Jeg sidder her med en flok padder der ikke ved noget. Er det ulovligt at trække sin tunet knallert på offentlig grund? Smid nogle links så jeg kan bevise over for dem at jeg har ret! § 11
Nej det er da ikke? Har tit trækket min crosser hen af cykelstien imens pansserne kom og de kørte d bare forbi?
jeg ved du bliver betragtet som gående, men jeg har desværre ikke nogle links der understøtter det
http://www.scootergalleri.dk/video/off_topic/98432-11_til_forum
jo det kan de godt. Det er ulovligt at trække en tunet scooter eller crosser eller andet ulovligt køretøj på offentlig vej. Der står i loven f.eks. en tunet scooter eller crosser skal bæres minimum 45cm ( mener jeg det er ) over vejen.
Anders T : er det en ny lov ?
der er også noget om de 30 cm over jorden.. kan ikke huske det.
Jon T : ved du så hvad der er med den 30 cm over jorden regel ?
Søg dog i fucking forum! Det her emne har været oppe mange gange!
jeg har hørt at den der 30 cm regel bare er noget opdigtet p*s, men ja hvis den er på en trailer kan de slet ikke gøre noget
de kan kun tage den hvis den er varm !
30cm over jorden er ikke sandt, og ja politiet kan kræve knallerten undersøgt efter som alt der befinder sig på områder underlagt færdselsloven skal være i lovlig stand.Om så de gider gøre noget ved en person der kommer trækkende med hans scooter er yderst tvivlsomt.Det er samme regler der gør de kan udføre razzia på skolerne, selvom scooterne er kolde.
Hør her!!!!!Lige så snart der er et ulovligt køretøj på vejen er det " ulovligt " !- Og hvis det " ulovlige " køretøj SKAL være på VEJEN, så SKAL køretøjet MINDST være 30cm over jorden. Fx. på en trailer. Ellers kan politi´et godt tage den.
* Rosenberg Racing *Siden du er så sikker i din sag så finder du lige lovteksten der siger 30cm over jorden.Den findes nemlig ikke, det er et rygte.
Magter ik og lede efter en lovteksen på nettet.Men har slev snakket med færdelspolitiet om det!Prøv og her!! Hvis du nu ser en vold tunet scooter på nettet, og som du siger den ik må være på vejen. Jamen så spørger jeg bare: Hvordan fanden havdet du tænkt dig og få den med hjem? Og hvis det skal være helt præcis så er det 32cm over jorden! Har selv snakket med færdelspoliti´et om det..
Det ændrer ikke på det stadigt er løgn.Der er ingen regel der siger en scooter skal være over 30 cm over jorden, og det kan vi diskutere fra nu af og til næste år.At du har fået det oplyst betyder blot de betjente ikke har haft styr på reglerne heller.
* Rosenberg Racing *Ja, og så skal man lige huske, at for at det skal være helt lovligt, så må man kun bakke og ikke dreje mod venstre når man fragter den...Ovenstående er sådan ca. ligeså rigtig som det postulat du kommer med - altså det rene opspind!
Siger bare hva jeg har fået af vide! Og det ik 30cm det 32cm
Og det er heller ikke 32cm!Der findes ingen lov omkring det, så det er ligegyldigt hvad du har fået at vide.
Okay, det vil sige det er ULOVLIGT og tarnspotere en ulovlig ting på vejen?
Jeg er ikke dommer,så det er ikke op til mig, at vurdere Gad vide om der overhovedet er nogen retspraksis for disse sager... Der er nok aldrig nogen, som har taget den i retten.
Jeg vil sige ja det er ulovligt, og så alligevel ikke.Den er nok ret broget generelt, loven siger alt der er på områder underlagt færdelsloven skal være i lovlig stand, det er en ulovlig scooter ikke, og kommer man trækkende med den kan politiet kræve den tjekket, selvom jeg tror det sker yderst sjældent, dvs 1 gang ud af 90.000 gange.Hvis de nu har set dig køre på den, så kan du bide spids på den bliver tjekket, men hvis man blot kommer trækkende med den fordi den er gået i stykker eller skal over til en ven og laves tror jeg ikke de gør det store ud af det, evt kunne man jo lige pille tændrør.
