{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

marc w
marc w
Tilmeldt:
11. sep 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Anbefal ny knallert 30 til en lille mand {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ud og købe min først knallert og har absolut ikke særlig meget forstand på dem.

Jeg kan godt lidt dem med mere sporty design, ala Jog R, Speedfight, Gilera Runner og Aprilia SR men ikke nødvendigvis vigtigt.

Problemet er at jeg er 165 cm høj og skal derfor nok have en lidt mindre maskine? Jeg var nede og kigge på en Gilera Runner i dag og den virkede bare rimelig stor til mig.

Hvad kan I anbefale som en første gangs maskine? Skal køre som standard til at starte med, og evt fjerne begrænsingerne. har ikke planer om det vilde tun eller noget.

Kiggede lidt på Hot 50 og det virkede som en solid og god knallert til prisen også.

Den skal bruges til at køre hyggeture rundt i byen og til stranden etc. så komfort er også vigtig.

Alle forslag er meget velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal ny knallert 30 til en lille mand
  • #1   4. jun 2014 Så er Aprilla sonic da helt perfekt

  • #2   4. jun 2014 Jeg har min zip smiley

  • #3   4. jun 2014 Jog as/fs ? smiley dem jeg kender der har kørt og køre på dem, er glade for dem smiley

  • marc w
    marc w Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   5. jun 2014 Tak for forslag

    Må indrømme jeg hælder ret meget til en Hot50 i øjeblikket, da jeg har hørt at den er ultra driftsikker og også god at køre på. Dog er jeg ikke helt så vild med designet, men det kan man vel vænne sig til?

    Jog as/fs synes jeg er rimelig grim, så er jeg mere til en Jog R. Den er mega fed, men har læst at den ikke er særlig god at køre på fordi den nærmest var FOR lille/spinkelt bygget? Da den er en del dyrere en Hot50 undrer jeg mig om den så er de ~4000kr mere værd.

    Flere forslag og kommentarer til de forskellige mærker nævnt er meget velkomne


  • #7   5. jun 2014 Det er fuldstændig omvendt det du skriver med hot 50 og Jog R, jeg har hvertfald altid hørt det stik modsatte smiley

  • #8   5. jun 2014 Personligt ville jeg aldrig eje en Hot 50 igen, de er sindsyge hårde at køre på, og hvis man har bare lidt store fødder, kan de ikke være der, dog er den driftsikker, dog også meget grim.

    Den bedste scooter jeg selv har kørt på, og selv ejet, var en PGO Galaxy, den kørte sindssyg godt, havde god komfort, så bedre ud end en Hot, og var lige så driftsikker, så det ville jeg klart anbefale dig at kigge efter (Den kan stadig fås ny, hedder dog nok bare "PGO Magic" nu.


  • #9   5. jun 2014 Jeg har selv haft en Jog R og den var utrolig lækker at side på og køre lange ture på vis det nu er det man vil, jeg har også haft lånt en ad mine venners Hot 50 i 3-4 dage, og man sidder meget hårdt på sædet og den er heller ikke særlig pæn.

    Jeg ville smide lidt mere efter en JogR da jeg selv syntes det er den bedste at køre på + så skal du heller ikke køre på noget du ikke syntes er pænt smiley


  • marc w
    marc w Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   5. jun 2014 @Bruun:
    Når du skriver hård at køre på, hvad mener du så helt præcist? At den er tung at dreje eller hvordan? Har ikke særlig meget erfaring med at køre knallert så ved ikke helt hvad det vil sige.

    @Daniel
    Tak for tip. Den er lidt dyrere at betale fra ny, men jeg synes ikke jeg har viden nok til at springe ind i brugtmarkedet endnu; tror bare jeg ville brænde nallerne hvis jeg gjorde, ved overhovedet ikke hvad jeg skal kigge efter.

    Så Jog'en er nok mit førstevalg atm. Hvad er dens svagheder hvis du skulle nævne nogle?


  • #11   5. jun 2014 1. Det tager lidt tid at pille skjoldene af på den, vis man skal skille den ad (lille detalje)

    2. vis den står i for lang tid uden at blive kørt på, kan speedometeret gå i stykker, men det er kun vis den står hele vinteren uden at blive tændt smiley


  • #12   5. jun 2014 Det bruun mener, tror jeg er at sædet på en Hot 50 er ret hårdt at side på smiley

  • #13   5. jun 2014 Altså jeg ville nok vælge en gilera stalker eller en Aprilia Sonic. Da de begge er yderst slidstærke og så passer de fint til mindre mennesker. Ville aldrig vælge en hot for jeg syntes personligt at man får vildt ondt i røgen af at sidde på den i længere tid. Men ellers vil jeg mene motoren er rigtig holdbar.
    Vil nok aldrig vælge en jog r for ærlig talt så får man ikke nok for sine penge, og så syntes jeg den er helt vildt upersonlig. At køre på for accelerationen er pænt kedelig og så føltes den meget billig at køre på smiley


  • #14   5. jun 2014 Anton, accelerationen på alle standardknallerter er kedelig, og billig er nok det sidste jeg vil sige den var at køre på smiley

  • #15   5. jun 2014 Gilera stalker kører rigtigt godt, og så har den Hiper 2 motor som er markedets mest holdbare motor, samt 134mm remskiver så den står rigtigt godt ang optræk osse.

    Og som tun kan man smide en GG udst og pille begrænsningerne, så løber den 80 med standart opsætning.

    Jeg kender en som har samme højde som dig, han har en stalker, han har ingen problemer med at køre den.

    mvh


  • #16   5. jun 2014 Man får ondt i ryggen, af at køre på en hot 50, og man sidder generelt dårligt.
    Den er billig i reservedele, men den taper også hurtigt værdi, i forhold til andre.


  • #17   5. jun 2014 Pgo galaxy og Pgo hot 50 har jeg aldrig haft problemer med se evt min hot, har heller aldrig hørt dårligt om aprilia sonic smiley

  • #18   5. jun 2014 puch
    suzuki fz 50
    yamaha fs
    pgo 50
    aprila sonic
    mm


  • #19   6. jun 2014 Altså jeg syntes de føltes alt for spinkelt bygget. Men designet derimod elsker jeg

  • #20   6. jun 2014 Stalker kan blive kørt af alle uanset højde for jeg køre på en og jeg er 191 og en af mine gode kammerater er 16* og han kan også sagtens køre på den:-))

  • marc w
    marc w Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #21   6. jun 2014 Jeg endte med at købe en Yamaha Jog da jeg ikke kunne finde en forhandler der solgte Gilera Stalker fra ny som jeg kunne prøve. Tak for svarene, håber jeg bliver glad for købet smiley

  • #22   6. jun 2014 Det bliver du 100 P ! smiley


  • #23   17. jun 2014 Peugeot speedfight 2, super optræk, nem at køre med, eneste minus er den er dyr i dele

  • #24   17. jun 2014 Morten, der har Speedfight 2'eren så en god fordel, det er ligemeget om delene er dyre, for sådan en maskine går aldrig i stykker, så dele er ikke nødvendige. smiley

  • #25   18. jun 2014 Nej nej men den skal gejles jo.. smiley

Kommentér på:
Anbefal ny knallert 30 til en lille mand

Annonce