{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.540 visninger | Oprettet:

Trafik uheld fører til konfiskering af Derbi! {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det desværre...

Var på vej til eksamen her til morges hvorefter jeg havde drejet ud på en cykelsti og kørte kun de 40-50 km/t

Pludselig holder der en bil ude på vejen som der ud til at skulle ligeud så jeg fortsætter selvfølgelig.
Dog drejede bilen pludselig ind i svinget uden at blinke og køre direkte ind i mig!
Jeg prøvede at nå at bremse men endte med at ryge over kølerhjelmen med knallerten over mig.

Derefter ligger jeg så på jorden og kan ikke røre mig pga. af knallerten som ligger over mig.
Jeg hører nogle stemmer og pludselig kom ambulance folk mm.
Jeg ser desværre også pludselig at der kommer en politimand hen til mig og spørger om min knallert var lovlig (den kører 90 på toppen).

Jeg siger derefter at det er den ikke så derefter siger han at han tager nøglerne fra mig.

Min Derbi står i min fars navn og jeg skal så til afhøring imorgen hos politiet. Dog så tog politiet også min knallert, men de kan jo ikke se hvor hurtigt jeg har kørt?

Vil jeg på nogen måde få den tilbage imorgen så?


Jeg endte dog med at komme ud på aalborg sygehus og fik konstateres hjernerystelse og var sluppet billigt!

Min eksamen vil derfor også desværre blive flyttet til et halvt år.

Dette var så dagen som gik fra at være en solrig dag til en af de værste... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafik uheld fører til konfiskering af Derbi!
  • #1   17. jun 2014 Arg den er fandme godt nok træls! godt der ikke skete mere med dig..

  • #2   17. jun 2014 Jeps... Det var også træls at se at man intet kunne gøre imens en betjent kommer hen og tager ens knallert... ved desværre ikke hvor den er nu, men håber ikke at mine 10.000 kr (derbi) bare er væk....

  • #4   17. jun 2014 Det kan da på ingen måde være min skyld? det er da bilen som kollidere ind i mig?

  • #6   17. jun 2014 Det er ligemeget... De skal bare finde en at give skylden så den får du sikkert da den er tunet...

  • #8   17. jun 2014 Hmmm... Bilisten indrømte selv at det var hans egen fejl så kan ikke rigtig se hvorfor jeg skulle betale for hans skader når det er ham som ikke overholder sin vigepligt?

  • #10   17. jun 2014 Det kan svinge begge veje, enten får du hele skylden eller så får bilisten hele skylden.
    Hvis de opdager din Knallert er tunet, så er der en stor chance for du får hele skylden, augmentet er gerne at du formodentligt ikke ville være netop der havde du kørt lovligt, havde din knallert været lovlig, så ville bilisten få hele skylden og du ville kunne få erstatning for din knallert osv.

    mvh


  • #11   17. jun 2014 Ja, men jeg har jo ikke kørt 100% over det lovlige? politiet kan jo hverken se om jeg har kørt 80 eller 40 på den vej hvor det skete? Som jeg kan se kan det betyde en betinget frakendelse da jeg har kørt ca. 60% forstærkt

  • #13   17. jun 2014 Tjae, det finder jeg vel ud af i morgen når jeg skal snakke med landbetjenten

  • #14   17. jun 2014 NEJ!!

    Nu må i satme tage jer sammen.


    Man bliver IKKE fundet hverken, skyldig, ansvarlig ELLER erstatningspligtig fordi der er foretage konstruktive ændringer på knallerten

    Om så du var skide fuld og knallerten var stjålet.



    Du skal enten hve forårsaget skaden me vilje

    Eller have handlet "groft hensynsløst"


    Og det er ikke groft hensynsløst det du skriver du har gjort.



    Panseren tager bare ulovlige dele og så får du maskinn igen om en lille måneds tid.


    God bedring med kajerysteren


  • #18   17. jun 2014 Takker smiley og ja, det bliver sjovt at høre hvad betjenten har at sige i morgen smiley

  • #19   17. jun 2014 Max.
    Tror du ikke de tager 3 x den lovlige hastighed som groft hensynsløst?




    mvh


  • #21   17. jun 2014 Dvs din anscarsforsikring dækker..
    Hvis den overhovedet skal.

