{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre på scooter uden kørekort
  • #1   18. mar 2015 Han får udsat retten til at erhverve kørekort (til bil) med 6 mdr.

    Og han får en bøde.

    Og han må vist ikke tage knallertkørekort i 2 år.



  • #2   18. mar 2015 Max c? Sku da ikke vis man køre på en standard? Med forsikring? Som mindreårig.. Så sker det der ikke.

  • #3   18. mar 2015 Jeg mener man får udsat retten til at erhverve kørekort hvis man kører uden kørekort eller som mindreårig.

    Bøden for at køre uden kørekort er 2000 kr første gang og 4000 anden gang.

    Men kan ikke finde frem til hvad straffen er på sikkertrafik.

    Er der ikk en eller anden der ved hvor man finder svaret og gider poste en link..

    Eller nogen andre der gider bruge 5 på at finde det...


  • #4   18. mar 2015 Har en ven som kørte enda på scooter uden begrænsingerne i han fik 2000.. Og ikke andet end det og det et halvt år siden?

  • #5   18. mar 2015 Sidst fik jeg lov at trække knallerten hjem

    Find lige dén lov smiley

    Ej men jeg er meget sikker på jeg har hørt at straffen er udsættelse af kørekort, hvis man tyvstarter.

    Totalt dumt. Så får de halvdelen af dem de straffer til ikke at køre, og den anden halvdel til at køre ulovligt.
    Og det er jo meget bedre end at folk tager en køreuddannelse.. klart... smiley

    Det tænkte jeg da reglerne blev lavet i 2012 (indført 2013)
    Derfor jeg kan huske det og er sikker.

    Men så må der jo også være et link.
    Gider bare ikke lede mere nu.

    Men hvis jeg husker forkert og det ikke findes, så kan man jo lede 20 minutter uden at finde noget.

    Hvad sker der hvis man kører knallert som 15årig år 2015


  • #6   18. mar 2015 hmmmmm

    ved nærmere eftertanke kan det være 45-knallert man får udsat retten til at erhverve kørekort. Kan være det er det jeg husker.
    Men det kan jeg heller ikke finde noget om

    Nu leder jeg ikke mere, men er heller ikke så sikker mere.

    Jeg er ret sikker på der er mere straf end bare bødestraf, men jeg ville ikke bare stole på mig.
    Skriv evt en e-mail til noget politi

    Del hellere end gerne svaret i den her tråd!


  • #7   18. mar 2015 Hvis han er under 16 og ikke har scooter-kort vil det blive udsat i 2 år samt bøde for ikke at have kørekort.
    Hvis han er har fået ubetinget frakendelse af kortet vil hans kørekort til bil blive udsat i 1-3 år afhænger af sagen samt bøde for ikke at have kørekort.


Kommentér på:
køre på scooter uden kørekort

Annonce