{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.112 visninger | Oprettet:

Udsættelse af kørekort til bil {{forumTopicSubject}}

Hej igen SG... smiley

Ville bare lige høre jer eksperter om, hvor meget der skal til for at få udsat sit kørekort til bil?
Jeg hører mange sige, at hvis man piller skiven, så får man udskudt den og andre siger at hvis man bliver stoppet 2. gang med tun på, så bliver det udskudt.
Jeg mener, at der skal meget mere til, altså vi taler spritkørsel eller hvis man er påvirket af et eller andet, men hvordan er det nu lige?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udsættelse af kørekort til bil
  • #1   13. jul 2014 Jeg kender en der er blevet stoppet 3 gange på ulovlig scooter(skiven var pillet) og der er ikke sket hans kørekort noget/det blev ikke udsat.

  • #2   13. jul 2014 Reglerne kan findes og læses herinde: https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert.aspx
    Men kort sat op, så bliver bilkørekortet udsat, hvis du får en ubetinget frakendelse af knallertkørekortet.
    Dvs:
    Anden gang du bliver stoppet på en knallert, som rulles til 43km/t eller mere.
    Anden gang du bliver taget med en promille over 0.5.
    Første gang du bliver taget med en promille over 1.2.

    Jeg mener også der er noget med at blive lasermålt, men det kan jeg ikke huske.


  • #3   13. jul 2014 Hvis den køre over 100 kmt tager de det vist også

  • #4   13. jul 2014 Kig nu på google, det tager 2 minutter.

  • #6   13. jul 2014 Hvem gider bliver overhalet af en cykel ?

  • #7   13. jul 2014 Du får det udsat vis du køre spritkørsel og alle de der alle de der utrolig dumme ting.

  • #9   13. jul 2014 #8 Hvorfor kommentere? Du kommer absolut ingen vegne med det på et scooterforum smiley

  • #11   13. jul 2014 altså man kan da godt kører for hurtig og stadig kører ordenligt


  • #12   14. jul 2014 Haha 'Jeg er grim' nej jeg taler ikke om at tune en Reiju med 86cc osv. så den kører 160+, nej jeg spørger om hvor meget der skal til, så at jeg ikke får udsat mit kørekort, for at pille 'skiven' på min Jog R, så den kører 50-60 smiley

    For det andet, skal jeg ikke køre inde i byen hvor der er meget trafikeret eller hvor der er mange mennesker(børn), men bare ude på lars tyndskids marker, frem og tilbage på arbejde, hvor man sjældent ser en bil eller to, så om det ikke går smiley


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 75
    #13   14. jul 2014 Mener at det bliver udsat hvis du køre over 100% af det maks skiltede. Din scooter kan køre over 100 km/t. Bliver stoppet 2 gange inden for 3 år på en ulovlig scooter. bliver stoppet med en promille over 1,2 smiley

  • #14   14. jul 2014 Mange tak for svaret Mads smiley


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 75
    #16   14. jul 2014 Altså i byen er det maks SKILTEDE jo 50, landevejen 70.
    Så hvis du nu f.eks. kører 100 km/t i en zone hvor der er skiltet mere 40.
    Så kører du over 100% over det maks skiltede. smiley


  • #17   14. jul 2014 Øhm, de tager knallerten hvis den kører over 100 km/t. Lige meget om det er i byen, eller på vejen, eller på motorvejen.

    En 30 knallert, som ligger i navnet, må kører med højst 30 km/t. Ikke 39, 42, 50 80 eller 100 km/t, men 30. Bøder starter fra 31 km/t.


  • Mads A
    Mads A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 75
    #18   14. jul 2014 Ja hvis den bliver målt til 100 km/t, så er det lige meget hvor du bliver målt henne.
    Men hvis du har en scooter der kan køre 70 og du ligger og kører det i en 20km/t zone, bliver dit kørekort også udsat. Hvis man møder en betjent der går 100% efter reglerne smiley


  • #19   14. jul 2014 Min standard knallert kører også for stærkt, men jeg holder den bare på ca. 35-38 på speedo, så ved jeg den går 30-32 på de der fart målere. Så er det ligemeget om den kan gå 50 hvis jeg giver bundgas. Synes da også reglerne skulle være at 30 knallerter er 45 knallerter, der bare kun må køre 30. Så får man også sorteret dem fra der ikke vil holde reglerne.

  • #20   14. jul 2014 #6 det er de færreste der kører omkring 30-40 kmh på cykel..

    Hvorfor skal det være et tabu at følge loven og have tænkt på sikkerhed?

    Jeg var udsat for at komme kørende på cykel, og så pludselig løber der en lille dreng ud foran fordi han vil krydse vejen uden at se sig for. Kørte ikke hurtigt, faktisk rimeligt langsomt, da jeg havde noget tungt med på styret, så der skete ikke noget. Havde jeg kørt 20 kmh på det tidspunkt ville jeg have faldt af og slået mig, og ligeledes den lille dreng.. Tænk på hvis jeg nu kørte, lad os sige 50 kmh. Så ville skaderne være rimelig alvorlige..

    Bare for at sætte hastighed i perspektiv så uansvarlige hoveder herinde også kan være med.


  • #21   14. jul 2014 #11
    Jeg vil give dig delvist ret i at man kan køre ordenligt selvom at man kører for stærkt.

    MEN. Det er langt fra alle andre der kører ordenligt, så selvom du selv kører ordenligt og tænker dig om, så kan der snildt komme en nar kørende i en bil, ud fra en sidegade eller lignende, uden at kigge sig for, og bang så ligger du der...


Kommentér på:
Udsættelse af kørekort til bil

Annonce