{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Morten K
Morten K
Tilmeldt:
28. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Anbefal en 45 scooter {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står og skal have fat i en 45 scooter, men da jeg overhovedet ikke interesserer mig for scooter/biler/etc. så er jeg lidt på dybt vand, i forhold til hvad jeg skal kigge efter.

Den skal bruges til at køre til og fra arbejde (20-ish km hver vej) 5 dage om ugen. Den skal være/forblive lovlig og standart.

Forestiller mig at købe noget brugt i pislejet 5-6000.

Det vigtigste er, at den er driftsikker og økonomisk.

Anbefalinger og konkrete forslag er meget velkomne, jeg bor 20 km fra Aalborg, og vil foretrække ikke at køre landet tyndt for at se/hente dyret smiley

//M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en 45 scooter
  • #1   28. sep 2014 sr 50 diteck smiley

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #2   28. sep 2014 Det var en kort og konkret udmelding smiley

    //M


  • #3   28. sep 2014 Den er Lc og med indsprøjtning. Køre super langt på literen. .

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #4   28. sep 2014 #3

    Som du nok kan forstå, så siger det mig ikke noget, så du kunne lige så godt tale russisk smiley

    //M


  • #5   28. sep 2014 Eto Lc i vpryska . Vozhdeniye super daleko na litr . .

  • #6   28. sep 2014 hvis du har planer om at køre 20 km så vil jeg finde en 4t yamaha neos.

    de køre langt på liter og så er den af god kvalitet. smiley der er slevføglig mere vedligehold på en 4t iforhold til en 2t. en 4t skal den justeres ventiler og skiftes olie.

    nu køre jeg selv 4t olie koster min 100kr per gang, olie si 20 kr og ventiler kan du selv juster eller giver omkring 500-600kr på et værksted. smiley obs de her priser ud af det er på min baotian 4t kinser. smiley


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #7   28. sep 2014 #6

    Takker, dog må jeg indrømme at det lyder til at der er mere vedligeholdelse end jeg egentligt havde i tankerne. Biler, scootere ja generelt motorer siger mig intet så vil helst ikke ende med noget, der kræver for meget justering smiley

    //M


  • #8   28. sep 2014 se min pgo comet.. meget fornuftig i pris lige sat til slag i dag 100% uden fejl og aldrig skuet i..
    med papirer naturligvis
    og pris 3000 kr


  • #9   28. sep 2014 giver russeren ret. ;D

    en aprilla sr50 (gerne ditech)
    det er en stor, flot, driftsikker, komfortable scooter.

    man sidder godt, den er manøvre dygtig osv.
    en alm. LC (vandkølet) er fornuftig nok, men vælg evt. en vedligeholdt ditech udgave (med indsprøjtning) da den køre 40+ km/l

    eneste minus ved ditech, hvis den går i stykker, er den dyr i dele!
    derfor, find en vedligholdt og ikke en som er forskruet.

    alle andre billige scootere, holder bare ikke i længden.


  • #10   28. sep 2014 iorden altså hvis vi nu tage i et eksempel på min baotian så bliver den anbefalet olieskift for være 1000-2000km og justering af ventiler for være 3000km. det er så forskellig for maskine til maskine. så skal du nok holde dig til en 2t scooter.

    så vil nogen kom sige en yamaha og kinser ikke kan samling men giver stadigvæk et indblik i hvad der angår af vedligeholdes. smiley


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #11   28. sep 2014 #9

    Gode inputs - er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved køb?

    //M


  • #12   28. sep 2014 Agility, super kvalitet, og 45 km på literen

  • #13   28. sep 2014 sifko

    er det 4t eller 2t af dem? smiley


  • #14   28. sep 2014 4t

  • #15   28. sep 2014 ja okay han vil hvis ikke have 4t har nemlig for slået neos 4t. smiley

  • #16   28. sep 2014 Du har enddag et sæde du kan slå op, god komfort, og driftsikker miljøvenlig osv

    profilbillede
  • #17   28. sep 2014 Nååår en økonomisk 2 takter, det var da usædvanligt

  • #18   28. sep 2014 dem med indsprøjtning kan godt være med på kml iforhold til 4t smiley

  • #19   28. sep 2014 Klart han siger han hellere vil have en 2 takter når du fortæller ham at den 4 takter kræver mere vedligholdelse, det bare 200-400 kr til en mekaniker hver 3000-4000km og så går den aldrig i stykker. Derfor kører den oftest det dobbelte på literen, og holder mere i længden.:)

  • #20   28. sep 2014 Den koster jo også det dobbelte smiley

  • #21   28. sep 2014 ja men man er da nød til at sige at der er mere vedligeholdes ved 4t for det er der jo. smiley

  • #22   28. sep 2014 ved køb af en ditech kan man sætte tænding på, og dreje gashåndtag i bund nogle sek. mener jeg.
    så blinker der en lampe i display alt efter om der er fejl osv.

    så det er noget du kan holde øje med smiley
    og ellers bare om den ser fin ud, ingen løse ender, der tyder på fusk.
    tag en prøve tur, starter den nemt osv.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #23   28. sep 2014 #22

    Takker smiley

    Hvad skal man forvente at give for sådan en (Afhænger velsagtens af alder og km tal, men lad os sige 2006-7-ish og 10-15.000)?