    Lyder som om bilistens forsikring kommer Einar betale alt

    Skader på egen bil

    Skader på din knallert (uanset den var ulovlig)

    Svie og smerte

    Evt tabt arbejdsfortjeneste osv.

    Medmindre der er delt skyld selvfølgelig


  • #22   17. jun 2014 Søren P

    Nej

    3 x den lovlige fart blev der ikke kørt med...


    Desuden
    Nej hvis forholder tillader det man kører


  • #24   17. jun 2014 Mr conrad

    Forkert

    Jeg kan vise dig hvor der står hvad i har misforståe

    tinteresseret?

    Eller vil du hellere blive i din tro smiley


  • #26   17. jun 2014 Forskriftsstridighed er ikke lig med grov hnsynsløs adfærd.

    Som man skal have udvist for at ansvarsforsikringen kan gøre regres mod dig


  • #28   17. jun 2014 Jamen factsne er skrevet smiley

    Hvis du vil have link så er der et her
    http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/Fallesvilkar-bil.aspx

    Gælder for alle lovpligtige ansvarsforsikringer


  • #29   17. jun 2014 Knallerten får du igen .. Dog mangler den nok nogen dele .. Oven i får du bøde for det ulovlige

    Ang. uheldet så er det svært at svare på hvad der sker .. At din knallert var ulovlig er IKKE afgørende !!!!

    Der ses på om uheldet kunne være undgået hvis den var lovlig..Bla. din hastighed ved uheldet har en del at sige der

    Hvis der er vidner på at billisten ikke blinkede så står du rigtig godt og hvis de også anslår din hastighed til 30-40kmt så står du rigtig godt


    Var selv turen igennem for en del år siden på min gamle tyffe.. Billisten fik fuld skyld + jeg fik erstatning både for scooter + tøj + svie og smerte

    Fik dog så en bøde for konstruktive ændringer og billisten mistet kortet

    Var kørelære som vidne og hun anslog min hastighed til ca 40kmt


  • #30   17. jun 2014 Jeg kan finde en tråd på bilgalleri fra 2004 der siger det samme smiley

    Det er mere end meget normalt ike at kende til regresreglerne.
    Også for folk der har arbejdet med forsikringer i 20+ år smiley


  • #32   17. jun 2014 Der sad op til flere personer i bilen som så styrtet, men kan ikke sige at de har set om han har blinket eller ej

  • #34   17. jun 2014 Hvis du læser hvad jeg skrev under linket

    Så god læselyst.

    Afsnittet om regresret fylder kun et par linjer


  • #35   17. jun 2014 Der var nogle folk på efterskolen som jeg måske mener at de så det og så var der 2-3 andre personer i den bil som ramte mig

  • #38   17. jun 2014 haha ja smiley og tror også at betjenten snakkede med dem da de også var der smiley

  • #41   17. jun 2014 Takker og det vil jeg lige gøre Mouritsen smiley

  • #43   17. jun 2014 Et godt råd er at bremse ned hver gang der er mulighed for at en bil skal dreje eller du skal krydse en vej, så kan man undgå de ulykker.

    Men godt der ikke skete mere med dig.

    Hvis det er anden gang du bliver stoppet på en scooter som kan køre over 43 km/t så tager de den, ellers slipper du nok med bøde og de tager alt tun.


  • #45   17. jun 2014 Jeg mener også at du får hele skylden, fordi at din knallert var ulovlig, det er ihvertfald hvad jeg hørte fra de betjente som vi havde da jeg tog knallertkørekort.;)
    Men held og lykke med det, håber at det er ham tossen bag rattet som får regningen!


  • #46   17. jun 2014 Jeg takker og jeg glæder mig til og høre betjentens mening om Derbi´en smiley

  • #47   17. jun 2014 Håber sku du får den tilbage, det ville være synd hvis den blev destrueret smiley

  • #48   17. jun 2014 Syntes jeg satme også og har kun haft kørekortet i 2 måneder nu + at der er lagt så meget kærlighed i maskinen smiley

  • #49   17. jun 2014 Jeg kan godt følge dig, har selv en Senda fra 2010, jeg ville godt nok også være ked af hvis panterne nakkede den, har også kun haft mit kort i 3 måneder.

