{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert til mc
  • #2   14. sep 2014 ja kan du godt men ALT for dyrt og tager ALT for langtid

  • #3   14. sep 2014 Ok tak for svaret:-)

  • #4   14. sep 2014 Alt for dyrt og du ender med skide 80ccm, som skal ha skiftet stempel konstant, når du ser på hvor hårdt den vil blive kørt.
    Tag en tur på motorvejen med fuld gas.
    Din tank bliver tømt mega hurtigt.

    Så hellere køb en Yamaha TDR 125, som er født med 34HK.
    Eller en Aprilia RS125, som er født med de samme HK.
    Du skal bare være 22år for at måtte køre på dem.


  • #5   14. sep 2014 Det kan du ikke når den er så ny, de skal være så gamle at de kører under TUM loven, så kan det lade sig gøre, er selv ved at bygge en Yamaha FS1 om til MC.

    - Har snakket med SKAT om dette, fordi jeg ville have min Sachs Madass bygget om til MC, og det kunne ikke lade sig gøre, på nogen måde.


  • #6   14. sep 2014 En måde at gøre det på er hvis maskinen fåes i 125-200ccm med samme stel så købe en sådan og montere 80ccm motoren lovligt såfremt visse støj og forureningskrav er opfyldt

  • #7   14. sep 2014 Det kan du i teorien godt men som de andre siger så er det voldsomt dyrt og en masse krav skal være opfyldt smiley
    Her er bare lidt af dem smiley
    * Den skal findes i en MC udgave
    * Den skal opfylde typegodkendelsen.
    * Den skal gå igennem et syn uden nogen problemer
    * Den skal overholde alle regler og godkendelse for støj, lys og lygter, bremser osv.
    * Den skal være udstyret med alt standard udstyr som MC udgaven også har. og en hel masse mere..
    Hvis du laver den som en der slet ike findes som MC udgave kal man have lavet en helt ny typegodkendelse og det koster kassen og det er ikke engang sikkert den bliver godkendt smiley
    Så der selvfølgelig også det med beninforbruget der ikke er super godt smiley


  • #8   14. sep 2014 En nyere to takter, vil aldrig blive godkendt under den nye Euronorm, grundet den forurener for meget, en MC må stort set ikke forurene nu om dage, så det er fysisk umuligt at få en 2 takter godkendt.

  • #9   14. sep 2014 Tommy - [ 4600 ]

    Den TDR 125 har 31 hk, om jeg må be.
    Billedet som er vedhæftet, er billede af noget som jeg selv har taget billede af, da jeg selv ejede en TDR125


    profilbillede
  • #10   14. sep 2014 Og der er den så.

    profilbillede
  • #12   14. sep 2014 RacerParts, en Yamaha FS1 kan godt bygges om til Motorcykel jo, det kan mange ældre knallerter godt, både Kreidler, Puch, Honda, Suzuki, og Yamaha.

    Hvis du ikke tror mig, så er der faktisk en FS1 MC herinde på SG, og har set Suzuki K50'ere med nummerplader, og også Kreidlere, og en enkelt Honda CD50, og et par Honda Dax, så JO det er muligt med ældre knallerter, da de går under den gamle lovgivning, og de godt kan overholde de krav, der var dengang.


  • #15   14. sep 2014 Ja, reglerne er ikke de samme nej, men når en ældre maskine skal toldsynes, så går den under lovgivningen der var gældende fra dengang den var ny, hvis du ikke tror mig, så lad vær.

    http://www.scootergalleri.dk/galleri/301360-yamaha_fs1_4_gear_dx___mc - Men her var en med plade på.

    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/l/t31.0-8/10275335_10204111233197155_1074013723786748945_o.jpg Og her var sørme en til

    Og en til, det var tre, lige hurtigt...


    profilbillede
  • #19   14. sep 2014 Kender ejeren af "Yamahafs1.dk" og han har så sent som for 2 måneder siden, fået synet og godkendt hans Yamaha, og der er kommer nummerplade på nu.

    Så JO det kan godt lade sig gøre!


