Er ved at blive snot forvirret af alle de meninger om man må eller ej. Inde på folketingets hjemmeside står der at det er vedtaget med 63 for forslaget og 47 imod.(læs det her: http://www.ft.dk/samling/20101/lovforslag/L137/index.htm) Der står også:Loven nedsætter aldersgrænsen for førere af lille knallert fra 16 til 15 år og indfører krav om kørekort for førere af lille knallert. Kørekort til stor knallert vil kunne tages af personer over 18 år. Loven indfører også skærpelse af en række sanktioner og nye sanktioner for at køre ulovligt på knallert. Desuden tilpasses loven til reglerne i tredje kørekortdirektiv (Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2006/126/EF). Hovedparten af ændringerne træder i kraft den 19. januar 2013.Fremsat 09-02-20111. behandlet / henvist til udvalg 01-03-2011Betænkning afgivet 05-05-20112. behandlet/henvist til udvalg 10-05-2011Tillægsbetænkning afgivet 12-05-20113. behandlet, VEDTAGET 17-05-2011Betyder det ikke at det er vedtaget? Eller er det blevet lavet om igen, hvis det er lavet om igen vedlæg venligst "beviset".Håber i kan hjælpe mig med at få tingene på plads
Nej.
Det må du ikke!
næ
Hvorfor egentlig ikke, hvornår er det blevet lavet om?
Da den nye regering kom til.
Skulle mene da de Røde kom til, blev det afskaffet igen .
Rød regering har lavet det om.Så reglerne er som de altid har været
Nemligmen næste år bllir det sjovt!
Okai, ærgeligt for mig! Tak for svar!
ja efter hva jeg har hørt. ændret rød regering den ( heldig vis ) hva så i 2013 stadig ikke den lov er fjernet dvs man skal stadig være 16 og ikke 15 som blå regering blev enige om. alt det med 15 og det er fjernet totalt
kan man så fjerne en lov ja. så længe loven ikke er tråt i kraft og da den skulle træde i kraft i 2013 så kunne rød nemt fjerne den. var den gået igennem. så kom der bare en lov oven på om de 16. vi kender det fra nr plade reglerne om hvilken der skal og ikke skal
Nej nej og nej synes dog det er ærgeligt da der faktisk findes nogen 15årige der kan køre en knallert Og mange 16 årige som der ikke kan xDDD
Fuldstændig enig Jonas FZ, men jeg synes reglen med at det hedder kørekort og at det er sværere at få det, er super god. MÅSKE kan man være så heldig at dem der ikke kan finde ud af det holder sig væk, det er dog nok ønske tænkning?
Jaaa det er ønesketænkning
syntes et kanllert kort skulle være lige så svær som til bil. ferselsloven forsvinder ikke bare af at folk køre knallert.når en knallert er på kørebanen (ingen cykel sti)så gælder de samme regler altså også som til bil, bortset fra at knallert køren skal give plads til bilerne. 1 regl som mange bilister ikke kender til. er den at en cykkel knallert køre på kørebanen må holde sig og hold nu fast, uden for ristende dem til regnvand ud i siden af vejen. ikke midt på kørebanen, jeg har været ved at klippe 2 på knallert fordi de flandret midt ude på vej. her sidste gang er 5år siden. jeg kom kørene og dytte af ham så jeg kunne komme forbi gi mig plads nej, hvilket resultere i jeg skulle over i modsatte kørebane. der kommer så en idiot fra en side vej svinger uden at kikke sig for, då skulle jeg pluslig uden om ham også. det der sker er at jeg bliver tvunget til at køre ind foraf knallerterne. og det var tæt på jeg hvade ramt ham han fiser ind over en mark og vælter.jeg tiger ud og spørger om han er ok det var han fint så kom det. så råbte jeg så kan det være du lære at give plads. var dette gået galdt var det ikke kun mig men også bilisten i den anden bil og knallert køren ville formenlig være død for så hvade jeg mast ham.
aaaa hva. det sket nu også da jeg tog mit også en pige med blond hår. hun kom aldrig ud af "kravlegården" og stoppet der efter
haha Da jeg tog mit kørekort var der en pige som der kørte en i en busk rejste sig op og begyndte at tude og sagde hun ikke gad mere ^^ hun fik det.... Der var også en anden som der næsten kørte ind i mig jeg nåede heldivis at reagere fordi hun kørte imod mig.... (idiot) Det er for nemt at tage kortet
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
hey. Er blevet meget i tvivl om det, er den lov blevet lovtaget af 15 årige må køre knallert??? en af mine venner som ER 15, år og fylder først 16, om et...
kom til at læse lidt rundt på Politiets hjemmeside og faldt over en tekst der godt kan fordrejes og bruges mod politiet hvis man bliver stoppet som 15årig!...
L137 blev vedtaget 17. Maj 2011. Det betød at knallertbeviset blev ændret til et knallert-kørekort. Straffene for ikke at overholde de samme regler som vi...