Men du kan godt høre det lyder mærkeligt, hvis man ikke må transpotærre en ulovlig scooter på vejen. Fx. alle de crossere som bliver kørt til DK, de bliver kørt i en lastbil på de Danske veje! Skulle politi´et have lov til at komfiskærre den? Neeej.Det er derfor der er blivet lavet en regl med de 30-32 over jorden.
Jo de gør! Det er en ulovligt til på vejen. Derfor skal den være over 30cm over jorden.
Nu er en crosser ikke et typegodkendt køretøj, og skal derfor ikke overholde de regler.
Skriv til ham her: http://www.scootergalleri.dk/bruger/119088-__ultim8_racing____f1nduz__ Og hør ham af om der er noget der hedder 30cm reglen Sååå siger han ja
Og du kan spørge 300 andre om der findes noget der hedder 30cm reglen, og de siger også ja, men ved du hvad ?De tager alle sammen fejl. Bare fordi mange mennesker siger det er sandt, betyder ikke det faktisk er.
Det har du så ret i. Meen.. holder stadvig fast i 30cm reglen.
Ja det har jeg prøvet, og ja den var kold
Da min Aerox var blevet snuppet af panserne sagde betjenten da jeg skulle hente den at jeg kun måtte trække den hjem og ikke måtte køre på den før den var lovlig, så hvis den regel eksisterer ville manden vel have sagt at den skulle hentes på en trailer eller lignende, eller er jeg helt forkert på den?
Både ja eller nej Allan R, politiet siger mange gange, du må gerne køre videre på en scooter som går 90KM/t det har jeg oplevet. Det er jo også ulovligt. også af politiet.
der er ikke nogen 30 cm regel, men må transportere alt hvad man vil på en trailer ligemeget hvor langt den er over jorden, biler til folkerace bliver jo også transporteret på trailer og det samme med nogle traktortrækkere osv. osv.
og en trailer over 30cm så ja det må du gerne
jeg gider virkelig ikke diskutere det!
jeg vil bare have en præcis kendelse om dette. Smid nogle links evt.
du må ikke gå med din crosser nej.du må heller ikke gå med din tunede scooter nej!fordi den IKKE Må vej på offentligt grund!der kommer 30 cm reglen ind!
Folk snakker og snakker, men ingen kan bevise den regel faktisk findes, det finder jeg utroligt morsomt.Det er hearsay, reglen findes ikke, eller dvs det passer ikke, den findes i folks hoveder, men ikke i nogen lovsamling.
Jeg tror sku bare jeg ringer ind i morgen og finder ud af det hele, smider en kommentar på hvad de sagde!
en tunet scooter, crosser osv, må ikke befinde sig på offentligt grund.så aner ikke hvor fanden folk har fra at man må gå med den? -.-du må gå med en std maskine ja! FULD også, så bliver du betragtet som gående, så længe nøglen ikke sider i!
En Crosser må skam også godt trækkes, den er nemlig ikke typegodkendt, og har ikke nogle regler at leve op til, så det passer ikke.
Der står et eller andet sted i loven at den skal transporteres 30 cm over jorden.. den har været oppe så pisse mange gange og en tog et billede af lortet.Den eksisterer, færdig.
Nej der gør nemlig ikke, prøv at søg lidt efter det, og det eneste du vil finde er en masse indlæg på scootergalleri.dk hvor folk snakker om reglen, men den findes ikke.Det er en urban legend, intet andet.
Mit gæt er 30cm reglen er opstået ved at politiet ikke kan tage en scooter der står på en trailer, og er så blevet til 30 høns med folk der mener de har hørt og læst, men den findes ikke reglen.Scootere der befinder på områder underlagt færdelsloven kan tjekkes af politiet, men en scooter på en trailer kan ikke, færdig slut.