    //M


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #25   29. sep 2014 #24

    Takker - er de rimeligt prissat eller er der plads til forhandling?

    Bare fordi noget er til salg på dba, betyder det jo ikke nødvendigvis at det er prisen smiley

    //M


  • #26   29. sep 2014 skal du ikke spørge mig om, spørg sælger smiley
    til info koster sådan en maskine ca. 22000 af ny


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #27   29. sep 2014 #26

    Dit udgangspunkt i forhold til en pris vurdering er markant bedre end mit - deraf spørgsmålet smiley

    //M


  • #28   29. sep 2014 Aprilia SR50 smiley Nu har jeg kørt/skruet i over 30 forskellige scootere/knallerter, og det er er helt klart sen bedste af dem alle. Køre super godt, man sidder fantastisk, nem at skrue i.

    Så helt klart Aprilia SR50 smiley + de fåes billig smiley


  • #29   30. sep 2014 Drop nu det 4t lort! men honda sfx er fra 01 har rundet 16000km og det eneste som nogen sinde er blevet skiftet på den er ruller.

  • #32   30. sep 2014 claus p.

    Giver dig ret ang. sfx er holdbar!
    Men at finde en sfx, som ikke er forskruet længere, kan være svært smiley og selv jeg indrømmer, at den ikke slår en sr50 i komfort/køreglæde over længere ture.

    Men ingen tvivl, sfx er også den scooter jeg har bedst erfaringer med ang. motor og livsglæde. min ene sfx har jeg haft over 10år, og den brokker sig bare aldrig smiley


  • #33   30. sep 2014 4t er ikke lort, synes de undervurderet, men det thansen der med til at give 4t et dårligt ry

  • #34   30. sep 2014 4t er sku ikke dårligt. Ja selvom jeg køre kinser så er det helt sikkert ikke sidste gang jeg køber en 4t for på Langt liter, støj svag.



  • #36   30. sep 2014 jeps nemlig folk har vær sin smag smiley


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #37   30. sep 2014 Heh lyder til, at jeg er rendt i et religions spørgsmål (Det kender jeg godt fra min egen hobby).

    Men udover det, så er det jo relativt entydige tilbagemeldinger jeg har fået i tråden, så er det jo med at se om man kan finde sådan et dyr indenfor budgettet smiley

    //M


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #38   1. okt 2014 Jeg tror desværre, at jeg må opgive at finde en SR50 indenfor mit budget (6000 er absolut maks og så skal jeg være lovligt på vejen - dvs. plader og hjelm).

    Jeg har ikke lyst til at købe en eller anden tilfældig på dba, da jeg kan forstå, at de er dyre at fikse, hvis en eller anden tosset har mishandlet den.

    Så alle de gode råd omkring SR 50 er hørt, men når det ikke er realistisk hvad er så second best ud fra kriterierne; driftsikker og økonomisk?

    //M


  • #39   1. okt 2014 Der står ellers en lige i aalborg til 4000.
    tag ud og kig på den evt. og tag en snak med manden.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #40   1. okt 2014 #39

    Tjoh som har kørt 20K. Det lyder jo umiddelbart af rigtigt meget. Og jeg ved intet om hvad jeg skal kigge efter - hverken i forhold til lovlighed eller fejl.

    //M


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #41   1. okt 2014 Jeg går ud fra samtalen går på denne her ?
    http://www.dba.dk/aprilia-sr50-ditech-lc-dd/id-1010076020/

    Det er ikke fordi jeg ville bekymere mig voldsomt om de 20.000 km den har kørt, dog så er det den gamle type Ditech med Morini motoren som er lidt kendt for dårlige krumtapslejer, personligt ville jeg tjekke inden køb af en Morini, hvilket var det første jeg ville tjekke.

    Scooteren i sig selv ser ikke ringe ud, men der er somregel også passet bedre på 45 udgaverne.

    En tjekliste kunne være:
    Opstart ved kold/varm (Her især mislyde, den skal starte jævnt)
    Bremser
    Styrtøj
    Generel stand
    Fejlkoder (Dette snyder lidt på de gamle med analogt speedometer, da der kan være gemt fejlkoder fra flere år, som blot aldrig er blevet slettet)

    Til prisen er den et besøg værd. smiley


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #42   1. okt 2014 Tak for input, men som sagt vil jeg gerne have andre forslag. Har ikke lyst til en der har kørt så langt.

