{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

starts problemer {{forumTopicSubject}}

Har en smt der ikke rigtig ville starte..
Selv om Jeg prøver A løbe den igang..
Jeg kan løbe små 20 meter så er den lige ved a starte. Med hoster kun 2-3 gang så sker der ikke mere...

Den for benzin.
Den gnister.
Alt er enlige Som det skal være udover den ikke starter..

Nogen gode ider


Kommentarer på:  starts problemer
  • #1   17. dec 2014 Giver du gas? Og hvilket gear er den i når du løber den i gang?

  • #2   17. dec 2014 Har prøvet med og uden gas.
    Og har prøvet 1 2 3 gear. Intet virker rigtig


  • #3   17. dec 2014 Har du prøvet med choker ?

  • #4   17. dec 2014 Ja med og uden.. stort set alt

  • #5   17. dec 2014 Måske en defekt stempelring eller toppakning.
    Hvis kompressionen ikke er i orden vil forbrændingen ikke kunne ske dvs. motoren starter ikke.

    En svag gnist kan også gøre at den ikke vil starte dvs. gnisten ikke er stærk nok til at antænde benzinen under tryk.
    For det meste er det statoren eller cdien der er brændt af når gnisten er for svag.


  • #6   17. dec 2014 Okay tænker også cdi. Eller statoren for der er masser kompression. På..
    Alt er nyt leje cylinder. Tap pakninger ovs


  • #7   19. dec 2014 Fødespolen i statoren skal smide omkring 50-80 Volt på den ledning der går op til CDIen ved et hårdt kick på kickstarteren.
    På de fleste scootere er denne ledning sort/rød.
    Hvis volten f.eks. kun er 10-20V er fødespolen i statoren død eller trækker en utrolig svag gnist.
    Hvis volten er ok er det sikkert cdien der er gået i ged.


  • #8   19. dec 2014 Fedt det var da noget man kunne bruge til noget..
    Ville lige måle det ud i morgen. .

    Så på min er det den røde eller gule eller hvide


  • #9   19. dec 2014 Tjek evt. også din membran, hvis den er våd i luftfilteret er det tegn på en utæt membran dvs. den skyder benzinen baglens ud af karburatoren.
    Jeg har haft flere scootere hvor "ting" har siddet fast i membranen og gjort at motoren var komplet død.


  • #10   19. dec 2014 Okay.. Jeg Må prøve mig med de ting du siger..
    Så håber jeg det er et a de to problemer kunne være fedt


  • #11   19. dec 2014 Mener Gilera er = Piaggio som kører med den type tænding med disse specielle tændspoler med 3 ledninger fra statoren.

    Jeg har set flere hvor denne tændspole/cdi har været brændt af og man kan lugte den lugter brændt.

    Ved bare ikke om Gilera smt kører med den type tænding.


    profilbillede
  • #12   19. dec 2014 På alle scootere plejer en svag gnist for det meste at skyldes en defekt stator.
    Tændspoler er sjældent defekte.

    Tjek evt. min video med VGA scooteren som netop har stator problemer.


  • #13   19. dec 2014 Ja er sådan en cid. Med Tændspole. I samme. Ser på det i morgen..
    Men mange Tak for hjælpen og tiden


  • #14   20. dec 2014 Har lige fået den nye cdi hjem i dag.. og ville stadig ikke starte. Har så prøvet en anden stator virker eller ikke..

    Kan det være bag pladen der sider forkert. Evt


  • #15   21. dec 2014 En klassisk fejl ved montering af ny cylinder er at man vender stemplet forkert.
    Pilen skal vende mod udstødningsporten.

    Ved let defekt tændingssystem kan motoren godt starte men kører dårligt og er for det meste også meget svær at starte.


  • #16   21. dec 2014 Stemple er sat rigtig i.. den har jo kørt perfekt ind til den bare gik ud

  • #17   21. dec 2014 Ok.
    Hvad med 2 taks olie smøringen ?
    Tænker på hvis nu den er løbet tør for olie og den har "revet" cylinderen så stempelringene har sat sig fast.
    Har set flere scootere hvor skidt eller andet i systemet har gjort at den ikke har fået olie.

    Kunne være man skulle tage cylinderen af for at tjekke om den er ok, hvis den har kørt fint må der være en del der er gået i stykker et sted.
    Måske en simmerring, membran, toppakning mm. kan være gået i stykker.


  • #18   21. dec 2014 Kan de ting for den til a slå tilbage på kikstarteren.
    Og for den til a slå en skid


  • #19   21. dec 2014 Hvis den skyder ud gennem udstødningen kan det skyldes forkert luft/benzin blanding eller forkert tændingstidspunkt.
    Men med "pickup" tænding skulle tændingstidspunktet ikke kunne rykke sig.

    Hvis man sprøjter lidt benzin ind gennem karburatoren og den ikke starter er det enten kompression eller tænding der er problemet.

    Jeg har set flere hvor simmerringene er gået i stykker og hvor motoren så ikke vil starte, tit bliver de monteret forkert og "brænder af" og bliver der ved utætte.
    Dette sker ofte efter en periode.
    Grunden til at de går i stykker er grundet de bliver banket for langt ind og lukker for oliekanalerne = de bliver utætte og motoren vil ikke køre


Kommentér på:
starts problemer

Annonce