15   26. apr 2015 Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, for nogle mennesker sige at thansen er noget værre lort, og andre siger at de er fine nok, så længe at man passer på dem..
    Min knallert skal ikke tunes og den kommer til at stå inde under et halvtag (højst sandsynligt også med presenning over).. Jeg ved ikke om jeg skal kører på den hver dag, men den skal da helt klart bruges tit smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #16   26. apr 2015 Simon F:
    Så vidt muligt, ja, så kunne jeg godt tænkte mig en ny, da jeg så har mulighed for at passe godt på den og så give den videre til min bror om et par år smiley
    Men hvis det er helt umuligt at finde en ny knallert i god kvalitet til en ordentlig pris, så må det jo blive en brugt smiley


  • #17   26. apr 2015 Hvor i Danmark bor du, bare sådan cirka?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #18   26. apr 2015 Hvis du kun vil give 8000 kroner så kan du kun vælge mellem de kinesiske scootere i dårlig kvalitet ligesom den fra T Hansen.

    Så for det beløb kan du ikke få noget der er bedre fra ny.


  • #19   27. apr 2015 Hvis i skal din bror skal have den efter dig, ville en PGO Hot 50 være god. Nem at lave og massere af måder at style dem på smiley

  • #20   27. apr 2015 Altså spørgsmålet er hvad du skal bruge knallerten til, hvor meget du går op i det osv.

    Nu har jeg en interesse i mekanik og stod jeg som 15 årig og skulle købe min første knallert til vejkørsel igen så havde jeg købt en gilera smt eller Aprilia sx50 i ret original stand, af den simple grund de kvalitets mæssigt er gode, de lægger godt på vejen og når de er ubegrænset kører de forholdsvis hurtigt..

    Hvis det "bare" er en knallert til at fragte dig rundt så er en nyere gilera runner (hvis du er 170-180 høj) eller Yamaha Jog R smiley



  • #21   27. apr 2015 De kinesiske GY6 4 takt motorer som der er på den thansen er i sig selv OK, de skal bare have stillet ventiler i tide og utide.. men resten af knallerten er noget bras, bla er der ofte el problemer fordi det ikke kan tåle den fugt vi trods alt har i det danske vejr.. og så begynder de at ruste op ret hurtigt grundet vores salt og ja danse vejr smiley


    Den Kina scooter jeg har haft som jeg har været gladest for var nok den Keeway matrix der var i min profil, af en eller anden grund var det eneste den brokkede sig med tændspolen/det kina tændrør der sad i... den var dog bare ret slidt og ikke en knallert jeg som sådan ville råde til at købe...


  • #22   27. apr 2015 T-Hansen kan være noget lort, men det kommer sgu an på hvilken behandling, det har fået, jeg selv har kørt 22000 på en fra t-hasen der fejlede intet fordi jeg behandlede den ordenligt! Min kammerat havde en digita som han tæskede løs på og den har sgu Kørt 11000 inden den smed stemplet. Det er på ingen måde noget skrammel.
    Kan stærkt anbefale dig at du købe den som du har kigget på. En fra min klasse har lige købt den og den køre pisse godt!


  • #23   27. apr 2015 Har haft sådan en VGA Digita og den havde jeg da absolut problemer med i tide og utide, Den fik en masse el-problemer blandt andet. For at starte den på el-start skulle jeg tippe knallerten mod venstre, før den gad tage fat og starte. Andet problem med den er dens ligefrem elendige brændstoføkonomi, min formåede at præstere "hele" 8 km/l, lortet skulle fyldes op konstant smiley Man for hvad man betaler for ville personligt selv aldrig købe "svansen skrot" igen, kvaliteten er elendig. Tag heler at find en fin brugt, men velholdt knallert af de velkendte kvalitets mærker, istedet for det lort der. fx er sådan noget som PGO, Yamaha, Gilera, Piaggio eller Aprillia er godt smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #26   27. apr 2015 Tak smiley sætter pris på jeres hjælp! smiley

  • #27   27. apr 2015 Mistede mit kort for et år siden nu, da jeg kørte for vildsomt på min mc.
    Det var så 6-7 år siden jeg sidst havde kørt scooter, og skulle bare bruge et køretøj. Købte en letter brugt
    keeway f-act evo, fjernet skiven og ny udstødning. Den køre 60-65 og har ikke haft et problem med den!
    De billige i indkøb billige i stumper og ja min køre bare hver dag! Også selvom den har holdt en uge eller to :-).


  • #28   27. apr 2015 Du kan også kigge på de andre scootere i t Hansen, de er jo begyndt at for handle sym, og det er ganske ok kvalitet.
    Jeg ville også holde mig fra vga og de andre Kina modeller.
    Ellers går man ikke fejl af pgo, Yamaha


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #30   27. apr 2015 Er kommet til den konklusion at jeg dropper al handel med Thansen smiley
    Har fået mit depositum tilbage (selvom de ikke var så meget for det, trods at det ikke var mere end 24 timer siden at jeg havde været dernede og lægge det) og så finder jeg mig en PGO ! smiley
    Tusinde tak for hjælpen, er virkelig glad for at i gad at hjælpe mig smiley


  • #31   27. apr 2015 Det var så lidt og du ville også bare komme til at fortryde dit køb... Kig på en pgo ligero... Rigtig fin lille scooter og selvom jeg er 192 sidder jeg fint på den modsat en hot50... Og den ligero er lille og nem at komme rundt med

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #32   27. apr 2015 Altid noget du kunne få pengende tilbage.

