{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

Søger *Know how* om T-REX {{forumTopicSubject}}

Jeg fik for et par år siden en gammel PGO T-REX (45 model) der efter et mindre styrt havde stået stille i nogen år. Langt om længe fik jeg mig igår taget sammen til at få renset og ordne svinet, og til min store glæde, Lever den nu i bedste velgående.
Ejeren sagde at de ikke havde tunet scooteren, men bare fået pillet begrænsningrene, så jeg var noget forbavset da nålen sneg sig op omkring 90Km/t på min prøvetur.
(Det skal her indskydes at jeg roder en del med motorer osv, men ikke er så velbevandret i scooter-teknik)
Så mit spørgsmål er, kan det virkelig passe at den kan køre så hurtigt, uden at være tunet?
hmm... Selv om scooteren ikke har taget meget skade af styrtet (et par ridser i skjolde og et knækket bremsehåndtag) Er der alligevel et par stumper jeg "bliver nød til" at skifte. Bl.a overvejer jeg at skifte udstødningen. Men hvad vil i anbefale der? Kan en tun-udstødning give noget, når maskinen i forvejen køre så hurtigt, eller kan det lige så godt betale sig at købe en orginal (uden begrænsninger)
Sidste spørgsmål... Rullerne... nogen der ved hvad der normalt sidder i, hvad der anbefales når begrænsningerne er fjernet, og... øhh, hvad er det egentlig lige det hjælper at sætte lettere eller tungere ruller i?

På forhånd tak, håber at der kommer noget brugbar info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger *Know how* om T-REX
  • #1   18. apr 2014 Nu kender jeg godt nok ikke megen til 45, men den burde ikke rende 90 kun med begrænsningerne taget, med mindre at han tæller gearingen med som en begrænsning.

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #2   18. apr 2014 Tag nogle billeder af cylinder og udstødning osv så kan vi sikkert se noget.
    Kan være det er en motorcykel du har købt.


  • #3   18. apr 2014 Den burde ikke kunne køre så hurtigt... ca 70kmt uden begrænsninger er mere normalt...
    Men pas nu på du ikke bliver stoppet, for så ryger dit kørekort sig altså en tur smiley


  • #5   18. apr 2014 Hmm... noget kunne tyde på at jeg er blevet misinformeret. Men >>scootergrisen<< jeg tvivler nu på at det er en mc... Har godt nok set at T-rex er lavet i både 110CC og 150CC, men så voldsom føles den nu heller ikke. Har desuden set scooteren med plader på, og har den orginale reg. attest så.... Men nu hvor det er på plads, er der så nogen der kan hjælpe med mine andre spørgsmål...?

  • #6   18. apr 2014 T rex og dr Big har dårlige speedometre, de bliver syge og kan komme til at vise meget mere end det man køre, prøv med en gps. Nu er det en 45 så er der maser af udstødninger med begrænsninger til den fra 500kr
    90 km/t kan vist kun nåes med større karburator og større cyl osv .


Kommentér på:
Søger *Know how* om T-REX

Annonce