{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Tosset køber af scooter? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Her i søndags solgte en ven og jeg en scooter som vi havde gået og lavet på og fået til at kører rigtig godt.
Dem som kommer og kigger på dem er en far og hans 15 årige søn som snart skal til at køre scooter.
Alt er godt, sønnen for en tur han synes om den. Vi tilbyder også faren en tur så han kan være sikker på at det kører ordentligt, men han takker nej, da hans søn allerede har sagt god for den.
Fint nok, så videre med papir og stelnummer osv.
(Der bliver IKKE lavet en slutseddel)
Vi får så vores penge, og de får scooteren med hjem.
I dag onsdag, bliver vi kontaktet af en meget aggressiv og vred køber, som mener at det er noget lort som bare skulle skrottes at vi har solgt.
Han skriver derfor at han vil komme med scooteren og så har vi bare at have pengene klar? Men altså, vi har ikke de penge de er blevet brugt.
Han er meget truende, også i telefonen. Han er slet ikke til at tale til fornuft, eller til ro. Det endte med at min far overtog telefon samtalen, men intet skete.
(Han virker meget truende)
Men det kørte jo helt vildt godt da vi solgte den.
Så, hvor står vi?
Skal vi tage den tilbage eller hvad?

Hlææælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tosset køber af scooter?
  • #1   26. feb 2014 Den er jo købt som beset så det er bare synd for ham der har købt den

  • #3   26. feb 2014 Nej.

    De har købt den som beset, da intet andet er aftalt.


  • #4   26. feb 2014 Købt som beset
    Privat handel ingen garanti.

    Har noget lignende kørende med ham "Invanderen" der købte min VGA, Idioten ringer 24/7 og vil komme med den osv. Også klart den ikke virker når han har gået og skruet i den smiley



  • #5   26. feb 2014 Købt som beset, hvis han kommer ind på din grund er det bare at ringe til panserne, eller gå ud og slå ham ned

  • #6   26. feb 2014 Den er købt beset og afprøvet, uden nogen former for garanti, og ingen slutseddel hvori der står at den ville kunne tages tilbage... Så nej i skal ikke tage den tilbage..

  • #8   26. feb 2014 Endnu en køber som fortrød, eller ville have lidt opmærksomhed.. HLF, hvis i siger i tilbød faderen en tur, og han sagde nej, er det vel mere eller mindre hans egen hvis ikke den søn som købte...

  • #9   26. feb 2014 Han gav 3800, for en velkørende Hot 50, eneste mangel var blinklys.
    Han har også truet med at politianmelde os, og noget med civil retssag?


  • #11   26. feb 2014 Lad være med at give ham så meget som en krone, og bare sig til ham at det er hans problem nu, og du ikke har noget med den scooter at gøre længere, det er hans nu, og det er hans problem, ikke dit, han har købt den, uden garanti i en privathandel, og når idioten siger nej til en prøvetur, så er det fandme hans egen skyld hvis den så endelig fejler noget..

    - Men hvad mener han den fejler? Hvor meget har idioten selv skruet i den?


  • #13   26. feb 2014 Ved ikke, han mener at oliepumpe er defekt eller at der er gået en simmeringe? Og at den sejler i olie, men den har bare ikke smidt en dråbe her ved mig?
    Vi har forsøgt at rådgive ham om at han kan prøve at tage oliebeholderen af og blande på gammeldags maner, men intet virker. Det er som at snakke til en mur!


  • #14   26. feb 2014 Har du iPhone Mr. MH? smiley

  • #15   26. feb 2014 Nej, men det har min ven.
    Hvorfor Chris? smiley


  • #16   26. feb 2014 Det er købt som beset, bare lad ham politi anmelde, så får de også en god griner.

