{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trigger vs senda?
  • #1   16. feb 2013 Det kommer jo helt an på hvad du vil have.. -.-
    Godt udseende, hvor lang tid den holder, hvor nem den er at tune osv..


  • #2   16. feb 2013 jeg har erfarringer med begge.

    min favorit er klart senda.

    vejer 30kg mindre, mere stabil. og til og betale hvis den gør i stykker


  • #3   16. feb 2013 Hvis en har haft begge dele og så kan sige mig hvad der er bedst at køre på.
    Dårligt greb, langt på literen, Går fint i gear, hva går i stykker hurtigst ??


  • #4   16. feb 2013 »Scoot-R ¤ Racing « Okay smiley

  • #5   16. feb 2013 bedst og køre på: Senda
    Bedste greb: vil sige de ligger begge godt på vejen, det handler klart om førreren
    Langt literen: mener faktisk det triggeren (selvom min egen senda går 28km/l)
    bedst i gear: Senda
    Går i stykker hurtigt: Trigger men kommer HELT an på førreren


  • #6   16. feb 2013 Dårligt greb? Det er jo et spørgsmål om dækkene smiley

    Senda er nok det bedste.. smiley


  • #7   16. feb 2013 Okay så hvis man skal have noget er det senda smiley enig

  • #8   16. feb 2013 Det er 2 MEGET forskellige maskiner! En Senda (kommer an på modellen) er lidt noget lort hvad begrænsninger i gearkassen angår. F.eks. på 2005> skal man splitte hele motoren ad, og skifte gearkassen... Ved ikke helt med 2006<

    Triggeren har en ÆGTE AM6 motor, og den er nem at pille begrænsninger i gearene på. Det er nemlig bare en bolt du skifter ud. Triggerens udstødning bliver let pil-rådden, og så har den det der lortepis med, at der skal gå en slange fra udstødningen og ind i karburatoren (Det er mere grønt) og hvis slangen ryger af, så larmer det, og den kører ikke ordenligt. Det er meget svært at finde tunudstødninger til en Trigger, men tun i form af cylindere og den slags er nemt, at finde. På en Senda er der ikke så meget "Diller-daller"

    Senda tunudstødninger er nemme at finde, og det er nemt at finde Cylindere og den slags.

    Ved ikke super meget om Senda, men en af mine kammerater har en Trigger, og jeg ved hvad han har været igennem med hans.

    Noget helt andet er... De vejer stort set det samme! Ca. 100 kg!

    Triggeren er MEGET høj. En af de højeste faktisk, hvor Sendaen kan benyttes af folk der er 165+ På en Trigger vil jeg nok sige 170-175+

    De er begge gode maskiner, og meget svære at vælge imellem...

    Reservedele har nogenlunde samme pris.

    Hvis man SKAL tune og helst ikke vil splitte motoren mere ad end cylinderen, så vil jeg nok sige Trigger. Hvis man ikke er bange for at splitte motoren ad, så tror jeg, at det er ligegyldigt. Nu tænker jeg jo selvfølgelig på gearene. Hvis man helst ikke vil splitte motoren ad, og vil have den til, at rende de 80, er man nød til at sætte en "spasser" gearing (som jeg kalder det) på. dvs. en tungere gearing. Hvis den skal rende 80, kan du få et meget bedre optræk ud af en Trigger (hvis man ikke vil splitte motoren ad)

    CDI'en på en Trigger begrænser MEGET, så den er et "must" at skifte (hvis man skal tune)! Ved ikke på Senda...

    Jeg tror at begge maskiner er lige pålidlige!

    Udseende vil jeg sige går til Senda! Men er man ikke 100% på, at skille en motor ad, vil jeg sige Trigger!

    Og jeg vil tro, at de kører nogenlunde ens!

    Valget er dit, og dit alene!

    PS. Dele fra en RS50 2005> passer på en Trigger, da den gamle RS50 Havde en AM6. Den nye RS50 kører selvfølgelig med samme motor som en Senda.


  • #9   16. feb 2013 Tusinde tak smiley

  • #10   16. feb 2013 Truzze, en Senda fra 05 har ikke en begrænsning i gearkassen, den er bare kun lavet med 4 gear smiley

    Den nye model, altså 06 og op, er bare et skiftehjul der skal skiftes.



  • #11   16. feb 2013 Ja ok smiley Men det var ikke helt ved siden af! smiley

Kommentér på:
Trigger vs senda?

Annonce