{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor skal man være 16 for at køre knallert
  • #1   3. dec 2013 fordi sådan er loven og det har folketinget bestemt. det er jo det de synes er minimum alder for at kunne køre den sikkert andet er der ikke og sige om det. Du kan da sige dig selv at sådan er det bare, og hvordan fanden kan du lave en skoleopgave omkring hvor gammel man skal være for at køre knallert? 00

  • #2   3. dec 2013 Fordi folk under 16 (for det meste også folk på 16-17) er små børn mentalt som endnu ikke ser konsekvensen af deres handlinger.

  • #3   3. dec 2013 Det er også først ved 17-18 års alderen de fleste begynder at se deres handlingers konsekvenser overfor andre end sig selv


  • #5   3. dec 2013 hjernen er ikke færdig udviklet?

  • #6   3. dec 2013 Vil jeg også sige TeamYamaha, nogle 12 årige kører mere forsvarligt end mange på 16-17 der har kørekort osv.. Men den danske lovgivning er jo helt håbløs at gå imod. Sådan er reglerne desværre..

  • #7   3. dec 2013 Det er første gang jeg har set en 14 årige bruge ord som "individ" det viser jo bare nogle folk kan være mere modne end andre.

    Vil også mene der er forskel fra person til person, angående mentaliteten, men i gennemsnit har regeringen vel vurderet at 16 år er en fin alder for at må tage knallertkørekort...


  • #9   3. dec 2013 Fordi danmarks regering mener de er på forkant med alt! vi kan ikke bare være en del af resten af EU som ifølge mig har et meget bedre system hvad angår motortrafik! når det så er sagt! så syntes jeg fandme der er for mange idioter på de danske veje! vi her i danmark kan jo ikke køre bil! tager man til tyskland eller sverige, Så blir man fandme forbavset over hvor gode de er til og gi plads og signalere de er! så akn folk modsige mig men tænk lige over det en xtra gang og indse det faktisk er sandt og vi køre helt af helved til i dk smiley

    Alders grænsen på 16år for og køre på knallert skal forblive og flere skal stoppes i trafikken og smides til ny køreprøve. bum!

    jeg er ikke selv hævet over det. for 4 måneder siden fik jeg min første fart både og det var da os på tide. 57km/t inde i en by zone (bil)


  • #10   3. dec 2013 Mange folk er ikke modne nok til at kører knallert. selv ikek folk på 16. Der er dog også mange, som ville kunne kører når de er 12, men alle folk skal have samme rettigheder, og derfor må 12-årige ikke køre på knallert.


  • #11   3. dec 2013 Tror også lidt, et eller andet sted, jo yngre du er jo mere nøjer har du nok også, for at ligge og kører som en spasser med hovedet under armen, grundet manglende erfaring.

  • #12   3. dec 2013 Fordi folketinget har bestemt det.

    -alle jer andre der siger det er grundet modenhed og alt andet....det er JERES holdning/formodning/ide.
    Det er ikke fakta. Ren og skær principielt kunne folketinget have bestemt den regel fordi de syns at folk under 16 er grimme. Med mindre i kan bakke jeres ideer op med en gyldig kilde, så er jeres svar som sådan ikke relevant.
    Siger det bare smiley


  • #13   3. dec 2013 Jeg er rimelig ny billist og har kun haft mit kort i 1½ måned, alligevel er jeg efter flere folks påstand meget bedre til at køre bil end min kærestes papfar på 46 som har haft kørekort de sidste 27 år
    Nogle bliver bare aldrig/sent modne til det, ligemeget om det er bil, mc eller knallert


  • #14   3. dec 2013 Juhl man køre oftes mest stille og roligt som nybellist smiley du skal lige lære og køre bil smiley folk tror man kan køre bil den dag man får kortet.......... det først når du har det du lære og køre og jo mere du køre jo mere sløset blir man, det er ret og skær virkligheden smiley

  • #15   3. dec 2013 Patrick, det er jo ikke grundet modenhed osv, som du selv siger. Folk mener med det, at nogle kører mere forsvarligt som 12 årig end andre gør som 60 årig. Bare en pointe.

  • #17   3. dec 2013 Hold da op! Den knægt for en opgave smidt lige i hovedet! smiley


  • #18   3. dec 2013 Manglende erfaring, alt for mange har aldrig været i trafikken før. Jeg er cyklet i skole siden jeg var 7 år og har massere erfaring i hvordan man færdes i trafikken. Synes dog at der er for mange der bliver pendlet rundt af forældrene og pludselig skal kører på vejene. En fra min klasse er altid blevet kørt rundt til alting, han dumpede også i køreprøven fordi han kørte over for rødt, pga. manglende erfaring.

    Ps. han er heller ikke den skarpeste kniv i skuffen.


  • #21   3. dec 2013 Martin: altså at køre stille.. eneste tidspunkt jeg holder mig til fartgrænserne er efter arbejde hvor jeg er lige ved at dejse om.. JEG VIL GERNE FREMAD! dog gør jeg meget for at kende både mig og min bils begrænsninger..

  • #22   4. dec 2013 tusinde tak for alle jeres svar jeg skal nok kunne bruge nogle af jeres svar til noget. og jeg skriver heller ikke kun en opgave om knallert kørekort men om frihed og rettigheder som et ungt menneske

  • #23   4. dec 2013 Skriv om at i mange eu-lande, heriblandt tyskland og sverige, må man erhverve kørekort til 125cc motorcykel, som 16 årig! smiley

  • #24   4. dec 2013 tak skal du have mejdal det vil jeg tage med

  • #25   10. dec 2013 Nu har jeg læst hele emnet. Vil lige indskyde at man ikke er moden, fordi ens egen ordforråd er meget stort. Bare fordi man kan nogle smarte ord som 14 årig, er man absolut ikke moden og udviklet. Selvom en 12 årig har et højt fagligt niveau, betyder det ikke han er moden nok til at køre på offentlige veje. Bare min mening.

    Jeg er selv 14 år og lysten til at køre på vejen, er vildt høj.. ! Men regler er regler, sådan er det. Hvis man bliver taget i trafikken som mindreårig, har det store konsekvenser for ens egen fremtid.

    -Men det er intet problem for mig jeg intet kort har. Jeg har 1 km knust asfalt vej, så der kan lysten blive stillet. Og fartgrænse er der ikke smiley


Kommentér på:
hvorfor skal man være 16 for at køre knallert

Annonce