1.136 visninger
|
Oprettet:
starts problemer {{forumTopicSubject}}
Har en smt der ikke rigtig ville starte..
Selv om Jeg prøver A løbe den igang..
Jeg kan løbe små 20 meter så er den lige ved a starte. Med hoster kun 2-3 gang så sker der ikke mere...
Den for benzin.
Den gnister.
Alt er enlige Som det skal være udover den ikke starter..
Nogen gode ider
jan 2013
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 52
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Og har prøvet 1 2 3 gear. Intet virker rigtig
jan 2013
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 2 Emner: 22 Svar: 52
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Hvis kompressionen ikke er i orden vil forbrændingen ikke kunne ske dvs. motoren starter ikke.
En svag gnist kan også gøre at den ikke vil starte dvs. gnisten ikke er stærk nok til at antænde benzinen under tryk.
For det meste er det statoren eller cdien der er brændt af når gnisten er for svag.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Alt er nyt leje cylinder. Tap pakninger ovs
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
På de fleste scootere er denne ledning sort/rød.
Hvis volten f.eks. kun er 10-20V er fødespolen i statoren død eller trækker en utrolig svag gnist.
Hvis volten er ok er det sikkert cdien der er gået i ged.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Ville lige måle det ud i morgen. .
Så på min er det den røde eller gule eller hvide
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Jeg har haft flere scootere hvor "ting" har siddet fast i membranen og gjort at motoren var komplet død.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Så håber jeg det er et a de to problemer kunne være fedt
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Jeg har set flere hvor denne tændspole/cdi har været brændt af og man kan lugte den lugter brændt.
Ved bare ikke om Gilera smt kører med den type tænding.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Tændspoler er sjældent defekte.
Tjek evt. min video med VGA scooteren som netop har stator problemer.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Men mange Tak for hjælpen og tiden
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Kan det være bag pladen der sider forkert. Evt
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Pilen skal vende mod udstødningsporten.
Ved let defekt tændingssystem kan motoren godt starte men kører dårligt og er for det meste også meget svær at starte.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Hvad med 2 taks olie smøringen ?
Tænker på hvis nu den er løbet tør for olie og den har "revet" cylinderen så stempelringene har sat sig fast.
Har set flere scootere hvor skidt eller andet i systemet har gjort at den ikke har fået olie.
Kunne være man skulle tage cylinderen af for at tjekke om den er ok, hvis den har kørt fint må der være en del der er gået i stykker et sted.
Måske en simmerring, membran, toppakning mm. kan være gået i stykker.
dec 2008
Følger: 108 Følgere: 469 Scootere: 70 Emner: 232 Svar: 721
Og for den til a slå en skid
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Scootere: 2 Svar: 9
Men med "pickup" tænding skulle tændingstidspunktet ikke kunne rykke sig.
Hvis man sprøjter lidt benzin ind gennem karburatoren og den ikke starter er det enten kompression eller tænding der er problemet.
Jeg har set flere hvor simmerringene er gået i stykker og hvor motoren så ikke vil starte, tit bliver de monteret forkert og "brænder af" og bliver der ved utætte.
Dette sker ofte efter en periode.
Grunden til at de går i stykker er grundet de bliver banket for langt ind og lukker for oliekanalerne = de bliver utætte og motoren vil ikke køre
starts problemer