    //M


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #43   1. okt 2014 Nu ved jeg ikke hvor kræsen du er ang årgang, men ellers kunne de gamle Aprilia SR 50 modeller med Minarelli motor måske være en mulighed ?

    De er yderst stabile, men har selvfølgelig ikke benzinøkonomien af en indsprøjtningsmaskine, men burde alligevel kunne klare 25 km/l, muligvis lidt længere.

    Et bud kunne være:
    http://www.dba.dk/aprilia-1999-meget-velholdt/id-1010509948/



  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #44   1. okt 2014 Hvis vi er nede i 25 km/l er der vel også en masse andre muligheder indenfor den prisklasse?

    Jeg forestiller mig ikke, at skulle bruge en 4-5000 på en maskine, der er 12-15 år gammel i hvert fald.

    SR 50 (I alle afskygninger) er off the table da jeg ikke kan få noget indenfor mit budget, som kan leve op til ikke at være jævnt gammel/have kørt 15.000+ km.

    //M


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #45   1. okt 2014 Der er en del muligheder ja, men det bliver lynhurtigt til et religions spørgsmål, jeg personligt er til Aprilia, som du nok havde gættet - der er en grund til jeg har 3 af dem. smiley

    Andre muligheder kunne evt være PGO, Yamaha, Gilera, Piaggio, med mindre du overvejer noget 4-Takt, så vil jeg sige Kymco.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #46   1. okt 2014 Heh ja det kan jeg næsten forstå - min pointe var også bare, at jeg forestiller mig, at jeg kan finde fx en PGO, der er nyere end fra 99 og/eller som har kørt mindre end 15.000 km for 4000. Så er det markant mere interessant end en SR 50 smiley

    //M


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #47   1. okt 2014 Det kan du bestemt også, jeg har ejet et par PGO'er, og det er yderst stabile maskiner, de har deres småfejl som alt andet, men intet seriøst.

    At finde den rette maskine kan godt være lidt af en kamp, vi har alle vores krav til maskinerne. smiley

    Her er endnu et forslag, den er godt nok et stykke oppe i landet, http://www.dba.dk/peugeot-speedfight-2006-7550/id-1009580924/


  • #48   1. okt 2014 igen.
    du søgte viden og erfaringer.

    prøv de forskellige ang. køre glæde og komfort.

    nyere scootere er ligesom nye små biler.
    alt skal være nyt, men må ikke koste noget!
    ergo: du får hvad du betaler for!

    der er lidt en grund til at nogle maskiner koster lidt mere.

    jeg vil hellere anbefale en ældre velholdt sr50 eller sfx for den sags skyld end billige 4 takter, hot osv.

    måske den nye yamaha neos 4t. men den er nok for dyr endnu.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #49   1. okt 2014 Ja og jeg vil gerne have jeres viden, men der må da være andre bud end kun SR50 indenfor de relativt begrænsede rammer jeg har stillet.

    //M


  • #50   1. okt 2014 Den her.

    http://www.dba.dk/gilera-dna-2003-custom-roe/id-1010561263/

    Ville have linket til en gilera runner fra 2008 og som havde kørt 15.000 km, til lun 4000 kr, men ser ud til ikke længere og være på dba smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #51   1. okt 2014 Nu er trådstarter fra Nordjylland, så at køre til Sjælland efter en scooter er måske for meget.

  • #52   1. okt 2014 Reject

    Jeg tjekker ikke hvor folk er fra først.
    Desuden var hans budget på 5000-6000 kr, og hvis han GAD, kunne han gå på www.gomore.dk og få et lift til København for 150 kr. Han kunne i samme omgang måske finde en med en kassevogn, som mod 200-300 kr (hvor han så selv kørte med tilbage) kunne køre med personen, altså komme til og koste personen ialt 400-500 kr som maks for afhentning. Ingen siger at prisen på 4000 kr er fast, så måske kunne det alligevel betale sig.
    Ellers kunne man altid få et lift for 150 kr til Kbh, og køre turen til færgen og betale 300-400 kr for og komme over til Århus med færgen.
    At turen fra Århus og op til Nordjylland så er lang, er så en anden ting. Men hvis trådstarter var i besiddelse af en kassevogn og i forbindelse med andet alligevel skulle derover af, kunne det også gøres under den tur.

    Mulighederne er uendelige Reject.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #53   1. okt 2014 katjiiiiiiiiiing_ Selvfølgelig er de det, men hvis du nu lige havde læst trådstarters indlæg, så ville du hurtigt finde ud af at han ikke har behov for at køre land og rige rundt efter en scooter. smiley

    Der er altid muligheder for at afhente en scooter, men jeg personligt ville aldrig købe en scooter uden at få en prøvetur først, så personligt ville jeg også fortrække modeller i nærheden.


  • #54   1. okt 2014 Gilera runner

Kommentér på:
Anbefal en 45 scooter

Annonce