  • #17   26. feb 2014 fordi, så opretter du mandens nummer som en kontakt, går ind på kontakten, nederst i bunden er der en bloker nummer knap, og den trykker man på smiley Bum problem løst, og herre gud, hvis han alligevel ikke lytter så sviner jer til så kan man vel lige så godt smiley

  • #18   26. feb 2014 Tak for svarende gutter! smiley

  • #19   26. feb 2014 Skid på ham, alene hans påstande viser at han har skilt den, du skal på ingen måde give efter for ham.
    Optag næste samtale, hvis han truer, så meld ham til politiet, og giv dem en kopi, du har på den måde så ikke brudt nogen love, men det har han, og du har så osse bevis;)



    Mvh


  • #21   26. feb 2014 Nok er den købt som beset, men der er også noget der hedder og handle i ond tro.
    I kunne jo ha bikset noget fusk dammen der kun li holdte...
    Men lad ham da sejle i sin egen sø, han får intet ud af og melde jer. Et civilt søgsmål er li til og lukke op og skide i smiley


  • #22   26. feb 2014 Vi har ca. selv kørt 150 upåklagelig kilometer på den? Og hvis de ikke var kommet havde vi vel kørt 10-20 km mere næste dag? Altså?? smiley

  • #23   26. feb 2014 aha.. Det sikkert ham Richard der..

  • #24   26. feb 2014 Alder passer meget godt, sted passer meget godt, beskrivelse passer meget godt smiley

  • #25   26. feb 2014 Racist?
    Damm og i siger vi Generalisere?
    Stram tørklædet og kom ind i kampen,

    Synes bare det sjovt vær gang jeg sælger noget til dem brokker de sig,
    Når jeg får noget fra dem er det lort.

    Er ikke Racist.
    Der er bare lige så mange Indvandere som danskere jeg ikke kan klare


  • #27   26. feb 2014 Hvis du så er dansker kan jeg slet ikke se du bliver generet af min Kommentar.
    Slut her


  • #29   26. feb 2014 Jeg solgte engang en masse GPS sporings enheder i den butik jeg havde, pga forsikringen havde jeg noteret deres id numre ned, i tilfælde af indbrud.

    Nå, men der kom en mand og købte en af de dyreste enheder jeg havde fra Dantrack, det var 6000kr.
    Dagen efter kom han med den igen og brokkene sig over den ikke virkede, jeg tilbød ham en ny, hvilket var fair, men han fastholdte at han ville have pengene da han ikke stolede på mig.
    Så det sagde jeg god for, på trods af den var lidt ridset og beskidt, inden han fik pengene skulle jeg lige taste enhedens nummer ind og pillede det externe batteri af, derunder står nummeret stemplet ind i enheden, men det nr der stod passede ikke.
    Så han havde simpelthen en defekt enhed som var 4 år gammel, og i stykker, som han prøvede at få 6000kr for på den måde.

    Måske er din sag noget i samme stil, så har den måske fået et par gamle defekte dele på siden du solgte den.



    Mvh


  • #30   26. feb 2014 Købt som beset. Og kan han lige melde jer for??
    Har før oplevet jeg har solgt en jog som var i fin stand da jeg havde den så lidt over en månede efter ringede han og sagde han ville ha pengene tilbage og han ville melde mig til politiet fordi stellet knækkede da han kørte på den.
    Derefter svinede ham og hans venner min profil til.
    Skal lige siges efter den første uge tunede han den, jeg sagde den var købt form beset og alt virkede da jeg solgte den hørte nu aldrig fra politiet
    Han kunne jo bare ha behandlet det godt smiley


  • #31   27. feb 2014 Jeg havde samme problem med en der købt min apollo orion den virkede da han kørte dagen efter skrev han alt var i vejen med den og havde fortalt fejlene på den og havde de nye dele men han ville ikke ha de nye dele han ville ha pengene tilbage og det nægter jeg så og så truede han med hvis han så mig ville jeg få en på hovedet smiley men der skete aldrig noget smiley

  • #32   27. feb 2014 Hvis han kan bevise at i har kendt til de fejl han mener den har, uden at oplyse ham om dem inden salg, så kan kan kræve handlen tilbage.
    - Hvis ikke han kan det, så kan han INTET gøre..