En crosser må ikke være på offentlig vej.. og de kan godt tage den med hvis de vil.. Hvis der ikke er plade på, eller lortet ikke er indregistreret så har det intet at lave på offentlig vej, og skal transporteres med trailer.En lovlig knallert må du trække, en ulovlig må du ikke, da den er på offentlig vej = ulovligt.Og en crosser er et ikke-indregistreret køretøj, og så kan du jo nok tænke dig til resten..
Reject, har fået at vide fra en betjent, og samme har en ven, at den skal transporteres 30 cm over jorden hvis den ikke opfylder kravene ( fx at den er ulovlig, ELLER at den ikke er indregistreret, såsom en crosser.. )
En Crosser er også et ikke typegodkendt køretøj, og må gerne trækkes, det kan dog godt være politiet gerne lige vil hilse på, og høre hvorfor man nu trækker med den. Ellers er vi enige, alt der er typegodkendt skal også leve op til typegodkendelsen, ellers er det ulovligt.
Bare fordi en betjent siger det behøver det altså ikke være sandt, de tager også fejl, og er også blot mennesker.Der er så mange der har ledt efter den lov, men den findes altså ikke, kun i folks hoveder, og det kommer der så sådan en debat ud af. Men det er vel sådan set også pisse ligemeget er det ikke, faktum er en ulovlig knallert må ikke trækkes, og politiet er i deres fulde ret til at hive den ind til tjek hvis de har mistanke om den ikke overholder typegodkendelsen.
En crosser må ikke være på vejen, om du så trækker den eller ej.. hvis den ikke er typegodkendt og indregistreret så har den intet at lave på offentlig vej.. altså er det ulovligt. Du kan jo heller ikke bare slæbe en bil uden plader, og forvente det er lovligt..
Fuck hvor er det grinern.En scooter kan ikke være ulovlig.Det kan kun være ulovligt at køre på den.Der findes ikke noget nogen som helst steder i loven, om de 10 høns den fjer er blevet til.Man må alt, som ikke er forbudt.Derfor har jeg ikke noget link.For der er nemlig ikke noget forbud.Og scooteren/crosseren må gerne være varm.Men en varm motor = begrundet mistanke Og før en betjent må gøre noget, skal han have begrundet mistanke om at der er begået et strafbart forhold.I dette tilfælde:Begrundet mistanke om at man har ført et køretøj, som betjenten hR begrundet mistanke om er konstruktivt ændret i en sådan grad, at det kan betegnes som detailforskriftsstridigt Skriv "begrundet mistanke retsinformation.dk" på Google.com hvis du vil vide mere om begrundet mistanke, og klage+erstatningsmulighederne hvis man bliver mistænkt for at have begået et strafbart forhold, ubegrundet.MENDu må gerne trække en 30'er som er voldtunet, ikke har forsikring, har små barberblade på skjoldene og partisansøm bagpå til at smide på vejen hvis man bliver jagtetDet er nemlig ikke forbudt.
At bevise min påstand, er som at bevise at gud eksisterer.Jeg kan ikke vise dig hvor der står i loven at du gerne må trække din kawasaki kx80 hen ad fortorvet.Det står der nemlig ikke.For loven nævner kun forbud, påbud og deres undtagelser.
Precisimo
Ligesom alle andre skriver. Er den 30 cm, OVER jorden, så må de ikke. Men hvis du som skriver bare holder, så må de godt
Rosenberg racingFærdselsloven gælder på al vej (se definitionen på "vej" i færdselslovens paragraf 2) hvad enten den er offentlig eller privat.Så hvis det du fabler om, passer, så må de gå ind i din have og konfiskere din scooter.Det du skriver passer altså ikke
Min have er privat grund, efter postkassen...
så nej det kan de ik
LolDu fatter hat.Færdselsloven gælder på al vej, uanset om den er offentlig eller privat.Og i lovens øjne er din have også "al vej"Fat nu noget for dælen
forfanden nogle klaphatte!en crosser, scooter, motorcykel, eller bil med konstruktive ændringer er forfanden ikke ulovlig så længe de ikke bliver kørt!
Pre ci si mo
Færdselsloven gælder på al vej, uanset om den er offentlig eller privat.Og i lovens øjne er din have også "al vej"hva så nu der bliver holdt træf? .__.