  • #50   17. jun 2014 tjaa! Det bare en skam at man ikke kan gøre mere...

  • #51   17. jun 2014 Jep, det er sku da også surt at du ikke når at få taget din eksamen inden sommerferien. smiley

  • #52   17. jun 2014 ja, så skal enten op imorgen kl. 9 eller også skal jeg vente et halvt år

  • #53   17. jun 2014 Synes ikke at regeringen skulle have ret til at tage vores knallerter bare fordi de køre for hurtigt. Det er fuldkommen åndsvagt. Det er jo ligegyldigt om den så kan køre 200 km/t, så længe man holder fartgrænsen 30/45, så kan jeg ikke se noget problem.

  • #54   17. jun 2014 Hvis det skulle forholde sig således at den ansvarsløse bliver gjort ansvarlig ved at hans knallert er tunet

    Mon så ikke jeg siden jeg oprettede min profil var stødt på det.


    Jeg er til gengæld mange gange stødt på beviser for at set ikke forholder sig således.

    Forstå regres.

    Men whatever. Man sku nok ha været der. Tror jeg spilder min tid her nu. Nuff said yes smiley


  • #57   17. jun 2014 Altså nu kender jeg en der blev kørt ned af en taxa chauffør for nogle år tilbage, han hev chaufføren i retten da han blev ved med at sende regninger på kølerhjelm, lygter osv. til ham, han fik 26.000 i erstatning selvom scooteren kørte 110 smiley

  • #58   18. jun 2014 Ikke alt hvad andre siger er forkert, og jeg har ikke altid ret.
    Hvad reglerne faktisk er, vil jeg nu mene hører ind under "hvordan tingene forholder sig", men du mener måske nok noget jeg ikke har fået øje på.

    Never mind

    Der står i alle ansvarsforsikringer i hvilke tilfælde forsikringsselskabet kan høre regres mod en forsikringstager som de har udbetalt erstatning for i en sag.

    Da det er den lovpligtige på knallerter er de alle sammen ens mhp regresret.

    Derfor kan du se i et af dine egne eller i mit link hvordan reglerne er.


    Du er meget velkommen til at jage undtagelsen der afkræfter reglen, men i så fald vil jeg henvise dig til at starte i færdselsloven.
    Så skulle du finde ud af at en regel der afkræfter reglen er et paradoks smiley

    Regresret
    Fortsæt
    Grov hensynsløshed

    Glæder mig på dine (evt jeres) vegne til "you'll get closure"


  • #59   18. jun 2014 Max C Hvis uheldet ikke kunne have været undgået selvom scooteren var lovlig og det er 100% billistens skyld det går galt så gør det nada at scooteren er ulovlig.. Har selv været den igennem med en måneds hospitals ophold erstatning m.m. selvom jeg kørte på en tydeligt ulovlig scooter (Knæk potte og 10+ HK)



  • #60   18. jun 2014 Så har jeg fået at vide at politiet havde rullet den til over 80+ hvorefter de ikke gad at rulle den mere...

    De er stadig igang med at skille den ad og dvs. at jeg kun får en tom blok med hjem + stel og fælge self.

    Såe de har faktisk fået taget en 10.000 kr. maskine fra mig pga. af en mand som ikke kunne overholde loven.

    Forsikringen dækker intet og derfor får jeg måske heller ikke en skid tilbage.

    Tak til den danske regering for den fantastiske lov vi har her i landet og de mange gode regler i har påført.


  • #61   18. jun 2014 Man kan jo så osse sige at du er blevet snuppet i at køre på noget ulovligt på offentlig vej.
    Men surt, jeg håber du får fikset din knallert igen.

    I bund og grund er i 2 som ikke overholdte reglerne, desværre var det bare en rigtig uheldig måde at blive stoppet på.


    mvh


  • #64   18. jun 2014 Det er PISSE træls når det sker, har selv været i et lignende uheld.. Der nåede jeg bare at få scooteren gjort helt lovlig igen.

