{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Tip til scooterlås {{forumTopicSubject}}

Hej.. da jeg har lagt mærke til der bliver stjålet flere og flere scootere i dk.. så vil jeg lige komme med nogle tips smiley

Mange bruger kædelås... man tror de er gode nok.. men nej, med en boltsaks af rimelig kraft kan den klippes over. Hvis man vil være sikere skal man have en wirelås. De har en masse små stålwire og jernringe omkring dem. og et lag gummi om det hele der gør den jeg svær at klippe over.!

En god skivelås kan os klart anbefales.! men hvis man kan, brug begge muligheder.

En anden god idë er at tage multistikket og gemme det bedre bag skjoldet, da det tit, kan tages fra uden afmontering af frontskjoldet.

Og lås den fast til noget hvis muligt og gerne hvor der ofte kommer nogle forbi! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip til scooterlås
  • #1   25. okt 2011 tak smiley så her jeg en god løs

  • #3   25. okt 2011 hehe den der med wirelås kan du glemme den er letter at få op end en kæde
    og skivelås kan man åbne med en kuglepen


  • #4   25. okt 2011 hehe attermann du var lige lidt hurtiger smiley

  • #5   25. okt 2011 Den wirelås jeg har anskaffet mig er ekstremt tyk.. og er tykkere end de fleste kædelåse...

    Den er blå/sort.. kan ikke finde den på nettet


  • #7   25. okt 2011 en kædelås kan du sku ikke bare lige klippe over? så skal det fandme være en fesen kædelås du har fået fat på..

  • #9   25. okt 2011 hehe vil jeg også mene mine 2 abus granit dem får du sku ikke lige klippet over

    medmindre du har en 42tommer boltsaks og det ikke lige en man render rundt med


  • #10   25. okt 2011 en stor fed kædelås med gærdet af det ene og andet, og med en masse smart på osv osv osv er ikke til en skid. man kan sagtens få en boltsaks eller vinkelsliber til at cutte det..

    derfor, så sæt alarm på, og spænd altid din knallert eller scooter til noget så man ikke bare kan trække den væk, plus sæt ratlås på, men det hjælper kun ved 45 og ikke det store ved 30´ere


  • #11   25. okt 2011 man kan også bruge gas og en hammer det får alt op

  • #12   25. okt 2011 mente hærdet..

    og en boltsaks skal have en pæn størrelse får den er effektiv..


  • #13   25. okt 2011 så det vi kommer frem til er at lige meget hvor godt du har låst din maskine så smutter de med den vis de vil havde den

  • #14   25. okt 2011 det gælder jo bare om ikke at parkere mystiske steder? for man kan få alt op hvis man har nok tid

  • #15   25. okt 2011 Min kædelås til 500 kr bblev klippet over uden større døj...

  • #16   25. okt 2011 500kr du skal op over 1500kr før låsen er noget værd mine abus

    har 2 stk til 1700 stk og de virker sku


  • #17   25. okt 2011 Så mange penge har alle ikke.. in wirelås har kostet 300 kr.. og den sku være meget svært at klippe

  • #18   25. okt 2011 Nicki N - "plus sæt ratlås på, men det hjælper kun ved 45 og ikke det store ved 30´ere"

    Hva fabler du om?


  • #19   25. okt 2011 hehe det så fair nok for det er sku mange penge for en lås


    og plejer aldrig at sætte ratlås på for har satme fået smadret mange reatlåse fordi de ikke har kunne løbe med min scootere


  • #20   25. okt 2011 Ratlås.

    På nogle er den god nok... men eks på pgo, den er ikke 5 potter pis værd.. man kan komme til at knække den ved at uheld så svag den er... smiley


  • #21   25. okt 2011 kim - præcis min pointe med ratlåsen, og det er generelt på 30 at den ikke rigtig holder, men mest på 45 ´ere

  • #22   25. okt 2011 og brug ikke skivebremselås fra thansen. eller anden billig skivelås.

    de kan åbnes med en ganske almindelig tusch smiley


  • #23   25. okt 2011 Parker scooteren tæt på vinduer istedet for ude i skuret osv.
    parker scooteren så den ikke kan ses fra vejen, andre vinduer osv.
    der findes låse som er MEGET hårdføre og stortset umulige at klippe over, prisen er dog derefter.

    køb dig en sym, de kan ikke starte hvis man hiver tændingen xD

    ret skuffet over min sfx, det er bare 2 ledninger lol.