Når der holdes træf, søger arrangørerne tilladelse hos politiet.Og jeg undlod at skrive den sidste del af sætningen Men den del er irrelevant.Stortset.Det står på de første par sider af færdselsloven.Men man skal nok have en køresagkyndig til at hjælpe en med at læse det, hvis man skal fatte hvad der menes.Lovtekst teknik er forbandet teknisk.Godt man har en kørelæreruddannelse ellers havde jeg sku ikke vidst hvad det er jeg snakker om her
en link tak
Til hvad?Google? Http://www.google.com ;pSry hvis jeg virker flabetJeg ved bare ikke hva du mener
Bøllemis. Færdselsloven gælder ikke alle steder. Er der ikke offentlig adgang så er det ikke en vej der er dækket af færdelsloven.Dvs bor du på en rocker stor landejendom og har lyst til at lave en mark om til en lang vej du kan indstille scooter eller lign på kan de INTET! gøre da det er privat ejendom og ikke offentlig vej. Fingerreglen er at er det en vej postbudet kommer ad så er den offentlig. Dvs der er faktisk mange land ejendoms indkørsler der ved årsskiftet blev ekskluderet fra færdselsloven pga de nye postkasse regler.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139027#Kap1 Her er hele færdelsloven. Prøv at lave en søgning på knallert og se hvad der dukker op. Der står intet om de famøse 30 cm nogen steder. Det gør der heller ikke i nogen af de tilføjelser der kan findes på retsinformation.dkIndtil der er nogen der kan komme med konkrete beviser så er det en and.
Ja det kan de! Med mindre den er 30 cm over jorden
LalleJeg er virkelig positivt overrasket over det du skriver.Ekstremt positivt faktisk!Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive det her til dig i en pbDels fordi jeg tror det vil forvirre nogle, det jeg skriver, men ville også gerne skrive det, i en pb til dig, da jeg har fået det indtryk at du faktuak kam bruge det til noget Men nu skriver jeg de alligevel herinde, da jeg for lang tid sidenfil den opfattelse, at alle sku er bedst tjent med at få tingene at vide som de er Som ham lægen i "adams æbler" sagde det Så here it comesFærdselsloven paragraf 1§ 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej, som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter.§ 2I denne lov forstås ved:Punkt 26. Vej:vej, gade, cykelsti, fortov, plads, bro, tunnel, passage, sti eller lignende, hvad enten den er offentlig eller privat.I praksis håndhæver etaten (politiet) ikke flrdselsloven, der hvor du beskriver at d ikke gør.Men de kán Det er egentlig ikke relevant det jeh skriver, da loven som du siger ikke gælder i min bagahve.Men de kan Det er bare det jeg vile sige Og så ville jeg selvfølgelig klappe dig på skulderen for ikke at hoppe med på "30 cm hvanviddet" Sry for stavefejlMin iphone er over 5 år gammel
Men den fingerregel om postbuddet du henviser til, er den samme som min gamle kørelærer-lærer gav os aspiranter.Så det du skriver er korrekt!
den med postbudet skal man da ikke passe på med mere..?SKAL alle postkasser ikke være ude ved vejen nu? ^^
Som lalle skriver Jo
jamen en holdende scooter har jo heller ikke en skid at gøre med færdselsloven?
en ulovlig scooter, atv, bliver da anset som en "genstand" det kunne sammenlignes med en kasse øl
jeg mødte politiet i dag da jeg kom gående med jog´en og med den opsætning jeg kører med må jeg ikk bruge vejen,(remmen sprang) de gjorde ikk en Skid de kiggede kun da de kørte forbi.. og møder dem også når jeg skal ud og kører cross der trækker jeg den også hen til derhvor jeg skal kører så FUC* den 30/32cm REGEL
bare nævn paragraf 11 for dem hvis de skulle stoppe dig danni
Så man må ikke trække sin tunede knallert hjem efter man bliver stoppet ? haha.selvfølgelig må du trække den , hiv tændrørshætten af og put den i lommen, bare for at gøre diskutionen med evt politi mindre.
