{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Aprilia sx 50 vs Derbi Senda vs Habana Mojito {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder.

Jeg er ung mand der faktisk både kører bil dagligt og suzuki gsxr super bikes har været en del af mit liv længe - er dog nu uden mc.

Jeg har et arbejde hvor jeg skal krydse amager fælled som udgører 75 af min vej på job. det er cykelsti..

jeg har besluttet mig for at købe en knallert som skal bruges til/fra arbejde da det klart vil være nemmest.
Alle jeg kigger på køb fra ny!

jeg har meget kig på derbi senda, aprilia sx 50 - lur mig om
Begrænsningerne skulle fjernes og konvertering til 6 gear ville blive gjort med det samme. Jeg kan forst at sx og derbien stort set er de samme udover fysisk design forskelle? De har interesse pga sjov og ballade aspektet i dem. Samt jeg har en ide om at den vil holde værdi bedre end habanaen når den engang skal sælges igen.

Jeg har dog også kig på en habana mojito custom - som jo er en stor retro scooter.
Den har jeg i sigte for komfortens skyld og direkte a til b kørsel og nul opmærksomhed fra ordensmagten.




MEN, hvad ville I vælge? Og hvorfor netop den? Og hvorfor IKKE de andre? Gerne erfaringer fra nogen der har eller har haft en af dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sx 50 vs Derbi Senda vs Habana Mojito
  • #1   18. apr 2015 En scooter vil være hurtigst inde i byen.

  • #2   18. apr 2015 Overvejer iøvrigt også om jeg enten skal tage den som 30 eller 45.
    45 for den automatisk er med 6 gear og noget mere tilgivende fra ordensmagten ved højere hastighed da reglerne er anderledes og fokusen er mere på 30 knallerter.

    Dog er ulempen at 75 % af min vej til arbejde som sagt er amager fælled. Og det jo cykelsti ?? det giver ikke klip men bøde, men okay hvad er oddsne for at blive stoppet derude. Men man skal aldrig sige aldrig.

    Jeg har ikke meget bykørsel med meget start stop. Amager fælled er bare gerade aus jo


  • #3   18. apr 2015 Tag en 30 knallert, for pga. Alt kø osv, så går det meget hurtigere på cykelstien, end hvis man skulle køre med alle de andre biler.
    Men hvis du absolut har overvejet en 45, så kan man da lige så godt få en motorcykel. så tag da at få dig en derbi senda 125, eller en yamaha wr250. Forsikring koster ca. Det samme, men du skal betale 710kr i vægtafgift. Til gengæld skal du ikke frygte politiet.


  • #4   18. apr 2015 +at du ved motorcykler kan få nogle gode 4-taktere, så du sparer benzin, og lugter ikke af os, når du kommer på arbejde

  • #5   18. apr 2015 En scooter. Lige så snart det regner er det møg træls at køre på en derbi eller sx'er for man får våde fødder hvis man ikke har MC støvler eller lign på.

  • #6   18. apr 2015 Plus at hvis du lige på vej hjem skal ind og handle så er du mere eller mindre nød til at skal have en rygsæk med. En scooter til hverdag og en derbi/sx er sku kun til sjov i mit hoved smiley

  • #7   18. apr 2015 en scooter er bare mest praktisk og hurtigst inde i byen

Kommentér på:
Aprilia sx 50 vs Derbi Senda vs Habana Mojito

Annonce