    Men, på den anden side set, så har du jo sådan set "gjort i nællerne" ved at have en maskine der kan køre 3x det tilladte... Det er IKKE smart.

    Lad dette så lige være en reprimande til de unge "urørlige" der suser rundt på deres maskiner - eksemplet fra teori til knallertkortet, er lige blevet til virkelighed.


  • #65   18. jun 2014 Jeg syntes bare det er en dum måde jeg får en dom på.
    Altså idioten kunne også havde ladet være med at ringe til ambulance osv...


  • #66   18. jun 2014 Han ringede jo efter ambulance, fordi det er det rigtige at gøre i sådan en situation!

    Du kunne lige så nemt være slået bevidstløs og alt muligt, så er det godt nok at der er fagfolk til stede!

    Men det er utrolig træls ja.. Men du vidste jo at det var risikoen.

    Bare godt at du tydeligvis havde hjelm på!


  • #67   18. jun 2014 Det så rigtigt men syntes ikke rigtig at jeg har fået den behandling som jeg fortjener.

    Bilisten som kørte ind i mig har kun fået en bule i hans fine vogn hvorimod at han måske kommer til at slippe uden at skulle betale en bjælle...
    Derimod skal jeg ofre hele min opsparing i en ny knallert fordi at en idiot ikke kan finde ud af at overholde vigepligten.
    Jeg får dermed en knallert tilbage i dele som der er lagt meget kærlighed og tid i imens manden får sin fine nye Ford tilbage med forsikringen.




  • #69   18. jun 2014 Jeg har også tænkt meget på at skrive et debat indlæg ind til en avis om dette smiley

  • #70   18. jun 2014 Loven er fuckd
    Ingen tvivl om det


    Sol om det kræver samme modenhed at køre knallert 125 som for at køre bil ubegrænset.


  • #72   18. jun 2014 Du er blevet behandlet efter loven, og på den korrekte måde.
    De har formodentligt osse nogle bøder til dig hvis de tager den helt efter loven smiley

    Hvad regnede du med der ville ske hvis du blev snuppet på en ulovlig knallert?
    Selvfølgelig beholder de det ulovlige, og selvfølgelig får du en bøde for at køre på noget ulovligt, og at du er impliceret i en trafik ulykke får bare statistikken til at vise at dem som kører på ulovlige knallerter ikke kan håndtere det, din skyld eller ej, så er det et dårligt tal for trafiksikkerheden ang knallerter.



    mvh


  • #73   18. jun 2014 hvis du går videre med det, er jeg bange for, undskyld udtrykket, at du vil blive udstillet som et tudefjæs der ikke kan tåle straffen for de handlinger han har foretaget sig, og som han udemærket godt kendte til, fordi sådan er loven.

    Dog er jeg stadig 110% enig i, at den nuværende lov omkring dette er fuldstændig grotesk. Det er fandme IKKE!!! fair, at en ung knæjt på hans scooter, der kører galt fordi en mere erfaren billist IKKE overholder sin vigepligt, skal ende med at betale hele gildet, og ikke få bare den mindste smule igen.

    Fjern reglerne for knallert 30/45 og lav det til 125cc motorcykel/knallert istedet for, ligesom i Tyskland (mener jeg da det er)


  • #74   18. jun 2014 Max C.
    Emnet har været oppe mange gange på forskellige forums.
    Forsikringen har klare linjer ang den slags, derfor står der osse gerne i forsikrings papirerne at forsikringen dækker den som på LOVLIGVIS fører knallerten, og det samme med MC.
    Det giver forsikringen meget extra magt til at afvise den slags sager som deres problem, hvis man tænker sig lidt om, så kan man næsten sige sig selv at forsikringen ikke betaler penge ud til folk som ikke har fulgt forsikrings vilkårene, så havde de mistet mange Mio hvert år, og ville ikke kunne overleve som firma.

    mvh


  • #77   18. jun 2014 Jeg syntes faktisk personligt selv at det ikke er helt færd for dem som køre knallert!
    Altså, en bil kan da også måske køre 220 på motorvejen, men hvis han køre over 160 mister han kortet.
    Jeg kan derfor ikke se hvorfor at man så antager min fulde hastighed når jeg faktisk kun kørte præcis 40-50 på dette sted.