ja smid nøglerne i baglommen og hjelmen på trinbrættet
Igen hvorfof fanden skulle politiet sige "du trækker hjem" hvis man ikke måtte......hehe måtte
Haha løber
rosenberg racing citat "Min have er privat grund, efter postkassen..."der tager du godt nok fejl, politiet har ret til at gå ind i dine have og tilmed kigge i ulåste skuer osv. og hvis det er et så stort problem bliver du bar anholdt for hvad de nu lige har mistanke om også må de også ransage din bopæl........og jeg vil da mene at når både 25 og 30 knallert går under samme lovgivning som en cykel, kan den regl med 30 over jorden aldrig være rigtig. du må jo også godt trække en cykel uden lys ?
Mikkel H. Jeg vil meget gerne at du lige finder hvor det står at politiet har lov til at færdes på din grund og kigge i ulåste skure osv.Og de må ikke bare ransage din bopæl uden dommerkendelse og der skal være begrundet mistanke før de får sådan en.
Som udgangspunkt er boligen ukrænkelig jævnfør grundlovens § 72, og ransagning er derfor et straffeprocessuelt tvangsindgreb, hvorved der i strid med husfreden eller privatlivets fred foretages undersøgelse af nogens bolig, rum og gemmer.Ransagning må derfor kun ske efter en retskendelse, medmindre andet bestemmes ved lov.Ransagning er beskrevet i Retsplejelovens kapitel 73, og den opdeler ransagning i 2 kategorier.Kategori 1: Retsplejelovens § 793, stk. 1, nr. 1.Bolig, andre husrum, kontorer, værksteder, beboelsesvogne, kahytter, dokumenter, papirer, aflåste genstande eller lignende. Her kan der kun ransages efter Retskendelse, eller ved samtykke fra den, der ransages hos, eller på øjemedets forspildes. Hvis det er på øjemedet skal der efterfølgende indhentes ret godkendelse.Der er endvidere en række materielle krav der skal være opfyldt - Rimelig grund til mistanke - offentlig påtalt sag - væsentlig betydning for efterforskningen og enten fængselsstraf eller bestemte grunde til at antage, at bevis i sagen eller genstande, der kan beslaglægges, kan findes ved ransagningen.Kategori 2: Retsplejelovens § 793, stk. 1, nr. 2.Haver, andre arealer under åben himmel, halvtage, carporte, åbne skure, tøj (ikke iført - iført gælder reglerne om legemsindgreb Retsplejelovens § 792), biler åbne eller låste i forbindelse med standsning under kørsel på offentlig vej, maskiner og ulåste tasker og kufferter.Disse ransagninger fortages efter politiets kompetence og retten helt uvedkommende ( der skal derfor heller ikke indhentes samtykke til kategori 2 ransagninger).Også her er der en række materielle krav, der skal være opfyldt - Rimelig grund til mistanke - offentlig påtalt sag -væsentlig betydning for efterforskningen.Så de anholder dig ikke bare og går ind i dit hus og kigger.Ja de må gå ind i din have men de skal have en rimelig grund og ikke bare fordi de synes det er sjovt.
Nu er max ved at nå maksimal positiv overraskelse
Nej, vi siger at med mindre de har beviser for at knallerten har kørt, varm motor, eller vidner så kan de ikke røre jer da den bliver betragtet som gående.
LaLLe, Jeg håber ikke du hentyder til paragraf 11, fordi den har intet at gøre med det her, den handler blot om hvordan man skal placere sig, og det har jeg fra en jurist.
