{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.101 visninger | Oprettet:

Speedfight 2 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en ny speedfight 2 fra 2004 som kun har kørt 1700km. efter min anden blev smadret.. Men kan ikke rigtig forstå hvorfor der kan være så stor forskel på optræk. Begge 2 er/var helt standard, den eneste forskel jeg kan se er at der ikke er blindrør på den nye smiley
Da jeg kører i områder med meget politi er jeg ikke intreserret i at skifte udstødning og cylinder. smiley Men vil de give noget i optræk hvis jeg fjerner bagpladen og skifter til lidt lettere ruller? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedfight 2
  • #1   30. jun 2014 Jeg vil vædde med at din gamle ikke var en Euro2, men det er din nye...!

    Problemet ligger i cylinderens portmap, som det hedder.
    Du kan se det hele i mit fotoalbum med portmaps.

    Udstødningsporten er mikro lille på Euro2 og den ligger meget meget dybt i cylinderen, så høje omdrejninger er totalt umuligt på denne cylinder.
    Der er faktisk ikke ret meget som du kan gøre, udover at du kan få fat i en Euro1 cylinder og en Euro1 udstødning og sætte dette på.

    Fjerner du bagpladen, så kommer den lidt over 43kmt og så har du problemet.

    Hvis du kan finde ud af det, så kan du gøre din udstødningsport 1mm bredere og 2mm højere.
    Og yderligere, så kan du plane 1-2mm af toppen af cylinderen og sætter et par tykke bundpakninger under cylinderen, så den bliver løftet lidt op.
    På den måde kan du lave det hele selv, helt gratis.
    Bundpakningerne kan du lave af det grå karton, som sidder bag på linieret eller ternet papirblok.
    Det er super godt som pakning til den slags.


  • #2   30. jun 2014 Okay tak for det smiley Men tror jeg starter med at fjerne bagpladen.. Vil det hjælpe bare en smule med det? smiley

  • #3   30. jun 2014 Ikke ret meget på optrækket.
    Den vil bare trække i lidt længere op i fart.


  • #5   7. jul 2014 Der er ikke ret meget væk at slibe af, på den cylinder.
    Du har faktisk 5mm at slibe af, for den ligger på 28mm og du bør ikke komme under 23mm.
    Men så skal du også hæve skyllekanalerne, hvis du hæver udstødningen mere end 2mm.


  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   6. aug 2014 Hej jeg er ikke helt klog på de fleste dele på en scooter så jeg ville lige høre om i kan fortælle mig om der sidder en tragt på en speedfight 2 og hvis der gør så hvor den sidder og hvordan den kan afmonteres ??

  • #9   6. aug 2014 Der er ingen tragt på SF2.
    Begrænsningen er cylinderen og gearingen.
    Præcis som på Jog R.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 4
    #10   5. nov 2014 Hej Tommy jeg har en speedfigth 2 som ikke vil gniste jeg har skiftet tændspole og tændrør men den vil stadig ikke. Ved ikke om det er tænding eller CDI

  • #11   5. nov 2014 Defekt startspærre.

    Søg efter fejlen på google.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 4
    #12   5. nov 2014 Det er der ikke på min

  • #13   6. nov 2014 Har du da fjernet den?

  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 4
    #14   6. nov 2014 Det ren en ikke født med

  • #15   6. nov 2014 Det er de da født med, så vidt jeg ved.

    Så må du prøve med en ny CDI og sørg for at få en uden start spærre i hvert fald og være sikker på at der ikke sidder en startspærre på din scooter, inde bag ved frontskjoldet, tæt på fodskjoldet.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 4
    #16   6. nov 2014 Okay tak det skal jeg nok

Kommentér på:
Speedfight 2

Annonce