{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

Lone D
Lone D
Tilmeldt:
22. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

VGA Digita - kan det betale sig {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu kommer her en scooter-analfabet og smider en lang smøre ind.

Jeg købte i 2012 en vga digita 45'er hos Thansen og den har faktisk været rigtig stabil, startet hver eneste gang uden problemer og kørt godt. Så begyndte den sidste år at "gå ud" når jeg kørte, den tabte ligesom pusten. Jeg kunne starte den igen hver gang. Bremserne blev dårlige. Begge dele blev fikset af min svigersøn, der var et (undskyld at jeg forklarer det virkelig dårligt, men har ingen som helst forstand på noget) plastik-rør der var revnet og da det blev skiftet holdt den op med at gå ud for mig. Han sagde så at han ikke kunne skifte bremserne i bag, fordi skruerne var ødelagt og der skulle noget andet værktøj til at få dem løs. Han fik dog bremserne løsnet så de ikke hang mere. Han kiggede også på nogen "ruller", og de så fine ud, sagde han.
Så skete der det at scooteren blev udsat for hærværk. Plastik i højre side blev smadret, spejle brækket af, og det stykke i højre side hvor lyskontakt og startknap sidder, blev også smadret. Desuden blev ratlås smadret fordi de havde forsøgt at stjæle den og åbenbart tvang ratlåsen op. Nu er den så temmelig ramponeret at se på. Bremserne i bag har igen sat sig, og det skurrer når jeg kører. Den er også igen begyndt at "gå ud" når jeg kører. Men den starter suverænt fantastisk hver eneste gang, jeg skal bare kigge på den røde knap, så starter den. Den har kørt 3600 km, og den har stået ude, så udover den er ramponeret, er den også ret rusten i f.eks. udstødning/rør. Forlyset vil ikke længere lyse, hverken det korte eller det lange. Baglys virker og blinklys virker, men ikke forlys. og jeg HAR skiftet pære hehe.

Igen - beklager virkelig meget mit mangelfulde scooter-sprog og viden, men jeg forstår virkelig ingenting af det og min svigersøn kan ikke gøre mere. Mit spørgsmål er - kan det svare sig at køre den til THansen og få den sat i stand? Eller skal jeg sige, den er død, hvil i fred? Den starter jo bare så flot og har været så stabil altid, - udover det med at den taber pusten, men faktisk kun når det er koldt. Den trækker fantastisk op af bakke, taber ingen fart faktisk. Den er fuldt ud lovlig, der er ikke pillet ved noget.

Hvad synes i? Livredende førstehjælp eller hvil i fred?

Btw; hvor mange kilometer har sådan en i sig egentlig?

På forhånd tak og håber i bærer over med mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA Digita - kan det betale sig
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.049
    #1   23. jan 2015 Min ærlige mening er at det kan ikke betale sig at køre den til thansen, det bliver hurtigt ganske dyrt i arbejdsløn og nye reservedele, men jeg vil tilgengæld heller ikke dømme den død og borte.

    Thansen maskiner har godt nok ikke verdens bedste ry, men en maskine der ikke har kørt mere end 3600 km fortjener endnu en chance, lidt plastik osv kan med garanti findes på brugtmarkedet til billige penge, og hvis din svigersøn har hænderne rigtigt skruet på, hvilket det lyder til, så kan han nemt få den til at se ganske hæderlig ud, og køre som den skal igen.

    VGA Digita, har så vidt jeg husker en fejl på statoren der kan skabe sjove fejl, men det kan også blot være fugt, der skaber de problemer du har nu med at den går ud.

    Selv en VGA scooter skulle være god for rigtig mange kilometer (30.000+), sålænge den serviceres ligesom alt muligt andet.


  • #2   23. jan 2015 Købt en anden og hold dig væk fra thansen smiley

  • Lone D
    Lone D Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   23. jan 2015 Tak for jeres svar smiley
    Hvad ville du tro det vil koste ved t hansen hvis den skulle laves? Minus plastik, det kunne jeg prøve at finde brugt og selv montere. Så det ville være forlys, bremser i bag og så det med at den går ud, hvad mon det kan koste? Min svigersøn kan ikke lave bremserne fordi han ikke kan få de skruer/bolte af.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.049
    #4   23. jan 2015 Jeg kender desværre ikke thansens priser godt nok til at kunne give et gæt, problemet med at reparere scootere er de uforudsete problemer, et job der skulle tage et par timer, kan nemt komme til at tage en hel dag - og så er prisen en helt anden.

    Du kan evt prøve at kontakte dem, og høre om de kan give et ca overslag på hvad det kommer til at koste, og så tage beslutningen derfra.


  • KENNETH N
    KENNETH N Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 159
    #6   23. jan 2015 er det en 4takter . du kan evt ligge billede indhvor man kan se hvad der er i stykker osv. hvis man skal til at købe nyt plast osv kan det hurtigt blive dyrt. der er stadig en del brugt i omløb

  • #7   23. jan 2015 Det er en 2 takt. Digita fåes da ikke i 4 takt... ??

  • #9   23. jan 2015 Sælg den som den står og køb en ny

  • #10   23. jan 2015 Bare en Thansen model smiley

  • #11   23. jan 2015 Mit gæt på en Thansen pris er 5000.

    Men også kun fordi de godt selv ved at det bliver alt for dyrt.
    Så de stopper deromkring og så får du en halvfærdig scooter retur.

    Hellere sælge den for 500 og så købe en lækker kvalitetsscooter af samme årgang brugt for 4000


  • Lone D
    Lone D Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   24. jan 2015 Puha vil godt nok ikk spytte 5000 i den, så hellere købe en anden. Tak for jeres svar.

Kommentér på:
VGA Digita - kan det betale sig

Annonce