Kapitel 3 som inkludere paragraf 11 har intet med placering af noget som helst at gøre. Det er færdselsregler for gående. Og når de direkte skriver Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.Så har det selvfølelig at gøre med at du skal placere dig på fortovet eller til den rigtige vejkant, med ydermere klassificere den også hvad du er. Og trækker du en knallert er man en gående person og ikke en kørende person.JFint at du har det fra en jurist med de 30 cm men så må du jo få juristen til at komme med nogle beviser på hvor det står. Jeg har søgt igen på retsinformation og jeg kan stadig ikke finde noget, men hvis du har jurist adgang synes du skla få noget sort på hvidt. Indtil da må vi forholde os til den information vi kan få, og der er man gående.Alt andet ville også være direkte meningsløst, for lad os sige du bliver stoppet på en knallert med defekt lydpotte men som er pinligt lovligt. Den måler politiet til at larme mere end den må og giver dig en bøde for det og sender dig så trækkende hjem. 3 km senere kommer der så en anden patrulje vogn og stopper dig og giver dig samme tur og en bøde mere fordi du jo ikke løfter den 30 cm over jorden.Det er simpelthen ikke realistisk.
ja og den anden patrulje stoppe kun dig når motor er tænd/køre sku da ikke når du trækker denkan sku da ikke gi dig en bøde hvis den er slukk når du trækkende
Gik med en varm orion og panser triller fordi og kigger bare, så jo vi slår fast af det er lovligt
LaLLe, Det er så blot hvad jeg har fået oplyst af en jurist, og han tog nu normalt aldrig fejl, han er desværre ikke blandt os mere, så kan ikke spørge ham igen.30cm reglen findes ikke, og jeg har aldrig påstået den gør, men faktum er selvom du er gående, og maskinen er kold kan de stadigt tjekke den, det har intet at gøre med paragraf 11, det er blot en paragraf folk bruger der ikke ved hvad den betyder.
Ja oki vi er enige om 30 cm reglen. Ja det må sikkert godt tjekke den men kan under ingen omstændigheder se hvordan de kan give en bøde. Dernæst er det så også fucked at de rent faktisk må tjekke den. Igen har jeg fuld forståelse for det hvis den er varm eller nøglen sidder i tændingen eller lign, men kold motor uden nøgle i tændingen og ingen der har set dig gå med den, så har de ingen begrundelser for at tjekke den andet end måske et stelnummer. Hvis jeg blev stoppet på det grundlag og fik en bøde så tog jeg den i retten det er helt sikkert.Dernæst har du ikke pligt til at udlevere din nøgle så sidder den ikke i tændingen så kan de ikke kræve at den bliver tændt. Hvilket er en god grund til ikke at lade den sidde i tændingen når man trækker med sin maskine.
Det kaldes begrundet mistanke, så selvom man ikke har pligt til at udlevere sin nøgle så kunne de i princippet kræve maskinen tjekket af en mekaniker, samt afhentet af falck til kontrol.Reglerne er ret rådne på det punkt, og chancen for det sker er nok ikke ret stor med mindre man i første omgang er stukket af fra politiet, og de så ser en komme trækkende med maskinen.
Joeh men hvorfor skulle de have en begrundet mistanke om at du har kørt på maskinen hvis den er kold og du har nøglen i lommen. Det er jo dem der skal bevise at du har gjort noget ulovligt på den. Ja de kan have en mistanke om at den er ulovlig (stor fed knækpotte) men den er ikke ulovlig at trække med på offentlig vej. Så de skal bevise at du havde til hensigt at køre på den eller har kørt på den. Det er sindsygt svært at gøre uden vidner, så du vil vinde i en retssag. Og konfiskere de dele osv skal du have dem erstattet.
LaLLe, Tjah, det kan jeg kun gætte på.Jeg er ikke sikker på om det faktisk er lovligt at trække en ulovlig knallert, det er jeg nødt til at undersøge nærmere.Reglerne er på ingen måde nemme at finde rundt i.
Færdelsloven skriver ingensteder at det er ulovligt at trække en knallert og de angiver kun at den ikke må køre på offentlige steder. Så når der ikke står at det er ulovligt er det tilladt.
Sådan kan man vel godt se på det ja, men jeg mindes til gengæld at der står at alt der befinder sig på områder underlagt færdelsloven skal være i lovlig stand.Ikke direkte med de ord, men altså.