  • #33   27. feb 2014 Ralle det er ikke sandt i privat handel hedder det den er købt som beset

  • #34   27. feb 2014
    I handel med private gælder som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt.
    Hvis du alligelvel har fortrudt, så forsøg at kontakte sælger og se, om i kan finde ud af noget. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur.
    Såfremt i aftaler en fortrydelsesret, bør du få den på skrift..


  • #35   27. feb 2014 JO det er sandt.. !
    Har sælger været opmærksom på en fejl, og ikke oplyst køber om den.
    Så kan køber kræve handlen tilbage.
    - Problemet er bare at køber skal kunne bevise, at sælger har været opmærksom på fejlen. Hvilket ikke altid er helt let.


  • #36   27. feb 2014 bare lige for at følge strømmen, vil jeg da give min mening
    Købt som beset.. ærgeligt.. smiley


  • #37   27. feb 2014 han kørte på den og sage ok for den. han`s far var enig og nu fortrydder en af dem. højest sandynelig hans far.og fra nu af og frem optag hele samtalen(dog skal du oplyse ham om du optager det iflg loven) er han så stadig truende og evt kommer ja så er politiet vejen frem

  • #38   27. feb 2014 Ignorer ham. Han kan intet gøre. Har prøvet nøjagtig det samme. Der er ingen beciser på han ik selv har ødelagt den scooter på de dage han har haft den

  • #39   27. feb 2014 Som sagt før er det købt som beset den er bare ikke længere. smiley

  • #40   27. feb 2014 købt som beset han kan ikke gør noget

  • #42   27. feb 2014 Solgte engang en NRG. Jeg havde kørt rundt på den i byen, ud til stranden og rundt omkring her i byen. Køberen af den gav så 4000 og han ville køre på den hjem. Men åben bart efter 25-35 km går den ud og de siger de vil have checken tilbage (de betalte ikke med kontanter) da de ikke vil have lortet alligevel når det ikke kan køre. Forklarer dem at den har kort i den tid jeg har haft den, uden problemer og hver dag.

    Det var ikke noget jeg var bekendt med, og de kan ikke levere en maskine tilbage som ikke længere virker, da jeg solgte dem en kørende maskine. De ville så prøve og få checken annulleret så jeg ikke kunne få indløst den. Jeg fik den dog indløst smiley

    Byttede engang en gilera stalker i matsort (originale skjolde uden klistermærker) til en PGO PMX med carbon skjolde og digital speedometer, rigtig fin maskine. Speedometeret virkede dog bare ikke (viste ikke hvad man kørte, muligvis nyt kabel)

    Fik 6000 for den, super fedt. Nå, viser sig så at den nye køber bliver stoppet på den og at det er en 45'er. Bliver ringet op af knægtens mor som fortæller mig omkring tingene osv.... og siger at det er beklageligt og at jeg er ked af det på deres vegne. De kunne dog sagtens se at ingen i familien (incl mig selv) ikke havde handlet i ond tro, og at jeg ikke rigtig kunne gøre noget ved sagen. Havde i hvert fald ikke i sinde og tage den tilbage og så selv stå med en 45'er uden papirer. Ringede til gutten jeg byttede med og fortalte ham omkring det (havde lavet papir hvor hans underskrift står på + der står det er en 30) og han siger så at han selv måtte være blevet snydt af den person som han havde fået den fra. Der skete ingenting, nul og niks. Gad ikke engang undersøge videre i sagen omkring det. Kunne jo sagtens have været at den var stjålet og så var alt flyttet over på et 45'er stel og så solgt som 30'er.

    Men handler man i ond tro (og det kan bevises at fejlen var der længe før, også ved handlen) så vil politiet gå ind i sagen og sælger vil kunne blive sigtet og muligvis dømt for og have handlet i ond tro. Som hvis man stiller et speedometer tilbage eller andet.


Kommentér på:
Tosset køber af scooter?

Annonce