{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Mulig "tricktyv" på sg? {{forumTopicSubject}}

Hej SG, er for nyligt blevet forsøgt udsat for noget jeg har god grund til at tro var et forsøg på trickstyveri.

Så jeg tænkte jeg ville advare jer, det drejer sig om en person som har haft skrevet på noget jeg har til salg, og så har han to gange spurgt om min adresse, første gang gav jeg kun personen vejnummeret og sagde uden at lyve jeg ikke vidste husnummer, havde dog ik tænkt mig at give det ud, så snart jeg ikke ville give en præcis adresse meldte personen klart ud at han ik kunne få den hentet, et par dage efter skriver han til mig igen. Nu skriver han at har han fundet en løsning mht transport, vi skriver frem og tilbage, og virker ikke umiddelbart kritisk mht den pris jeg kræver, hvilket er usædvanligt at opleve, vi aftaler dato han kan komme og kigge på knallerten, hvorefter han skriver ordret:

"Kan vi ikke mødes hvor du har den stående, for vil gerne se og høre hvordan den starter og kører på kold motor, har før været udsat for at sælger lige har haft køretøjer startet inden jeg kom for at skjule at den var svær at starte hvis den var kold..."

Jeg svare at jeg ikke opgiver den, men er villig til at lade den blive kold inden, han kunne jo mærke efter? Efter det så har jeg intet hørt fra ham..

Note: dette er et eksempel på hvad der kunne være et forsøg på tyveri, han prøver at skaffe en adresse af en godtroende sælger og bakker ud da sælger ikke opgiver den.

Jeg ved self godt at det slet ikke er sikkert at dette er tilfældet, og at jeg overreagere, men jeg ved hvor træls jeg selv ville have det hvis en af mine maskiner blev stjålet, og mange herinde har ik så meget erfaring med køb og salg.

Ved ikke om jeg må opgive brugers navn og billede så det venter jeg med til hvis det er,har det gemt for en sikkerheds skyld.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig "tricktyv" på sg?
  • #1   23. apr 2015 Sådan som jeg læser det så er der en som vil give prisen og vil høre den starte og prøve en tur kold og så beskylder du personen for at være tyv

  • #2   23. apr 2015 Man er da ikke tricktyv bare fordi man gerne vil sikre sig at den kan starte og køre nemt selvom den er kold

  • #3   23. apr 2015 Det vil jeg da hellerikke mene for jeg har det på samme måde

  • #4   23. apr 2015 Har i læst hvad jeg skriver?

    Har skrevet at vi kunne vente på at den blev kold, han kunne jo også mærke på forrøret, hvis så i kommer med agumenter som "jamen selvom den føles kold kan den godt have kørt tidligere"
    Jep, true, Men.. Kan lige så godt have haft den startet ved garagen.

    Men altså det er op til jer jeg skrev det bare for at advare, og muligvis hjælpe nogen.


  • #5   23. apr 2015 Man skal mærke på potten, og ikke forrøret. Potten bliver sidst kold på en udstødning, så det er (naturligvis) mere afgørende.

  • #6   23. apr 2015 Det virker mest af alt som om du er en smule paranoid. Knægten vil jo bare sikre sig at den kan køre, og hvordan den starter når den er kold. Lige i dette tilfælde, så holder jeg med den potentielle køber, jeg havde gjort det samme.

  • #7   23. apr 2015 Det er præcis sådan der man stjæler en scooter fra en sælger ved at få en prøvetur

    skriver frem og tilbage og snakker og er villig til at give prisen, men man spiller rigtig "skeptisk"

    Så sælger forhåbentlig er super flink i håb om at få solgt..


    Det gør man med en usædvanligt anonymiseret profil.


    Man går heller ikke ind på en tankstation med maske og den ene hånd i inderlommen, og spørger om man kan få lov at hæve 10000 over og købe alle deres smøger, og så forventer at ekspedienten lægger smøgerne på disken og åbner kassen.


  • #8   23. apr 2015 De gange hvor jeg har haft en scooter tilsalg, så er de kommet i bil. Så har jeg sagt at hvis de har skulle prøvekøre scooteren, har de skulle lægge bilnøglerne på bordet. Eller pengene på bordet. For mig er det simpel logik.

  • #10   23. apr 2015 Hvis han vil høre den starte og prøve den, den dato i har aftalt og han har de aftalte penge med, så kan jeg ikke se problemet, så er det bare at gøre som Søren skriver (hvilket jeg også selv gør).

