{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.179 visninger | Oprettet:

hot 50 drukner {{forumTopicSubject}}

hej sg. håber i måske kan hjælpe.

har lige kigget på min brors makkers hot 50.
den har kørt rigtig fint, med nyt : stempel, tændrør, tændrørs hætte osv.

den begyndte på ligr pludselig at ikke ville syarte. så tog vi tændrør ud og pustede det. så kunne den starte men ikke hvis man slukkede den.

hvis han så kørte hjem på den og dagen efter skulle på arbejde ville den ikke starte før han tog tændrør ud osv.

nu vil den overhovedet ikke.
prøvede lige at rense tændrør som var helt vådt. så startede den hurtig på el start og gik ud. derefter har der ingen liv været

har prøvet: nyt tændrør, membranen er fin. skiftet pakninger i membran og studs. tjekket begge simmeringe.

renset kabu og div.

den druker så snart du sætter tørt tændrør i, træder pp kickstarter eller el start bare 2 sek. så er den driv våd.

den soder og drypper med lidt olie fra udstødning, men viser ikke de klassiske tegn på tænding problemer.


måske i har en idé :-)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hot 50 drukner
  • #1   6. dec 2014 Har du prøvet at pille luftfilter af og holde en hånd for karburatoren?

  • #2   6. dec 2014 ja så får den jo mete benzin :-)?

    kan det være el choker der har sat sig fast så den får choker konstant?


  • #3   7. dec 2014 Jo prøv at pille choker af.

  • #4   7. dec 2014 det gør jeg i morgen smiley

  • #5   7. dec 2014 Tjek bundkarets pakning for fejl.
    Chokerdysen er indbygget i bundkaret på PGO.
    Det betyder at en fejl på pakningen i det område, vil give jer chokerdyse 200 istedet for 30.
    Det oplevede jeg med 2stk Italy Racing 15mm karburatorer. ( de blev solgt som 19mm ).

    Chokeren SKAL stå fuldt åben når motoren er kold og chokeren lukkes tidligst efter 1min.


  • #6   7. dec 2014 Hvorfor gør den så det tricks med at den, knap når at sætte nyt tændrør i før den er våd igen.

    den vil bare ikke starte. har ikke lige oplevet dette før..


  • #7   7. dec 2014 Ud med tændrøret og af med karburatoren.
    Træd 5 gange på kickstarteren.
    I med tændrøret og start den uden karburator på.
    Hold bagbremsen inde og være klar til at slukke på nøglen.


  • #8   27. mar 2019 Hej, har problem med hot 50 , den starter og kører fint, men gir jeg fuld gas dør den, slipper jeg så gassen, kommer den igen ?? Tænker den drukner men hvorfor ??
    Nogen der kan hjælpe ????


  • #9   29. mar 2019 Større dyse. Ellers så rens dine dyser

  • #10   30. mar 2019 #8 jan hvis den ellers har kørt fint .. så det sikkert bare skidt i din hoved dyse … din tomgangs dyse tager sig af området op til 1/3 gas der efter tager hoved dysen over ..
    hvis den er stoppet så dør den til du slipper gassen igen og tomgangs dysen tager over igen .. vand i karburatoren kan også lave det nummer da den ikke kan suge vand perler gennem hoved dysen .. der for er det en god ide at bruge karburator sprit .. bare en hætte fuld i til hver tank benzin så er det problem løst frem over


  • Emil H
    Emil H Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   19. jul 2020 Hej

    Det Tommy - [ 4600 ]
    Mener med chokeren i bundkaret mener han så ikke svømmer karet i karburatoren?

    Med venlig hilsen Emil Hansen


  • Emil H
    Emil H Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   19. jul 2020 Hej

    Det Tommy - [ 4600 ]
    Mener med chokeren i bundkaret mener han så ikke svømmer karet i karburatoren?

    Med venlig hilsen Emil Hansen


  • #13   26. jul 2020 en olie pumpe der er defekt så den pumper olie ind konstant ,, der skal ikke komme olie snask ud af udstødning ..en stoppet udstødning så kan den heller ikke køre ordenligt det chekker man ved lige at løsne udstød. oppe ved cylinder.og give gas så kan man tydeligt mæke om der er mere liv i den . en for høj benzin stand i svømmehuset. prøv at skifte den nål der skal lukke ..sidder på flyderen . og sørg for at alt er tæt .. så er der selve chokeren virker den som den skal . bare lige nogle muligheder

Kommentér på:
hot 50 drukner

Annonce