Kapitel 11paragraf 67 Stk. 2. Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.Men hvis ikke det skal bruges på vejen men kun transporteres ser jeg igen ikke den som værende gældende§ 77. Politiet kan standse et køretøj og lade det undersøge for fejl og mangler samt kontrollere, at føreren opfylder betingelserne for lovligt at kunne føre køretøjet. Opfylder køretøjet ikke bestemmelserne i loven eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, kan det indkaldes til senere kontrol. Såfremt køretøjet er til fare for færdselssikkerheden, kan dets nummerplader inddrages.Den er måske mere giftig men da du trækker og du bliver betragtet som gående kan jeg igen ikke helt se hvordan de vil trække den ind over.
LaLLe, Nu er vi så tilbage ved den paragraf 11, og den mener jeg altså ikke kan bruges til noget som helst her, man er nok gående, men alligevel så vil jeg mene politiet har ret til at kræve noget undersøgt hvis det direkte stikker ud den er ulovlig.Den er generelt lidt kringlet, hvis nu en person kommer trækkende med en 30 knallert med påmonteret nummerplade, eller en 45'er for den sags skyld igen med pladen monteret, så er det jo lidt svært at sige den ikke skal bruges på vejen.
Reject, det er klart at så er det jo lidt det samme som at trække med nøglen i. Dvs at der er til hensigt at bruge den kan man argumentere. Men den kan jo også lige være købt, eller man er på vej til den lokale pusher for at få den gjort lovlig. Jeg trak den ihvertfald hele vejen hvis de stoppede mig og gav mig bøde uden beviser.Igen hvis det så var på en skole af en art og de stod og ventede når man fik fri så tog det straffen fordi det er temmelig usandsynligt at man skulle have trukket den hele vejen i skole jo.Men kom gående alene langs en vej og de ville kræve at den skulle undersøges så ville jeg flække.
LaLLe, Igen, jeg kan ikke se forskellen på at trække den med nøglen i lommen eller nøglen i tændingslåsen, jeg ved du kan blive sigtet for spiritus kørsel ved at blot sidde på førersædet i bilen og have nøglen i lommen, også selvom man på ingen måde havde planer om at skulle ud at køre.Reglerne er ganske sære på det punkt.Men igen chancen for at faktisk blive stoppet når man kommer trækkende med en knallert er nok ikke voldsom stor, de fleste trækker kun når skidtet er gået i stykker, eller de er blevet nappet af de blå.
Jeg kan godt forstå tvivlen nu.Er det kun ulovligt at køre på, er det forbudt at anvende betjeningsudstyret på en, eller er det simpelthen lovløst at konstruktivt ændre en scooter med henblik på hastighedsforøgelse over 30/45 km/t?Kringlet sætning :sJeg lader selv bare være med at løbe den risiko det er at lade sig indfange.
Selvfølgelig må du trække en konstruktivt ændret men stadig lovlig (læs ikke stjålet) knallert/mc/crosser, bare du har en gyldig grund.Når du bliver stoppet første gang og bliver bedt om at trække hjem, risikere du jo heller ikke bøde nummer 2-3-4-5 på vejen hjem.Det er altid en vurderings sag , og de kan vurdere at du har i sidne aat køre på den, og så vanker der(lige som eksemplet på den holder ved skolen , ergo har du jo formegentligt kørt den dertil)Så elliminer alle muligheder for dem for at argumentere for at du vil køre på vej.af med tændrørshætten evt også rørnøglen i tasken , tom tank osv.så er du sikker, eller dvs så sikker du kan blive med den danske lovgivning.
jaja rolig tom tank er lidt overdrevet
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
Nok kan sælgere være træls, men det kan købere fandme også. For 10 dage siden henvendte jeg mig til en gut som søgte en knallert 45. Han har brugt en masse...
Hej SG Jeg har i dag den 14/5 fået stjålet min puch maxi i kolding, muligvis pga den her tråd hvor jeg røber min...
Hej Jeg har en puch maxi der kører med et 65 ccm athena kit, den har kørt som en drøm altid og uden problemer, men så en dag jeg kørte på den ned af bakke med...
har li sat std cylinder på min sfx. : cylinder: std Kabu: 17.5 udst: GG vario polini indstilling: tryk: stram sort en trim std Dyse...