    Men hvis det er fordi han vil komme og prøve den uden han har penge med, så kan jeg godt forstå du mistænker ham for at være tyv, da jeg også selv synes det virker som en mærkelig fremgangsmåde.
    Der havde jeg også som sælger bakket ud, ikke fordi jeg har noget at skjule, men fordi hvis man kan møde op til noget man er interesseret i, har man også skaffet transport og penge.


  • #11   24. apr 2015 prøvede en der skrev i sidste uge han ville hente mine sr'er til den pris jeg forlangt (har sat prisen høj da folk byder meget lavt) og det undrede mig lidt men skrev stadig lidt med ham frem og tilbage osv.
    han starter ud med om jeg kunne fragte og det ku jeg så ik som der stod i annoncen-.- han svare så at han ik kunne hente og jeg skriver så at han er idiot og spilde min tid når jeg har skrevet i annoncen jeg ik fragter.
    der gør yderligere en time eller 2 også skriver han undskyld det var ik sådan ment min far vel gerne hente.
    han spørger så efter adressen og jeg svare at jeg lige er flyttet så ska lige ha tjekket den nye adresse først og han svare så ik . der går en halv time så spør han pludselig om begge maskiner står på samme adresse :S og spør så igen efter adressen? da jeg så siger at jeg stadig lige ska ha fundet lejekontrakt og adresse ber ham så om stel nummer på begge ( har reg atest) og jeg svare at det blir ik nu da jeg er hjemme. han siger så han vil ha billede at både reg atest og stel nummer osv.
    måden han skriver på osv gør mig lidt mistænkelig smiley jeg skriver så et forkert stel nummer til ham og der går en halv time så skriver han pludselig at politiet siger den er stjålet og at han ik var intra osv osv og sviner mig til og kommer med en masse beskyldninger smiley da jeg så skriver at det er meget mærkeligt at politiet ka sige det stelnummer er meldt stjålet når det var et jeg selv fandt på skriver han at jeg ik ska kontakte ham igen smiley

    det var måske os bare en køber der ville gi prisen ?;)

    sorry for alle stave fejl og mangel på komma osv. det er sent og er træt men håber da i forstår det smiley


  • #12   24. apr 2015 Har intet problem i at han kommer og prøver den, og self er det om den kan starte kold noget man tjekker, men at to gange bede om den præcise adresse, hvorefter man får nej selvom jeg foreslår andet af samme effekt, og så han bakker ud af handlen, han vil ik teste den, han vil vide hvor den står, hvis han var så bekymret over hvordan og hvorledes så burde han også have tænkt over at jeg bare kan stå ved et andet hus med den

  • #14   24. apr 2015 Skriver du til mig? Fordi det mærkeligt så

    Jeg ville blot gøre folk opmærksomme på at der nok var sådan en bavian i omløb, men det da fint hvis du opgiver din adresse hvor din eventuelle scooter står på til fremmede folk som tydeligvis er interesseret.


  • #16   24. apr 2015 Folk kan få adressen samme dag man har aftalt at hente scooteren og det burde ikke være et problem for nogen.

  • #17   24. apr 2015 Men det var han ikke tilfreds med.

  • #18   24. apr 2015 - undskyldningen var at han skulle vide hvor langt der var selvom jeg skrev det, han ville "tjekke"

  • #19   24. apr 2015 Det kan jo beregnes ud fra postnummer, det behøver du ikke en adresse for at regne ud.

  • #20   25. apr 2015 Det ved jeg men han var ikke tilfreds, og ville bare informere om det, siger ik han var tricktyv, men der er en ret stor sandsynlighed for det, da han bakkede sådan ud efter jeg nægtede ham den præcise adresse, og det skete jo to gange, siger ik at i ik har ret man kan sagtens handle med andre sådan men hvor scooteren står er irrelevant, det er op til køber at vurdere/stole på om den nu er kold efter min mening, man kan jo altid gå et stykke ned ad vejen smiley

  • #21   25. apr 2015 Det kunne godt være din besked var til ham den anden der skrev som også havde prøvet det, synes den passede lidt bedre til hans svar smiley

  • #22   25. apr 2015 var han fra kolding området ?(:

Kommentér på:
Mulig "tricktyv" på sg?

Annonce