{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.351 visninger | Oprettet:

Mit bil kørekort og '100 km/t' på 30 knallert? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Overvejer at få mig sådan en knallert 30 igen - for landevejs hyggens skyld.
Mit spørgsmål er så, hvis jeg bliver taget på en tunet 30 knallert og lad og bare sige med '100 km/t' vil det så have betydning for mit nuværende bil/mc/lastbil kørekort?

Og til sidst hvad med promille kørsel, lad os bare sige med 1,5 i promille for at sætte tingne lidt i perspektiv ? smiley

Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit bil kørekort og '100 km/t' på 30 knallert?
  • #1   29. okt 2014 At kører ulovligt på knallert kan de ikke røre dit bil mc osv kørekort ved.

    Men promille kørsel ved jeg ikke, og det vil da også være fuldstændig sindssygt at kører med 1,5 i promille...


  • #2   29. okt 2014 Jeg mener at kørsel på 30 (Såvel som 40?) scooter under påvirkning af alkohol eller stoffer resulterer i udsættelse af bilkørekort i 2 år, så jeg kunne forestille mig at det ville resultere være det samme som hvis du kørte påvirket i bil, alt efter om du er fyldt 18 før eller efter den nye lov om at man skal have scooterkørekort selvom du er fyldt 18 for at køre på dem.

  • #3   29. okt 2014 #1 Enig, 1,5 ville jeg ingen gang være i stand til at sætte mig op på den - for drikker aldrig. Men det var for at sætte tingne i perspektiv.

    #2 Andre regler for 45 knallert da det er 100% til et B kørekort. Så sådan en skal jeg slet ikke have der er det jo 100% man får taget kortet eller klip i kørekortet.


  • #4   29. okt 2014 Tror også alkohol går ud over dine andre kørekort, men er ikke sikker på nogen måde, men hastighed kan de ikke rører dine andre kørekort med. smiley

  • #5   29. okt 2014 en af mine venner blev stoppet med 1.3, han fik ubetinget frakendelse af kørekortet i 4 år....

    Hans egen skyld hvis du spørger mig


  • #6   29. okt 2014 mener faktisk godt at de kan røre dit bilkort hvis den kører mere end 100 procent for hurtigt, men er ikke sikker?

  • #7   29. okt 2014 #4 Er heller ikke helt sikkert, derfor jeg spørger om nogen kender til det.
    30 knallert har jo intet med A,B eller C kørekort.Det mener jeg jo kan tilside sættes med f.eks.en aml. cykel, som man kan føre narko påvirket, stiv osv. som ikke giver indflydelse på kørekortet.


  • #8   29. okt 2014 #5 Enig, havde han kørekort - eller skulle han til at tage det?

  • #9   29. okt 2014 han havde det allerede, skudt i hovedet ...


  • #10   29. okt 2014 Du bliver frataget retten til at køre scooter op til 10 år det er hvad der sker og unge under 18 får kortet udsat... De rør ikke dit kørekort pga 30. Men husk bil 45'er mc lastbil bus det hele er et kort. Dvs ryger kortet pga 45 kørsel med høj fart og alkohol så er det hele lortet der ryger.. så jeg overvejede også 45 men blev enig med mig selv om at en ulovlig 30'er var bedre smiley

  • #11   29. okt 2014 Her er lidt delte menninger/erfaringer smiley

  • #12   29. okt 2014 Fra Sikkertrafik.dk

    Hvad skal der til, for at kørekortet til bil kan blive udskudt?

    Du kan få udskudt tidspunktet for, hvornår du må tage kørekort til bil, hvis du er under 18 år og får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert.

    Kørekortet til bil bliver udskudt 6 måneder. Dvs. at du først kan få kørekort til bil, når du er 18 ½.

    Hvis du kører på knallert, selvom du er frakendt retten til det, og du begår nye overtrædelser, kan dit kørekort til bil blive udskudt i endnu længere tid (op til 2 år).
    Hvad er en ubetinget frakendelse?

    En ubetinget frakendelse betyder, at du mister retten til at køre på lille knallert i en periode på ml. 2 og 10 år.

    Du får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx.:

    kører spritkørsel med en promille over 1,20
    kører med ulovlige stoffer i blodet (overtræder nulgrænsen)
    forsætligt volder skade, fremkalder fare eller kører særligt hensynsløst
    kører over 100 km/t og 100 % over den skiltede hastighedsgrænse
    tidligere har fået en betinget frakendelse og får én igen inden for 3 år
    begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt

    Det er retten, der bestemmer, hvor længe førerretten til lille knallert bliver frakendt. Frakendelsen er dog altid mindst 2 år.
    Hvad er en betinget frakendelse?

    En betinget frakendelse betyder, at du må fortsætte med at køre lille knallert på betingelse af, at du ikke overtræder loven igen.

    Du får en betinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx:

    kører spritkørsel med en promille på 0,50-1,20,
    har voldt skade eller fremkaldt fare
    flygter fra en trafikulykke uden at forsøge at hjælpe tilskadekomne
    kører mere end 60 % for stærkt
    knallerten er tunet eller kan køre 43 km/t eller mere (ejer/bruger).

    Efter du har fået en betinget frakendelse, er der en prøvetid på 3 år, hvor den stadig ”tæller med”, hvis du overtræder loven på lille knallert igen.
    Hvornår bliver knallerten konfiskeret?

    Knallerten konfiskeres fx:

    3. gang inden for 3 år, du laver forseelser til ubetinget frakendelse
    2. gang inden for 2 år, du kører med en promille på over 1,2
    2. gang inden for 3 år, du kører på en knallert, der er tunet og/eller kan køre 43 km/t eller mere

    Når en knallert konfiskeres, betyder det, at den overgår til statens ejendom, og du får den aldrig tilbage.


  • #13   29. okt 2014 Dvs pappet kan de ikke røre... Kun din ret til at føre knallert 30

  • #14   29. okt 2014 De kan ikke røre dit kørekort til bil om du så kørte 180 med en promille på 2.0 på en 30 knallert smiley
    ved det 100% da min fætter er færdselsbetjent men var det derimod på en 45 så er der i den grad ballade og så ryger hele lortet smiley
    dog kan du stadig få en gigantisk bøde hvis man bliver snuppet smiley


  • #15   29. okt 2014 Og dog bertil hvis han køre fuld på en 45-bil så ryger bil kort ja men det til scooter gør ikke, lige som bil kort heller ikke ryger pga kørsel på 30, det er to helt adskilte kategorier

  • #16   29. okt 2014 Hehe når ja ok også det jeg mente smiley

Kommentér på:
Mit bil kørekort og '100 km/t' på 30 knallert?

Annonce