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #33   27. apr 2015 Ja en pgo skal det helt sikkert være smiley Tager lige et kig på Ligero'en smiley

    Thansen var nu ikke meget for at slippe pengene, da de allerede havde sat nummerplade på, selvom jeg havde bedt dem om først at have knallerten klar til d. 20. juni, da jeg først bliver 16 den 24.
    Tror nu ikke helt på at de allerede havde sat nummerplade på og gjort den klar, da der ikke engang var gået 24 timer siden jeg lagde depositummet. Min far måtte snakke med chefen før at vi fik lov at få pengene tilbage..
    Så nu er det i hvert fald slut med thansen!


  • #34   27. apr 2015 Altså tror jeg ikke på de har. Før de kan få udleveret nummerpladen af SKAT, skal der være oprettet og betalt forsikring, ville være lidt dumt at betale forsikring på den allerede nu, når du først skal have knallerten den 20. Det jo den 20. knallertens forsikring træder i kraft og også der den skal betales smiley

  • #35   27. apr 2015 nu har jeg ikke læst alle kommentarene, men jeg vil sige at du kan altså godt købe en thansen knallert, hvis du ikke køre som en pakke røde pølser...

    nu har kørt på min cpi oliver city 2t (fra thansen) og den har kørt 12000km uden den mindste fejl, giver den bare olie og benzin, og den starter og køre stadig hverdag
    så hvis du kan finde ud af at holde knallert i stand og sådan, så kan du sagtens køre mange km på en thansen knallert

    og NEJ det er ikke et mirakel at den har kørt så lang, det gælder bare om at kunne køre ordenligt, laden den varme op og holde den vedlige mm.

    og da det er en 4 t scooter du kikker på, kan den køre meget længer en en 2t scooter, da der er langt mindre belastning på 4t scooter end en 2t scooter

    på en 4t knallert, skal du dog være opmærksom på er få skiftet olie og tændrør samt olie og luftfiler og stillet ventiler

    der i mod på en 2t scooter skal du stadig skifte tændrør og luftfilter, men der holder ikke lige så lang tid som en 4t scooter smiley

    og da i piger ''normal'' kun skal fra A til B, og køre en lille tur så er en 4t knallert fint til dig


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #37   29. apr 2015 Tænker lidt på en PGO (HOT 50, G Max, Libra eller PMX) smiley
    Har også kigget lidt på Peugeot Speedfighter 3, hvordan er den?
    Nogen der kan give mig en hurtig sammenligning af PGO og Peugeot? Hvad kan anbefales? smiley


  • #38   29. apr 2015 Har en Peugeot speedfight 2 selv og den er rigtig stabil, og er helt sikkert glad for den smiley sammenlignet med Hot 50 er Peugeot speedfight 3 lidt højer kvalitetsmæssigt, men kunne forstille mig prisen også er det højer set i forhold til fx PGO Hot 50. Dog er Hotten en smulle mindre end speedfighten er, og derfor lidt letter at håndtere smiley begge maskiner er super stabile og af høj kvalitet. Hvis det var mig havde jeg taget en prøvetur på begge, også se på køreegenskaberne, designet osv., For at finde ud af, hvad du bedst kan lide smiley

  • #39   29. apr 2015 Speedfight 3 synes (jeg) er i dårligere kvalitet end hot. Synes den er meget billigt lavet, i forhold til 2. MEN! En Speedfight 3 kører også godt, og har et rimmeligt optræk standard. Slet ikke noget der smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #40   30. apr 2015 Okay, tak smiley
    De lyder begge to som nogle rigtig gode maskiner.
    Tror at jeg skal prøvekøre dem..
    Men tænker måske også at en PGO er fin, hvis Peugeoten er tungere, da jeg er nybegynder og ikke super duper stærk smiley


  • #41   30. apr 2015 Det gør ikke den store forskel, det er rent og skær tilvænning (og så giver en tungere maskine mavemuskler smiley ) så er fitness timerne sparet væk smiley

    Ej kender mange piger der er startet ud på Hot 50, synes også selv det er en fin maskine, dog er trinbrættet lidt for småt til man kan sidde behageligt med en størrelse 46-47 i sko når man er så langbenet som mig (197) smiley


  • #42   30. apr 2015 Men køber du en Hot 50 og du er inde i byen så vil jeg råde dig til at bruge minimum 2 låse udover knallertens egne, inde i Aalborg skal man sgu ikke stille en PGO kun med styrlås/tændingslås så er den ret hurtigt forsvundet ud i den blå luft... smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #43   30. apr 2015 Okay smiley
    Altså uanset hvad, så har jeg tænkt mig at der skal være både kædelås, ratlås og skivebremselås smiley