  • #78   18. jun 2014 Du kørte stadig alt for stærkt.


    mvh


  • #79   18. jun 2014 Det kan godt være, men skaden ville ikke være sket hvis bilisten ikke var tilstede på daværende tidspunkt.
    Så man kan se det med mange øjne. Og dermed ville jeg også have haft en bedre mulighed for at køre videre hvis ikke at skaden havde været så stor, da dette ikke ville medføre at både politi og ambulance ville kommer

    mvh


  • #80   18. jun 2014 Ville skaden være sket hvis du kørte 30?

  • #81   18. jun 2014 Det ville den måske og måske ikke, det jo derfor man kan se det med flere øjne? skaden ville jo heller ikke været sket hvis ikke der havde været nogen som bankede ind i mig

  • #82   18. jun 2014 Havde du kørt videre og så blev stoppet 200 meter længere nede af gaden med +40 havde de alligevel taget dine ulovlige dele, og givet dig en bøde.

    Mener du at du skal fritages fra loven pga at andre kører dårligt?
    Det ville jo svare til at jeg kørte for stærkt igennem byen pga jeg så en gå over for rødt, det holder ikke, du har brudt loven, og blev snuppet, så enkelt er det faktisk.
    Du er vist lidt af en tudeprinsesse.


    mvh


  • #83   18. jun 2014 Undskyld Søren, men har jeg nævnt at jeg skal fritages fra loven? Og ja, selvfølgelig ville der da helt klart være en betjent 200 meter længere nede.......
    Du blamer vist folk rimeligt hurtigt?


  • #84   18. jun 2014 Tja, nu køre jeg ikke scooter mere og har ikke gjort det i over 8 år. Men synes reglerne for scooter er for laterlig.
    Du gør intet forkert i mine øjne, du køre dog på en scooter som kan køre 3x det tilladte, OG HVAD SÅ??? -Min bil kan køre 260+ km/t, det er over det 2x det tilladte, men derfor bliver jeg ikke straffet i et uheld magen til dit....
    For biler må gerne KUNNE køre meget mere end det tilladte.


  • #85   18. jun 2014 Du skriver om hvor uretfærdigt du er blevet behandlet, det er sgu da det samme.
    Brok over du blev snuppet, og ynk pga du mener en anden havde skylden.

    Så her er det vist selvforskyldt pga din topic her, loven er loven, alle håber at kunne undgå den når den rammer en, men er er du ramt, og så starter du en topic omkring emnet, hvilket er ganske fint, men du jabber løs om at du er blevet uretfærdigt behandlet.
    De færeste som bliver snuppet bliver snuppet med fuld speed, skulle de kunne bruge argumentet, jammen jeg kørte ikke for stærkt nu.

    mvh


  • #86   18. jun 2014 Søren P:
    De færeste som bliver snuppet bliver snuppet med fuld speed, skulle de kunne bruge argumentet, jammen jeg kørte ikke for stærkt nu.

    Øh, hvad er det lige man gør i bil ??

    Kan lige se at man kommer kørende i sin bil på motorvejen med 130km/t hvor man må køre 130km/t, og så bliver stoppet og får en kæmpe bøde, fordi de har mistanke om at bilen kan køre mere end 130km/t, og smider den på et lille rullefelt og finder ud af den f.eks kan køre 184km/t....

    Eneste jeg mener med dette er bare at jeg synes loven er skruet forkert sammen og at alle trafikanter ikke bliver behandlet ens, hvilket jeg synes er lidt problematisk.

    Trådstarteren mener nok lidt det samme, at han ikke synes loven er fair som den er idag og man kan jo kun ændre loven, ved at belyse problematikken.


  • #87   18. jun 2014 Jeg kan sagtens se argumentet, men loven er lavet på knallerternes topfart, men kan refererer til andre love f.eks ang HK i biler samt MCer, der er et max på til hver model, og et hav af afgift regler når man krydser den 20% grænse som der er pt.

