{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligt?
  • #1   28. aug 2013 Hvis den let kan ses og har den rigtige grad så ja

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #2   28. aug 2013 Ja mon dog ikke den sidder jo så man tydeligt kan se den.
    Jeg ved dog ikke om det er lovligt at fjerne nummerpladelyset hvis scooteren er født med det.

    Normalt sidder den på bagskærmen. Har du ikke en bagskærm ?


  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #4   28. aug 2013 Hmmm... Den kan være lidt svær at læse hvis man står op lige bagved den eller fra siden af, da den sidder lidt "langt" oppe...

  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #5   28. aug 2013 Er det så også en konstruktiv ændring at skrue sidespejlene af.. smiley

  • #7   28. aug 2013 Til de klogehoveder herinde:
    Du må gerne havde den sådan, så længe den er:
    Let at aflæse/synlig
    Oplyses af nummerpladelyset
    Og så er det noget med at den skal have en vinkel på 90grader, og må maks have 30% afvigelse, da den derefter bliver svær at læse smiley


  • #8   28. aug 2013 SÅ SVARET ER JA, DEN MÅ GERNE SIDDE SÅDAN BLOT KRAVENDE ER OPFYLDT smiley

  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #9   28. aug 2013 Nummerpladelys?? Sidder der det på originalt eller hvad.. er det noget der sidder i bagskærmen eller hvordan fungerer det

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   28. aug 2013 Kom gerne med link til lovtekst.

    Det på billedet sidder nummerplade jo også næsten præcist som den ville sidde på bagskærm og det ser ikke ud til der er nummerplade lys på PGO Hot eller tager jeg fejl ?


  • #11   28. aug 2013 Da det er lovligpligtigt at køre med nummerplade, så er det også lovpligtigt at den kan ses, og derfor hvis i lige ligger jer på ryggen en gang, og kigger op under baglygten sku der meget der meget gerne være en "gennemsigt" firkant i burden der sørger for lys ned til nummerpladen smiley

    - Tjekkede på trafikstyrrelsens hjemmeside, sikkertrafiks hjemmeside, og er af egen erfaring selv kørt med det på flere scootere, både hot pmx baotian giantco og aerox, og er blevet stoppet på dem alle og fik at vide de ovenstående bare sku være opfyldt så var det intet at komme efter smiley


  • #12   28. aug 2013 På bagskærmen sidder der jo den der røde refleks. Den skal være der. Så det er ulovligt. Så skal du godt nok være uheldig at møde en stram politi betjent smiley

  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #13   28. aug 2013 Mener at der er refleks i baglygten og at den tælder som den lovpligtige røde refleks der skal være bagpå ?

  • #14   28. aug 2013 Så er det en eller anden gammel nar du skal møde, der lige går hele fabrikmanualen igennem for at han absolut kan få fløde i kaffen når han kommer tilbage til stationen smiley


  • #15   28. aug 2013 På mange af de nummerpladeholdere falder den refleks alligevel af, om nogen bliver siddende skal jeg dog ikke kunne sige (mine er altid faldet af :-D)

    Og det har politiet slet ikke fokus på, de laver rutine tjek:
    Forsikring
    Knallertbevis
    Fart

    Så med mindre den er helt gal og de virkelig ikke kan læse din nummerplade, beder de dig bare rette den så den bedre kan ses (min den ene var rykket sig en del op (hvordan vides ikke med sikkerhed) men jeg blev stoppet på grund af det, og de kiggede lidt på scooteren, spurgte om de sædvanlige ting, og sagde jeg lige sku rette nummerpladen, så stillingen var ca 90grader og så mener jeg at han sagde der måtte være en afvigelse på 30% (BEMÆRK DER STÅR MENER, JEG ER IKKE HELT 100 PÅ OM DET VAR 30% HAN SAGDE, DA DET ER KNAP TO ÅR SIDEN) smiley

    Men Andres du kan roligt kører med den sådan der, stort set alle gør det, og jeg kender endnu ikke en der har fået bøde for det, da de ting jeg skrev tidligere var i orden og nummerpladen tydelig kunne læses og ses i mørke smiley


  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #16   28. aug 2013 Hehe det lyder godt, forresten tror du de siger noget til at den sidder fast med strips smiley

  • #17   28. aug 2013 Jeg vil umiddelbart ikke tro at de i første omgang ville tjekke hvordan den er hængt op, så så længe den ikke vækker opmærksomhed ved at hænge mærkeligt eller ikke kan læses, så tror jeg de er ligeglade smiley

    Men for egen skyld ville jeg nok kun bruge det som midlertidig løsning, da en ny plade er blevet ret dyr hvis du mister den (mener rent faktisk den blev sat op til 500 eller 590kr :o) men nej, det tror jeg ikke de siger noget til, og i første omgang ville du nok også bare slippe med en evt advarsel smiley


  • #18   29. aug 2013 Bare gør som jeg har på den hot jeg havde, jeg savede bare tilpas meget af bagskærmen, så den stadig sidder som den skal osv smiley synes selv de blev kønnere smiley

  • #20   29. aug 2013 Det du tænker på er konstruktiv ændring. Det er ikke en konstruktiv ændring at tage nummerpladeholderen af, og det er ikke ulovligt, der står INGEN steder "lovpligtigt atkøre med nummerpladeholder". Der står kkun at det fra 1 juli 2006 er blevet lovpligtigt at kører med nummerplade BAGPÅ knallerten, så som den sidder i linket sidder den også bagpå, den kan oplyses og den er nem/hurtigt at aflæse smiley

  • #21   29. aug 2013 Desuden bliver "konstruktivændring" ikke betegnet som udseende på din knallert/scooter. Du må jo f.eks. godt skifte til en bedre støddæmper, så længe den er godkendt.
    Konstruktivændring menes i motoren (at scooteren/knallerten på en den ene eller den anden måde er tunet til at kører hurtigere end tilladt) smiley


  • #23   29. aug 2013 Skrev også det sku være godkendt? smiley
    Selv fra en varebil ville du kunne se den, selvfølgelig ikke hvis du kører lige op i røven på ham, men på 5-10meters afstand er den også let læselig fra en varebil med mindre spaden er nærsynet smiley


Kommentér på:
Lovligt?

Annonce