  • #44   30. apr 2015 Det en rigtig god ide men nogle kraftige låse, men havde det været mig havde jeg også installeret en alarm i den, eller/og en lille sporingsenhed smiley

    specielt sporingsenhed er ikke ret dyrt eller svært at installere, og det er utrolig godt givet ud, da den jo så ikke bare kan "forsvinde ud i den blå luft" som Juhl så også siger smiley
    Desvære er det sådan at en ny fin knallert har det med at forsvinde, hvis man ikke smider et hav af låse på den smiley


  • #45   30. apr 2015 Køb en diims (og uden pis det hedder den) den koster næsten intet, kører på batteri, er lille så den kan skjules under fodskjoldet smiley

    Anyway, hot er ret nemme at stjæle, styrlåsen er svag, og man kan nå multistikket til tændingslåsen nemt, desuden kan to teenagere sagtens tage på skulderen og gå med den (spørg ikke hvordan jeg ved sådan noget)


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #46   1. maj 2015 Okay, så hvis jeg anskaffer mig en skivebremselås, kædelås og sætter enten en alarm eller sporingsenhed (eller diims :P) på, så har jeg gjort mit for at gøre den sikker smiley

  • #47   1. maj 2015 Ja sådan ca. smiley

  • #48   1. maj 2015 Du kunne evt. Købe en god solid kædelås, en solid skivebremselås med alarm i, også den der sporingsenhed så ville jeg mene at en evt. Knallert tyv går videre til den næste, husk at så vidt muligt lås den fast til noget smiley

    Til min Rieju bruger jeg kun de bedste af det bedste låse. Har dette på min, det lidt overdrevet, men desvære en nødvendighed, til den type knallert jeg har + der er langt alt for meget energi i den, til jeg gider risikere noget som helst smiley

    * 13mm tyk specialhærdet Abus 59 Extreme plus kædelås
    * 12mm tyk kraftig kædelås på forhjulet
    * normal skivelås på baghjulet
    * Abus Detecto skivelås på forhjulet
    * alarm indbygget i knallertens el-net
    * styrlås/ tændingslås
    * startsspærer indbygget i el-net
    * sporingsenhed indbygget i stellet

    Når ja husk ALDRIG bruge Abus standard kædelås med nøgle, medmindre du gerne vil have den stjålet, de kan nemlig åbnes med en almindelig torskerognsnøgle
    (sådan en dåseåbner under en dåse torskerogn) smiley


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #49   1. maj 2015 Okay, tusinde tak smiley
    Kiggede faktisk også på Rieju knallerter i starten, men tror ikke lige at mit budget står til det smiley de er ellers rigtig fede!
    Kigger på de låse som du har skrevet smiley


  • #50   1. maj 2015 Har lige købt sådan en. Den er rigtig god.
    http://speedline.dk/da/scooter/kaedelaas-snake-alarm-120cm-s-vc-895b/


  • #51   1. maj 2015 Hehe ja Rieju er en super fed knallert, men nu skriver du jo den skal være lovlig, en Rieju der er lovlig er utrolig kedelig, da den som lovlig har verdens langsomste optræk, altså man bliver nærmest overhalet af cykler smiley sådan en maskine, har det helt klart bedst over 80+ smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #52   1. maj 2015 Ja præcis, det ved jeg også godt smiley
    Det er også en af grundende til at jeg vælger noget andet ..
    Min far er med på at tune den, men nu bor jeg hos min mor og hun er sgu ikke helt med på den smiley
    Det er også ret meget politi i det område hvor jeg bor, så det er nok bedst med noget lovligt smiley


  • #53   1. maj 2015 Kommer jo lidt an på personen ..

    Ex damen var 162cm og havde seriøse problemer på flere scootere med at nå jorden

    Piaggio Typhoon sad hun perfekt på

    Den blev så siden skiftet ud med gearmaskine .. aprillia classic.. Det er så en 45er

    Skal du køre lovligt/afdroslet evt. så er det sku næsten ligemeget hvad du vælger bare det er noget du sidder godt på og kan styre


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #54   1. maj 2015 Er der nogen som kan fortælle mig hvad en Peugoet Speedfight 3 ca. vejer? Kan nemlig ikke lige finde det nogle steder smiley

  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #56   1. maj 2015 Takker smiley

  • #57   22. jun 2016 hahah det gør du bare simpelthen ikke læs min profil. jeg ved hvad jeg snakker om .. det gør du bare ikke.. køb en pgo hot 50 koster 11000 .. eller en pgo new ligero.. Så skal jeg love dig for du har nul problemer indtil du bliver 18 år smiley .. kender folk som ikke engang nåede ud af thansen før den gik i stykker folk har fået skiftet motor karburatore osv efter kun 100km ..

  • #58   22. jun 2016 FOLK ER DA FOR DUMME HOT 50 ER IKKE NEMME OG STJÆLE TVÆRTIMOD DE NYE MODELLER ER MED STARTSPÆRE SÅ FOLK KAN IKKE BARE FJERNE/KLIPPE LEDNINGEN FOR STARTE DEN:: !

  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #59   2. apr 2019 Køb en el scooter

Kommentér på:
Thansen knallert?

Annonce