    Jeg har selv måtte betale 90k for at få min HD godkendt med en nyere og stærkere motor, så i bund og grund så er 30kmt reglen en let løsning, hvis han havde fair regler på lige punkt med bilister, så havde det været afgift han skulle af med.
    Dvs
    Han siger hans knallert var 10k værd, så vil han have skulle betalt afgift sagt afgift beløbet ud over i bøde, det ville være en bøde på 36k, så i bund og grund er det jo lidt heldigt at knallert førere har fordels love som 30kmt, frem for ganske billist lovgivning, ellers havde den stakkels knægt virkelig fået voksenslivets goder fra lovens side at mærke.
    Så 30kmt max reglen sparer ham rigtigt mange penge her.

    mvh


  • #90   18. jun 2014 Min std. knallert kan køre 50 ned ad bakke, uha, jeg føler virkelig jeg er ved at dø fordi der simpelthen går så stærkt at jeg ikke kan holde fast.

    Fornem ironien.


  • #91   18. jun 2014 Tror dog ikke at en lille bule i bilen koster omkring de 10.000 kr smiley

  • #93   18. jun 2014 Søren P

    Du er det man her i Kbh kalder "helt væk"

    Det du skrev til mig om at kære lovligt, jf forsikringspolicerne, har du misforstået.

    Hejhej fra mig


  • #94   18. jun 2014 Du må da have læst hvad du har skrevet under på smiley
    Eller kører du uden forsikring?


    mvh


  • #96   18. jun 2014 Som sagt helt væk
    Far vel


  • #97   18. jun 2014 Farvel, jo tak, smut dog.
    Du har taget fejl igennem hele den her topic, og ender så med at blive Bubbersur flere gange, pga du ikke kender reglerne, Så burde du hellere gemme dine gæt for dig selv, frem for at trolle på den måde, laver du ikke andet end at sidde og gætte løs med tilfældige gæt?

    Så det ville da være rart for os alle hvis du smutter, som du har lovet at du vil.

    mvh


  • #99   18. jun 2014 Tror jeg kommer til at betale da de er igang med at skille min af lige nu pga. af at den er ulovlig

  • #101   18. jun 2014 Fuck, nordjyllands politi har da virkelig lidt at se til så. Hvis det var her hvor jeg bor ville politiet ikke orke at tage den på rullefelt, da det vil tage 45 minutter for en patruljevogn at nå herop uden udrykning. Ved mindre det er razia, men gennem de sidste 3 har de kun været på stationen og gået efter hash og stoffer istedet, da det er lidt vigtigere end 30 knallerter.

  • #102   18. jun 2014 Det kan godt være at jeg tuder Claus.
    Men nu er det heller ikke fordi at pengene flyver omkring mit lille hoved?
    Altså bortset fra skolen har jeg et job hvor jeg arbejder fra 15-21.00 i hverdagen og 9.00-17.00 i weekenderne.

    Altså man knokler jo rimelig hårdt for at have nogle penge som ung, men derimod har man også lagt meget tid og penge i den maskine som pludselig er væk, og jov jeg vidste da godt at det var strafbart at køre ulovligt, men jeg havde da ikke troet at jeg skulle blive taget af politiet på den måde som forleden


  • #104   18. jun 2014 Den fik jeg heldigvis klaret i dag på et hængeden hår smiley men det blev da et 10 tal smiley

  • #105   18. jun 2014 Tillykke med det smiley

  • #110   19. jun 2014 Slap af Claus smiley Du er tænker ikke som unge gør, men derimod så tjener du nok mere end vi unge gør smiley og ja, det kan godt være at du syntes at alle andre arbejder hårdt, men tror ikke lige at du har været udsat for det samme som mig i den alder smiley

  • #113   22. jun 2014 den knallert må slet ikke være på vejen så JO det er din skyld.

    har set det før flere gange.


  • #115   22. jun 2014 Men vi piver så heller så heller ikke når vi bliver stoppet smiley



    mvh


Kommentér på:
Trafik uheld fører til konfiskering af Derbi!

Annonce