  • #25   14. sep 2014 Og nu er det sådan at kravene for en motorcykel fra midt 70'erne ikke er så store, som en motorcykel anno 2014, så du kan godt syne en 75'er Yamaha, med kun bremselys på bagerste bremse, og tromlebremser både for og bag, og uden blinklys, og så videre, da den bliver synet under gældende krav fra 70'erne.

    - Sender dig da gerne et billede når jeg får min egen Yamaha synet.


  • #29   14. sep 2014 Der er lige blevet solgt en dansk Puch Monza Juvel 4 gear MC, på dba, for 40k, så de kan også laves om til MC.

  • #32   14. sep 2014 Jeg har set flere tilfælde med indregistreret fs1. Der er endda en guide på knallertforum
    Fs1 har nogle andre krav da det er veteran køretøj og ved de udenlandske motorcykel versioner også kører med samme typegodkendelse.

    Så jo det er muligt.


  • #33   14. sep 2014 Racer, nu har jeg så ingen papirer, fordi det er ikke nødvendigt, jeg søger tilladelse i CRM til at syne en uindregistreret knallert 30, som motorcykel. Og så venter jeg på at SKAT sender godkendelsen, og så skal den synes, og så går der omkring 8 uger, og så kommer der et brev fra SKAT med en afgift som skal betales, hvilket er 0,- og så er det ellers bare at kører i synshallen og hente nummerpladen.

  • #35   14. sep 2014 Se den grønne bandit på billedet, det tilhører en jeg kender i aalborg området, samme knallert er indregistreret som MC i 2013.

    profilbillede
  • #37   14. sep 2014 Det er det nemlig, helt igennem gennemført maskine!


  • #39   15. sep 2014 Senest jeg så den var hjemme i hans stue da jeg skulle hente nogle stumper han går MEGET op i originalitet og hvis en stump ikke er perfekt så er den ubrugelig! smiley

  • #40   15. sep 2014 Anmod om at tøffe til syn uden forudliggende registreringsattest og vedlæg dokumentation for tidligere ejerskab (slutseddel) og se, hvad resultatet bliver.
    Får man lov, er det afsted til synshallen.

    Ulempen ved nyere maskiner er registreringsafgiften, som nok alligevel ender med at ryge op på det samme, som en tilsvarende eller større MC koster. Rent økonomisk er det altså en elendig idé.

    Hvis en given knallert findes som MC i et andet EU-land, er det bare at hente den hjem og få samtlige papirer med. Er den godkendt til f.eks. 80km/t (Klein-/Leichtkraftrad i Tyskland), hvilket ofte er anført i papirerne, er det altså kun en formalitet at få den synet og indregistreret, herhjemme.
    Tovtrækkeri med skrankepaver og sure synsmænd har ikke noget konkret med sagen at gøre - disse typer kan være på tværs, uanset hvad man stiller med.

    Reelt kan man stoppe div. typegodkendelser skråt op, hvis maskineriet kommer med en identitet som motorcykel fra f.eks. Tyskland, da man således kan holde sig til de fakta, som står i papirerne fra tidligere ejer.
    Så jo, Puch Monza, Suzuki K50 og alle mulige sjove knallerter kan således trylles om til små motorcykler, herhjemme. Det kæver i værste fald, man har papirerne i orden, og at man er stædig nok.

    Se så at få hevet nogle Puch Cobra og andet sjovt hjem, når I bliver gamle nok. smiley


  • #41   15. sep 2014 Gud jeg ville da egentlig gerne have en Puch imola GX smiley

    Nå fs1 færdig først dagdrømme efter smiley


  • #42   22. jan 2016 Nogen der ved om det også kan lade sig gøre at tage en mc i det her tilfælde en 125ccm sachs madass og indregistrere den som en 30 knallert hvis man smider en 30 motor osv på

  • #43   22. jan 2016 Desværre ikke, man kan opgradere men ikke den anden vej desværre

  • #44   23. jan 2016 tak for svaret hvor har du fundet ud af det henne? har søgt helt vildt men uden held smiley

  • #45   23. jan 2016 Andre entusiasters erfaringer smiley
    Ring evt. Til synshallen og spørg hvis du ikke tror mig smiley


Kommentér på:
Knallert til mc

Annonce