  • #24   25. okt 2011 lol ja btw. så låser jeg joggen og min sfx med skivebremse med alarm foran og wirelock bagpå.

  • #25   25. okt 2011 cables
    Thin ones can be cut instantly with appropriate tools. Thicker ones may need a grinding type tool, but I have heard that good bolt cutters can make short work of thick cables. Even if the cutters don't cut cleanly through the cable, they will more than likely sever enough strands that flexing the weak point back and forth for a minute or two will cause the remaining strands to break from fatigue. Fatter cables are somewhat better than skinnier cables, but really no cable is secure with a desirable enough bike when it all boils down.

    chains
    cheap hardware store chain can be lopped with fairly small bolt cutters in a hurry. Better hardened chain, up to an including the kind of stuff Kryptonite and others use for their top-of-the-line chain locks is no match for an angle grinder and a few minutes of undisturbed time. If you must use chain, get the real deal hardened chain with the fattest links that you can carry.

    padlocks
    See above, since a padlock is really just a glorified link of chain that opens and closes at the will of it's master. This applies to all varieties of padlocks, from combo locks to keyed locks to whatever. Also, a lot of padlocks will give up the ghost if you whack them hard enough with a big hammer. If you must use a padlock, try to lock your bike in a manner where the padlock is suspended up away from the pavement or other hard surfaces to make a hammer attack much less feasable. Also, avoid flimsy little locks in favor of a beefier padlock.

    combo locks
    Anything with a combination is instantly vulnerable to means that involve no physical harm. $10 four-dial combo cable locks can usually be opened in under 30 seconds by someone that has half a clue what they are doing. These are not secure at all. Even better combination locks are 100% vulerable if a thief has enough time and patience to methodically work through the possible combinations. If you must use a combo lock of some variety, choose one that is least likely to be vulnerable to brute force (trying all the combinations) and manipulation (feeling beside number wheels with a thin piece of metal for grooves) attacks. Combo locks seem like a pretty bad idea to me in general.

    keyed locks
    If combo locks are bad, key locks are better, right? Only maybe. Remember the Bic pen vulnerability a zillion Kryptonite U locks turned out to have? Case in point. That aside, many keyed locks are not hard to pick with the right tools, and a pro can open most typical locks in less than a minute if he/she wanted to. Even if you do get a very invulnerable keyed lock, you are still at the mercy of the cable or chain or whatever else is a part of the locking system.

    U locks
    These have been around since the 70s, and were a bit of a revolution. They have their fair share of quirks too. On some models, the key goes into the end of the straight part, which then has to be longer to accomodate the locking mechainism. Thieves discovered that they could simply snap off this protruding stub with a piece of pipe and defeat the lock. The solution was to put a plumbing tee fitting over the T formed by this intersection of the lock to make it inmpossible to get a purchase on the lock. Modern models are much better designed, with the notable exception of the Bic pen vulnerability to the round key locks. The other major vulnerability of U locks in general is that of force. Thieves can crack most U locks wide open by levering inside the closed lock with a car jack. The best bet around this is to use the smallest U lock that works for you to leave less room inside the U for a jack to be used.



    Overall, there is no good solution to locking up your bike. Locks are merely a deterrant, and one that works best when supplimented in various ways, such as by locking up your bike near much more expensive bikes, making your bike visually less appealing, or just riding a crappy bike that few people would want to steal. If you do have an exceptionally theft-worthy bike, lock up with several different kinds of locks. A good U lock, a chain, and a good keyed padlock is a decent combination. A thief would most likely need several different tools to defeat each different lock, making the bike less desirable compared to some road bike locked up next to yours with just a cable.


