{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Salg {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte min scooter igår, og ham der købte den kom og prøvede den, jeg havde sagt alle fejl til ham, og han stod selv og kiggede på den i 5 minutter. Nå, men efter 2 timer, skrev han til mig igen at han ville have pengene tilbage fordi, at den ikke kunne starte. Så spørger jeg, det kan han vel ikke gøre noget ved? Den er gået i stykker efter salg, og hvis han selv har prøvet at rode i den, så er det vel mig der har den gode side i det her? Nu vil han nemlig tage det hele i retten, hvilke han også selv bestemmer om han vil.
Men er det mig som er forkert på den, eller er det ham? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg
  • #1   23. feb 2015 fik du lavet et stykke papir inden salg hvor der står beset ind salg så er det dig der har ret fordi så har han set fejlen smiley

  • #2   23. feb 2015 Gælder købeloven ved handel mellem private personer ?
    Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, f. eks at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.

    Giver købeloven mig fortrydelse eller returret i private handler ?
    Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, f. eks at få et nedslag i prisen eller ophæve købet. MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.


  • #3   23. feb 2015 Den er gået i stykker i købers varetægt, ikke din, så nej køber kan IKKE kræve, at han for pengene tilbage smiley
    Men en retsag skal han da være velkommen, til han for bare intet ud af det, udover en ekstra udgift i form af sagsomkostninger og en masse split tid smiley


  • #4   23. feb 2015 Kun hvis han kan bevise at du har kendt til fejlen.
    Ellers har han ikke krav på noget..


  • #5   23. feb 2015 Kender ikke til fejlen, han fyrrede den også af da den var kold da han prøvede den hjemme ved mig, så jeg tror cylinder er gået. Men det er bare ærgeligt for ham. Han skrev også igår at jeg skulle komme og lave den for ham, men sagde så til ham at det ikke var min knallert mere og at han ikke kunne tvinge mig til at lave noget som jeg ikke selv har ødelagt smiley

  • #6   23. feb 2015 Hvis dysen var for lille, og du ikke har fortalt det, så hænger du lidt selv på den, da han ved handlen ikke har mulighed for åbenlyst at se det.
    Det skal dog kunne bevises at den har sat sig, grundet den for lille dyse. Ellers har han intet at gøre..


  • #7   23. feb 2015 Jammen det jo så bare hans egen fejl smiley at cylinderen er ny og ikke tilkørt er jo ikke en fejl eller mangel så den der er han HELT selv udenom smiley
    En af mine kammerater købte engang en brugt knallert, hvor sælger ikke havde fortalt, at man skulle blande 2 takts olie i benzinen, da der ikke var oliepumpe på. Det var også bare badluck, det skulle han selv have tænkt over, selvom det var ret surt smiley


  • #8   23. feb 2015 Dysen er ikke for lille, da jeg selv har ræset rundt på den i en månede uden der er sket noget, han har heller ikke noget at klage over da jeg gav ham 400kr rabat + en helt ny olie med i købet smiley

  • #9   23. feb 2015 Hvis han er bruger på SG, så få ham til at skrive hans version af handlen i denne tråd.

  • #10   23. feb 2015 En link til ham i min pb

  • #11   23. feb 2015 Hvem siger cylinderen var ny? smiley

  • #12   23. feb 2015 Som det udgår fra Boooooooooooob! Indlæg, så skal han selv op med pengene til advokat og retsag og taber han, så står han med alle udgifterne, så hvis jeg var dig, så ville jeg ikke frygte en retsag.

  • #13   23. feb 2015 Ralle gik ud fra den var ny, da sælger skriver han tror det er cylinderen der var gået, og det nok var sket fordi køber havde givet den fuld gas, så tænkte måske den var ny og ikke tilkørt, men det ved jeg selvfølgelig ikke smiley

Kommentér på:
Salg

Annonce