  • #26   25. okt 2011 smider tracker og alarmsystem på min og sætter special bolte på..
    det burde næsten afskrække de fleste..


  • #28   25. okt 2011 Det jo det hans siger Atterman.. det giver ingen mening..

  • #30   25. okt 2011 Atterman - tænk dig dog om, altså det gælder jo ikke dem som bliver lavet som 45 og som OGSÅ bliver lavet som 30, så brug dog hovedet..

    altså jeg kan da nævne en masse som KUN er 30´ere så det er da ikke så svært at forstå hvad jeg mener vel smiley


  • #31   25. okt 2011 Mikkel G: Nej.
    Nicki N: Det er ikke sådan du formulere dig selv, og det passer alligevel ikke hvad du siger.


  • #32   25. okt 2011 Mads, nej, men de fleste herinde ved da at de fleste scooter bliver lavet, som inten 30, 45 eller begge dele (så de hovedsageligt er ens) dvs inkl ratlås..

    og jo, på de fleste 30 knallerter er ratlåsen noget lort.. så JOV


  • #33   25. okt 2011 Ratlås er lort generelt, du kan også knække dem med dit ben på motorcykler så dit argument holder ikke en meter.

  • #34   25. okt 2011 Mads - nej, men nu tænker jeg mere på at de er en smule bedre på en 45 end en 30, men ja, de er ikke specielt nyttige som eneste sikkerhed...



  • #35   25. okt 2011 det er da røv ligegyldigt om det er en 30'er eller 45'er de fleste kvali scootere har gode ratlåse? discount lort har dårlige? det giver jo også lidt sig selv, you get what you pay for? altså der er nogen som havde prøvet på at sparke min op, det eneste de ødelagde var mit håndtag? jeg kører personligt sf3

  • #36   25. okt 2011 mikkel - jaja, altså man få, som altid, hva man betaler for, men altså eks en PGO eller en yamaha ratlås ved jeg personligt ikke holder, og en CPI føles som plastik... en NRG mc3 er iorden, men den kan stadig brydes op med et kraftigt ryk.

  • #37   25. okt 2011 altså folk er også brudt ind i store banker? hvor der er vilje er der vej?

  • #38   25. okt 2011 Mikkel - jamen slf. altså der er jo altid den ene eller anden måde at kunne tolke det på, men det jeg mente med det, var mest at en ratlås ikke er særlig godt, i forhold til så mange andre bedre alternativer..

    og som jeg også har skrevet, anbefaler jeg en stor robust kædelås sat fast til noget, så scooteren ikke kan nalles og kæden ordnes senere
    en alarm er KUN for at skrække folk væk, så de er mere eller mindre nervøse for folk høre og reagere på alarmen. Desuden vil jeg ikke selv være ham som smutter ned i min kælder under min stue, som i forvejen er lydt i hele ejendommen, starte min alarm, trække 80 kg scooter op af en stejl trappe, og dernæst få smadret tuden så langt om i baghovedet at han vælter ned at trappen med 80 kg larmende scooter bagefter...

    pointen er at den ikke kun skal sikres ved lås, da en ratlås kan ødelægges næsten lydløst, samt du kan tage sådan en kæde med en boltsaks, men en alarm som de samtidig skal bekymre sig om er da i hvert fald en god ide efter min mening..
    OG NEJ; din alarm skal IKKE sidde foran, den skal ligge bagi, i en lukket kasse, med stik indenvending, da frontskjold tit kan tages af uden at aktivere alarmen..
    hehe


  • #39   26. okt 2011 Derfor jeg havde alarm med ultralydsføler på min SR, så hvis man kom indenfor 50cm af scooteren så advarede den.

  • #40   29. feb 2012 Har altid 2 kædelåse, en skivelås, og rat lås på min smiley og så er den altid låst fast til et eller andet smiley

Kommentér på:
Tip til scooterlås

Annonce